Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2014 23:08:07
Svar/Indlæg:
5750/124
G'awten til folket!
Jeg sidder og har et ønske om at relokalisere mine rads. Jeg har et silverstone Tejmin Tj07, hvor at jeg har en XSPC 360 (ældre dato) samt en SR1 240 lagt i bunden ved siden af hinanden, samt pumpen er også placeret dernede. Jeg synes det er utroligt klumpet, og mistænker at jeg slet og ret ikke får meget ud af alt mit radiatorareal. Slet ikke, eftersom at jeg kun har blæsere på min XSPC, da der ikke er plads til at begge rads kan have blæsere på.
Da jeg installerede mit system i mit kabinet, var det dog også med en klar plan om at installere min 240mm i toppen, blot ved at muliggøre at blæserne kunne skrues i fra toppen af, hvorfor "meshen" ville holde radiator og blæsere. Det viste sig dog at jeg havde lavet en lille måle fejl, da jeg manglede ca. 1½mm plads for at min rad kunne være der, pga. køleprofiler på mit bundkort.
Jeg tænker derfor, at jeg måske skulle overveje, nu hvor jeg alligevel har ferie og tid, at installere min 360 i toppen. Det kan jeg enten gøre ved at montere den med to blæsere (og kun to), gennem mesh da den er tyndere end min SR1. Eller også kan jeg overveje at skære i mit kære kabinet, hvilket jeg god ikke har den store idé til hvordan at jeg bedst får grebet an 😕 (Det er her jeg nok mest af alt ønsker noget inspiration)
Mit spørgsmål er: vil jeg vinde en del ved at installere rad'en i toppen, kun med 2 blæsere?
spørgsmål nr. 2: er det meget besværligt at modde toppen til at kunne modtage en 360mm fremfor en 240? Altså forlænge meshen i toppen af kabinettet? Det vil være super fedt hvis der er nogen med personlig erfaring med kabinettet der kan komme med lidt input 🙂
- 1EaR