HP Pavilion win8/win7 fejler

Bærbar d.  26. januar. 2014, skrevet af VCamp
Vist: 753 gange.

VCamp
 
Bruger
Tilføjet:
26-01-2014 19:13:20
Svar/Indlæg:
3/2
Hej :)

Min mor har købt en HP Pavilion sleekbook
(model navn: 15-B110so )

Den er præinstalleret med Windows 8 - Hvilket jeg/vi synes er en rigtig omgang øv :(

Jeg har prøvet at installere win 7 via min eksterne HDD - Det lykkedes til sidst (dog ikke vha. min HDD) jeg havde smidt Windows filerne over på bærbaren og installerede direkte via den.

Der var så ingen driver eller noget som helst på bærbaren (den er også uden dvd drev)
så jeg fik overført nogle via den eksterne HDD - Men det var åbenbart ikke de rigtige drivere - Så nu virker Windows slet ikke....

Den bliver ved med at sige at min HDD ikke er bootdevice, men jeg har formateret den med NTFS.

Har i en ide til hvad jeg gør?
Og når jeg igen får win 7 installeret - Hvor finder jeg så de rigtige drivere til Wireless, lyd, bundkort osv.

Jeg har kigget på HPs hjemmeside men de henviser self kun til de filer som hører til modellen som er med win 8 installeret.

Jeg har i bios deactiveret secure boot og aktiveret legacy boot - Men tror den fortsat prøver at boote med UEFI eller hvad det hedder....

Nogle ideer til hvad jeg skal gøre??? Er ved at løbe tør for ideer.
187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 19:59:12
Svar/Indlæg:
3340/386
Hvad mener du med at installere den fra din eksterne hdd?

Du kan ikke bare kopier filer over, håber ikke det er sådan du har gjort.

Det kan være at boot MBR partitionen ligger på din eksterne hdd ikke din mors nye bærbar.


VCamp
 
Bruger
Tilføjet:
26-01-2014 20:02:35
Svar/Indlæg:
3/2
Jeg har kopieret alle filerne fra Windows 7 cd'en.
Var det forkert? :/


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
26-01-2014 20:41:51
Svar/Indlæg:
4981/47
Den sælges vist slet ikke med Win7, hvorfor der kan være fastlåste settings i bios vedr UEFI boot.

http://h10025.www1.hp.com/ewfr...

Kan du ikke slå UEFI fra, så skal disken en tur i en anden Pc og laves til at bruge GPT istedet for MBR inden du kan få Win7 lagt på korrekt, dvs installeret på en disk med GPT tables og ikke MBR, så det harmonere med UEFI bootdelen.

Med det sagt, så ville jeg nok lige være påpasselig med at rydde disken fra den bærbar helt og sætte den som GPT, da dette kræver at den ryddes helt, og en evt recovery partition til Win8 ville gå tabt med det samme.

Det er nok muligt at få Win7 ind på den, men grundet overstående ifh til en mulig Win8 installer gemt på disken, ville jeg klart snuppe en anden disk og forsøge min Win7 leg med istedet 🙂

/E

#2

Forkert er så meget sagt, det er bare ikke nok kun at kopiere installerens data over, installeren skal self køres så styresystemet bliver lagt ind 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 26-01-2014 20:43:30.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2014 23:27:05
Svar/Indlæg:
4337/121
W8 er noget mere effektivt end W7 og opdaterer du til 8,1 så er det næsten til at leve med hvis man lige piller lidt i nogle settings 🙂


VCamp
 
Bruger
Tilføjet:
26-01-2014 23:53:50
Svar/Indlæg:
3/2
Tak for jeres hurtige svar :)
Jeg har recovered den tilbage til win 8 - så vil jeg prøve
At finde ud af hvordan jeg opgradere til 8.1 :)
Tror det er selve "metro" delen som forvirret hende,
at hendes start knap nu er væk :)


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2014 01:24:58
Svar/Indlæg:
4337/121
Du opdaterer til 8.1 ved at gå ind i App store når du har alle foregående opdateringer installeret.

Hvis du skal undgå "metro" start skærmen skal du højre klikke på processlinjen og vælge egenskaber og så faneblad nr 2 i rækken (8.1)