Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2014 21:29:46
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg har et lidt spøjst problem med min fatters computer.
Spec. er som følger:
Biostar TF7050-M2
AMD Athlon 64 X2 4200+ (Windsor)
2x Corsair CM2X1024-6400 (2x 1 GB DDR2)
1x Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G (1x 2 GB DDR2)
Samsung MZ-UPA1280/0D1, 128 GB
Her den anden dag, observerede min mor, at computeren var vældig langsom og dagen efter, skrev den "disk boot failure, insert..."-blah blah.
Jeg kunne ikke se hans SSD i BIOS og tænkte, at hans SSD nok var død. Tog den [SSD'en] med hjem, og den fungerede fint på min computer (iMac m. USB-kasse sat til, med SSD'en indeni).
Det må være en løs forbindelse, tænkte jeg, og tog SSD'en med tilbage til min fatters computer.
Og jo. Ganske rigtigt, lortet ville ikke fungere.
Så jeg har taget computer og SSD med hjem, hvor jeg atter tjekker SSD'en - ingen problemer.
Jeg tjekker så med SSD'en i hans computer, med forskellige kabler. Ingen forskel.
Jeg sætter en anden harddisk i, med en fungerende installation og alt det er. Ingen forskel.
Prøver med fire forskellige kabler, i alle fire porte på bundkortet. Ingenting.
Jeg resetter BIOS, og starter forfra. Ingen forskel.
Lige for en god ordens skyld, sætter jeg harddisken i min USB-kasse - fungerer fint.
Jeg kan altså konkludere, at SATA-portene på min fatters computer, af en eller anden grund, ikke vil genkende enheder.
De får strøm, det kan jeg høre på harddisken. SSD'en siger jo ikke så meget, og eftersom at der ikke rigtigt sidder indikatorlys på den, må jeg gå ud fra at den fungerer upåklageligt.
Long story short: Er det usædvanligt, at SATA-porte pludseligt holder op med at fungere - alle fire, på én gang - fra den ene dag til den anden?
Eller, lad mig spørge således: Har I oplevet noget tilsvarende?