Den selvrevnende Xperia Z(1, Ultra)

Diverse d.  30. januar. 2014, skrevet af kvist1992
Vist: 7109 gange.

kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 20:02:09
Svar/Indlæg:
3565/372
Hey!

Jeg købte tilbage i oktober verdens største phablet, Sony Xperia Z Ultra, og den var jeg rigtig glad for. Dog varede lykken kort. Skæben ville det, at jeg skulle skubbe den ned i natbordet, en tidlig og træls mandag morgen. Det resulterede i en flækket skærm, som forsikringen heldgivis dækkede.

Og det nu vi kommer til selve historien. Jeg fik penge til at købe en ny telefon magen til, hvilket jeg gjorde. Valget faldt på Dustin Home, da det var der den var billigst. Og nu er Dustin jo også kendt for at have en nogenlunde habil kundeservice!

Jeg modtog mit nye eksemplar af telefonen og alt var fryd og gammen, men igen varede lykken kort. Der gik blot 30 dage fra jeg havde købt den, til skærmen måtte give op. Det skete i min bukselomme under en julefrokost med studiet. Og det skal lige bemærkes, det skete i en lomme. Den blev ikke tabt, ikke skubbet ind i et skarpt hjørne, ikke hoppet på, e.l. noget lign. Den valgte at revne helt af sig selv! Men hov! Det kan sgu da ikke passe? Eller kan det?

Men jo, det kan godt passe! For det første vendte den med skærmen indad, og den havde ingen skrammer efter et evt. fald, ligesom revnen så lidt spøjs ud. Den havde nemlig lavet en flot "bølge" under sin færd fra den ene ende af skærmen til den anden.

Et billede siger mere end tusind ord, som man siger:
http://peecee.dk/upload/view/4...
http://peecee.dk/upload/view/4...

Som I måske kan se på billederne, ser revnen noget spøjs ud, og det var den også. Men jeg ringer så ind til Dustin og klager min nød, og jeg får heldigvis en venligtsindet medarbejder i røret. Han beder mig sende billeder, og efter lidt knasen frem og tilbage med forkerte mailadresser, modtager Dustin billederne, og vælger at tage den ind. De lover mig self. intet, hvilket jeg også forventede.

Jeg sender så min sårede kriger ind d. 14. januar, og der går et par uger, og så modtager TeleCare i Sverige telefonen i mandags, hvor de 1 time efter modtagelsen begynder at lave på den. De udskifter skærmen, samt en række andre, unavngivne komponenter, hvorefter de tester den igennem og finder den OK. Samme dag, mandag sendes den så afsted fra dem af, og Dustin modtog den i forgårs, og den skulle være sendt afsted igår, og være på vej mod mig, fra Sverige af. 🙂

Det hele endte altså med, at både TeleCare, Dustin og Sony anerkendte den mest trælse fejl man kan opleve, nemlig en flækket skærm. I 9/10 tilfælde vil forbrugeren, mig, få at vide: "Sur røv, pas bedre på den", men ikke denne gang. De lavede den på garantien, hvilket jeg ikke havde forventet, men som jeg ville have kæmpet for, at få til at ske. 😎

Min telefon er ikke noget enestående tilfælde. For ude på det store net, er der rigtig mange andre, der oplever at Sonys Z serie har det med at revne, ganske af sig selv. Og problemet er tilsyneladende så omfattende at andre, udover mig, har haft held med at få den ombyttet. Har dog ikke set så slemme tilfælde som mig derude, men de skal nok være der. ☹

Her lige et par links til at underbygge min påstand, som Dustin i øvrig også fik.
http://talk.sonymobile.com/t5/...
http://mybroadband.co.za/vb/sh...

Det skal da også lige siges, at den her tråd er henvendt til alle jer med LG G2, som også oplever at skærmen revner ved ingenting. Selv kender jeg hele tre personer, der har oplevet lige netop det!

Håber mit skriveri måske kan hjælpe en fortabt sjæl derude! 🙂

//Kvist


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af xt0m d. 30-01-2014 20:34:13.
Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
30-01-2014 20:25:36
Svar/Indlæg:
1194/156
Jeg har en LG G2, den virker som den skal, uden noget som helst, men fint hint, skal da huske det, hvis den skulle komme til skade :)

Jeg har ikke skånet den, den bliver slæbt med rundt på jobbet (industri elektriker) og alle andre steder, også været på gulvet et par gange.

Jeg har dog fra starten haft softshell på den, så den er lidt beskyttet, men til gengæld ingen skærmbeskyttelse på den.

:)

Lækkert du fik den lavet uden det store knas, dejligt det kan lade sig gøre :)


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 20:34:19
Svar/Indlæg:
3565/372
#1 - Nogle er jo uheldige ^^

Og jep, er meget glad! 🙂


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 20:41:24
Svar/Indlæg:
5504/640
Hvad med at ofre lidt beskytelse?

Næste gange koster det måske fuld pris på timeløn


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 20:43:22
Svar/Indlæg:
3565/372
#3 - Ved ikke hvad mere jeg kan gøre når den er i en bukselomme. Men har da lige fået mit nye hardshield hjem.. En bagside af plexiglas, med kraftig gummikant. Det må kunne redde bare lidt.. !


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 21:52:46
Svar/Indlæg:
2516/381
Jeg ville ud fra revnerne, have den påstand og det er sket forbi telefonen er blevet bøjet, på den lange led.

Og det kan den meget let og vel ske, i en bukselomme når man står, og går, sætter sig ned, og op igen, og rundt omkring til en julefrokost.

Så de har nok lavet rammen for svag, så den kan give sig lidt, ved ikke ret store påvirkninger. men glasset kan jo ikke give sig, og revner derfor, på den måde


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 21:56:22
Svar/Indlæg:
5504/640
Måske sådan en kunne være interessaant det også en stor phablet (6") Husk at se videoen 😉

http://www.mobilsiden.dk/web-t...


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 22:04:34
Svar/Indlæg:
2897/83
Det er derfor det er dejligt at have en stor tyk Nokia 920. 🤡


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
30-01-2014 22:51:13
Svar/Indlæg:
5258/240
#3

En telefon skal da holde til at blive brugt.

Det kan ikke passe at man absolut skal have et cover til sin telefon for at den ikke gaar i stykker.

Jeg har aldrig haft en telefon der er gaaet i stykker. Jeg passer paa min telefon, men der er ikke nogen grund til at pakke den ind i bobble plast bare for at den ikke skal gaa i stykker IMO..


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2014 23:33:45
Svar/Indlæg:
2246/14
#3 på den anden side kan telefonen også blive ødelagt af sand i coveret - det er sket for mig (samsung lovede at lave det på deres regning, men telecare gad ikke lige lave det da den var inde -_- )


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2014 08:39:21
Svar/Indlæg:
3565/372
En telefon skal nemlig kunne tåle at blive brugt! 🙂

Og telecare er ikke særligt søde nej 😐


Stuhr79
 
Newbie
Tilføjet:
03-11-2014 16:49:35
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg har en Sony Xperia Z1 liggende hos Telecare "Service" i Danmark for tiden da rammen er begyndt at bøje i rammen omkring lå små låger der beskytter stik og lign.
Telecare "Service" og Telia mener jo så at det er mig der har mishandlet telefonen, og vil ikke anerkende det på trods af at man på google kan finde mange eksempler på det...

Men min erfaring med Telecare "Service" er så også at de snyder så vandet driver... Et eksempel er at de har haft en android telefon til rep. hvor den er mod'et til Cyanogenmod... De hævder stadig at de har opdateret softwaren i telefonen på trods af at den kom retur i samme stand som den blev indleveret i ;)