AMD Mantle update

Litteratur d.  31. januar. 2014, skrevet af neemos
Vist: 7440 gange.

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
31-01-2014 00:35:21
Svar/Indlæg:
1129/307
AMD Mantle er endelig klar

Læs mere her: http://hwt.dk/Nyhed/23395/AMD-...
zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2014 02:37:18
Svar/Indlæg:
867/18
Ok, læser jeg pressemeddelelsen forkert, eller er mantle virkelig et stærkt værktøj til at fordele uscriptede loads over flere kerner? 😳


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2014 14:18:28
Svar/Indlæg:
651/11


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2014 14:41:03
Svar/Indlæg:
651/11


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 14:46:06
Svar/Indlæg:
2587/91
Jeg tror umiddelbart jeg misforstår noget, for der er godt nok stor forskel på testresultaterne mellem Golem og Hilbert..


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 15:38:08
Svar/Indlæg:
1271/38
Skulle Mantle ikke give mest i voldsomt CPU bottlenecked situationer? Hvorfor tester de så med en 3960x'er i Ultra?

Det er jo ikke dét jeg er interesseret i..

Er meget nysgerrig over hvor meget Mantle får GPU'erne til at 'stå på egne ben'..


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2014 15:48:35
Svar/Indlæg:
651/11
#5 Testen på guru3d med A10-7850 med R9-290X viser netop hvordan Mantle kan rykke når CPU er bottlenecked.

Og det er vel af interesse at se hvordan de forskellige hardware kombinationer opfører sig


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 18:45:12
Svar/Indlæg:
2587/91
Ser ud til at have størst fordele desto mindre kraftig maskinen er..


Cykelskur
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2014 09:53:55
Svar/Indlæg:
151/10
Det her kan blive rigtig spændende sammen med ArmA3 Der er CPU begrænset som ind i helvede


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2014 08:04:24
Svar/Indlæg:
2587/91
"Med det sagt opleves Mantle generelt at have begrænset synlighed med mere tåge i det fjerne i forhold til DirectX , som ifølge John Andersson er en fejl, der bør fixes. Battlefield 4 med Mantle havde dog endnu flere problemer såsom blinkende teksturer og skygger i forhold til samme spil under DirectX.

Sidst men ikke mindst er Mantle mærkbart ustabilt. Hvor Battlefield 4 under DirectX ruller uden mere eller mindre besvær, går spillet oftere ned, når Mantle anvendes. Resultatet er både rene CTD-situationer og mere obskure varianter hvor grafikken fryser, men lyden fortsætter.

AMD Mantle er interessant på mange måder og har absolut bevægelsesfrihed på GPU markedet. Interfacet giver betydeligt højere ydelse i mange situationer, primært en god nyhed for brugere, der sidder på lidt langsommere processorer.

Interfacet er i sin nuværende tilstand mærket som beta, og det passer godt med oplevelsen. FPS-counteren viser højere værdier, men yderligere optimering er nødvendig.

Afslutningsvis får Mantle Battlefield 4 til at føles som en teknologidemonstration. Resultatet er imponerende, men dvælende bugs gør at DirectX stadig er mere fristende."


http://www.sweclockers.com/art...


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2014 08:26:29
Svar/Indlæg:
5224/222
#9 Det er jo fint i stil med BF4 ånden 🤣


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2014 11:38:42
Svar/Indlæg:
922/13
mit system er uvenner med mantle. den vil heller forblive med dx QQ ☹


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2014 12:15:21
Svar/Indlæg:
1895/41
Nu har jeg prøvet mantle, spiller vidst ikke nok til at se eller mærke nogen forskel 🙂

Spillet kører smooth uanset om det er DX eller Mantle


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2014 14:40:50
Svar/Indlæg:
1145/40
Jeg har desværre slowdowns med Mantle - eller ½ sekunders freezes (der er langt imellem, men lige pludselig mangler jeg 10 meters distance og bang jeg er død).


jespersb
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
04-02-2014 20:35:43
Svar/Indlæg:
47/12
Jeg får en 6-7 fps mere i BF4 med beta 14.1 driveren & Mantle. Det svarer vel nogenlunde til hvad jeg ville få hvis jeg OC ede min GPU. Men hvorfor skulle jeg stresse mit GPU når BF4 kører smooth på Ultra.

Så tak til AMD & Dice for de gratis fps, og mon ikke det kan blive lidt bedre med tiden når de får tweaket driveren lidt mere! 🙂