Så kom dagen hvor jeg påbegyndte mit sidste build, i hvert fald for de næste par år. Derfor er valget også faldet på et TJ07, da mulighederne for opgradering næsten er uendelige.
Kabinettet er powder-coated hvidt og sort. Der er lavet inverted ATX mod. Kabinettet er købt som det står, udover det hvide acrylplade der er sat i.
Pumpe: XSPc D5 Reservoir: XSPc Dual bay Radiator: XSPc AX480 CPU blok: EK Supremacy - Full Nickel GPU blok: EK FC780 GTX Classy - Acertal/Nickel Fittings: Monsoon Slange: Hvid PrimoFlex Advanced LTR Væske: Koolance High Performance
Planen er selvfølgelig at pumpe og res. skal side i fronten og radiator skal sidde i bunden. De to slanger skal kumme fra bunden af kabinettet igennem to gennemføringer lige ved CPU, så der er så lidt synlig slange som mulig.
Her er hvad der er lavet ind til videre.
Kom gerne med feedback og ideer 😀
EDIT: Så blev den sgu færdig 😀
Tråden blev redigeret 7 gange, sidst af MartinRos d. 06-03-2014 21:03:58.
Fandt selv siden lige efter jeg havde skrevet. Men glemte lige at jeg jo også skal have mit res. siddende i fronten. Så det bliver nok ikke så aktuelt. Samt at jeg på længere sigt vil bygge et loop mere ind med en pumpe og res. magen til, samt en 360mm radiator i toppen. Så jeg kan dele CPU og GPU(er) op.
du kan jo få det lavet så de res bare skal sidde 5 mm længere inde og så laver han de huller i pladen du vil have og så kommer den uden på. det overvejede jeg meget.
Det var da en utrolig god ide du kom med der 😀 Tror sgu lige jeg smider ham en mail om det kan lade sig gøre. Behøver jo egentlig ikke engang montere res. længere inde, han skal bare skære hullet så det passer med res. Selve "ruden" i res. stikker jo helt ud til fronten. Hvis det giver mening.
Så ankom den sidste pakke, denne gang fra Coolerkit.dk Det var fan-controlleren som I nok kan se på det sidste billede.
Dog går jeg lidt med tanken om at tilslutte en flow-måler til den, så jeg på den måde kan holde øje med hvor langt ned jeg kan skrue pumpen, som selvfølgelig skal styres af denne også. Har I nogle foreslag til dette?
Har sat den front på stand-by, da Roberto vil have tilsendt frontpladen til mit res. hvilken jeg synes er lidt omstændigt. Så ind til videre bliver tingene bare monteret.
Så kom jeg endelig videre og blev faktisk helt færdig med det. Fyldte vand på for at teste loopen og sikre mig at der ingen utætheder var. Finder så ud af at jeg har fået tilsendt et defekt reservoir, som er utæt.
Fedt, hele lortet er stillet væk og må så vente på et nyt reservoir ☹
Jeg har selv været i gang med en ordentlig omgang modding af mit eget Tj07, dog hvor jeg bibeholder den sorte farve som ydre, og har malet al rå aluminium mat hvid. Derudover har jeg fået speciellavet en bundplade i rustfristål så det kun er mine slanger der kan ses til/fra bunden. Alt hvad jeg mangler er min speciellavede topplade til min radiator (360, der er 34mm tyk). Til det med radiatoren skal man være opmærksom på at der ikke er ret meget plads i toppen til den! Jeg har fået coolerkit til at hente nogle scythe blæsere hjem der kun er 12mm tykke, så kan den liiige være der 🙂 (Men mere om det kommer når jeg har fået det det sidste installeret, for så skriver jeg om det hele på én gang)
Ser sgu godt ud :) Er rigtig glad for at kabinettet kom til sin ret :) Kan godt lide at du har lavet bunden og drive bays hvide. Alt i alt stilrent og simpelt :)
Ser lige om jeg orker at smide den op på bordet igen 🙂
Det var faktisk også min tanke, men pladsen bag MB-tray er jo meget trang og det ville være lidt besværligt at få kablerne derfra og ned i bunden af kabinettet. 🙂