H/V: Roccat vs Logitech. Hvad er og foretrække? Eller gå efter andet mærke?

Diverse d.  26. januar. 2014, skrevet af mfcods
Vist: 6185 gange.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 02:57:47
Svar/Indlæg:
4222/223
Jeg har meget snart brug for en ny mus. Har en af de første modeller af Roccat Kone. Den har drillet mig inden for det sidste års tid med den højre knap:
I WoW reagerer den ved og få min Toon til og løbe(Funktion ved og hole begge knapper nede på samme tid)
I skydespil, når jeg vil zoom/scope: Enten skydes der, eller også sker der ikke noget
Scroll-funktionen har det med og virke modsat, og så den rigtige vej i forskellige browsere.

Hvad siger folk. Er det på tide og få sig en nye mus, eller skal jeg prøve det som Roccat foreslår, og geninstallere SW for og se om det hjælper(Det er hvad supporten skrev i en mail)?

Har kigget på Roccat Kone XTD, eller Logitech Gaming Mouse G500s
mangekyo

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2014 04:59:07
Svar/Indlæg:
516/11
Altså, prøv da hvad de siger først og fremmest. Det skader da ikke.

Derudover, hvad du så foretrækker, det er ret subjektivt.

Har selv en Logitech G500. Den er jeg godt tilfreds med, og fungerer til alt hvad jeg skal bruge den til.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 06:20:45
Svar/Indlæg:
5421/53
Jeg er mere til optisk frem for laser, har været stor tilhænger af MX518 som Logitech erstattede med G400, for derefter at blive erstattet af G400S.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 09:42:49
Svar/Indlæg:
3100/53
Du kunne også kigge på en SteelSeries RIVAL :)

Pr0s

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2014 10:43:34
Svar/Indlæg:
56/8
Har spillet meget med hhv.
Logitech og steelseries mus, og da også haft en roccat mus i ca. 4 timer.
Syntes Roccat er noget skrammel, men det er jo bare min mening.
Jeg ville klart gå efter en steelseries mus som p0Pe foreslår, da Logitech efter min mening dræbte gaming musen efter MX518.

Jeg er selv glad ved min Steelseries sensei, har ikke prøvet Rival musen endnu.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 12:31:35
Svar/Indlæg:
1271/38
Umiddelbart lyder det som et softwareproblem. Højreklik burde ikke have noget med venstreklik at gøre. Det kan selvfølgelig være væskeskade eller en mindre kortslutning et eller andet sted der driller og skaber forbindelse andre steder end tiltænkt.

Forslag?

Steelseries både tastaturer og mus er ikke til at gå fejl af. Roccat er af tvivlsom kvalitet, selvom deres produkter er virkeligt fancy og fremstår rigtigt flotte.

G500 skulle være lidt wonky mht. byggekvalitet og sensor. Har hørt en del snakke dårligt om den, men formen er ikke til at tage fejl af. Jeg tror den er meget ligesom din Kone mus.

Kan på det kraftigste anbefale denne:
http://www.pricerunner.dk/pl/1...
Sensoren i den er intet mindre end helt perfekt. Der findes også en laser variant, men den har jeg ikke personlig erfaring med.

EDIT: Steelseries Rival ser voldfed ud.. Det skal da vidst være min næste mus.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 26-01-2014 12:33:44.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 15:38:11
Svar/Indlæg:
4222/223
Har prøvet at geninstallere, både med og uden musen sat til. Men det virker bare til og være blevet værre.
I browsere er højreklik blevet til automatisk og åbne link i nyt vindue. Løber stadig i WoW, eller står stille hvis autorun er på. I skydespil smider jeg nu en granat når jeg vil zoom/scope 😕 ☹ :no: