Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 11:23:24
Svar/Indlæg:
1029/82
Hej alle.
Jeg står med lidt udfordringer til mit hjemmenetværk som i bund og grund skal opfylde 2 krav:
1 kablet forbindelse til stationær PC.
2.4GHz + 5 GHz trådløst netværk, som enheder med det ene eller andet kan koble sig på.
Min udbyder er YouSee med en 60/12 forbindelse. Mit modem er en Cisco EPC3925, og denne skal udelukkende fungere som modem og ikke router, da den ikke understøtter højhastighed WiFi N og 5 GHz.
Den router jeg har sat til dette modem er en Linksys EA4200 med DDWRT firmware på.
Denne konfiguration giver via Speedtest på min stationære PC, 68,56/13,23 Mbits og en ping på 13ms.
Jeg har følgende forbindelsesdiagram:
F-stik fra væggen -> Cisco EPC3925 -> Stationær PC (Cat 5e) + Linksys EA4200 (Cat 7 S-STP).
Det har kørt fint indtil videre, men min NAS skal også tilknyttes dette netværk. Jeg vil egentlig gerne have at modemmet kun fungerer i Bridge mode og ikke med DHCP server og WiFi, da EA4200 jo klarer dette.
Min NAS har kørt 1Gbit forbundet direkte til Cisco EPC3925 med et Cat 7 S-STP kabel.
WiFi skal deaktiveres på min Cisco, men hvordan skal jeg sætte resten op? Skal jeg lade Cisco om at fungere som switch og kun sætte EA4200 op som WiFi access point og lade alle andre forbindelser gå ind til Cisco?
Hvad er jeres forslag her til? 🙂