Vandkølingsblok til ASUS Direct CU II R9 280X - non-reference?? (og hjælp til loop config ^^)

Vandkøling d.  29. januar. 2014, skrevet af Kraminius
Vist: 5808 gange.

Kraminius

Erfaren rotte
Tilføjet:
29-01-2014 23:10:45
Svar/Indlæg:
8/3
Hej HwT!
Jeg står og er igang med at bygge et vandkølingsloop til mit CoolerMaster N200

Og jeg har i et stykke tid ledt efter en vandkølingsblok der passer på mit Asus Direct CU II R9 280X non-reference GPU - men har intet kunne finde, da det ikke ligner at der er nogle på markedet endnu. Udover EK som har udviklet det, men ikke har releaset det endnu (De skrev den ville komme slut mid-end november, så jeg er ved at give lidt op på dem nu).

Så er der nogle der ved noget om noget? :P

I forhold til ovenstående billede, det er mit første loop - så jeg er lidt - forvirret -

Jeg tror jeg laver loopet lidt anderledes, Istedet for
Resevoir > Pumpe > Front 240mm radiator (opadvendt) > top 240mm radiator (med indgange og udgange mod højre) > CPU > Grafikkort > Resevoir

Tænker jeg at det er nemmere at få plads til hvis der bliver gjort følgende istedet

Resevoir > Pumpe > Front 240mm radiator (opadvendt) > CPU > Top radiator (med indgange og udgange mod venstre) > GPU > Resevoir

- eller er det helt skævt? Gerne input hvis det er
CF

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 02:16:23
Svar/Indlæg:
4689/105
Ifølge EK's hjemmeside skulle 2 af deres blokke passe på.

Bare vælg dit kort i den guide her: http://www.coolingconfigurator...

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 02:49:14
Svar/Indlæg:
1881/22
Lav dit loop på den nemmest mulige måde, bare hold dig til res -> pumpe -> xxx
Eftersom det er et lukket kredsløb vil tempforskellen være så minimal, at det er lige gyldigt.

Burde 7970 CU II blokkene ikke passe. Det er jo "samme" kort?

e: derudover vil jeg anbefale dig at bruge pull istedet for push på dine rads. -temps er det samme, (nogle low rpm fans er faktisk bedre i pull), men det er LANGT nemmere at rengøre, da du ikke skal have blæserne af for at komme til 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 30-01-2014 02:51:48.