Opgradering af FOURZE mini v3 (mini stationær computer)?

Diverse d.  30. januar. 2014, skrevet af peterA
Vist: 5734 gange.

peterA

Newbie
Tilføjet:
30-01-2014 23:56:32
Svar/Indlæg:
125/60
hej jeg har denne FOURZE mini v3 som jeg er glad for, den køre bare som stationær til alm. kontorarbejde!

her er linket til den: http://www.wupti.com/produkter...

jeg har tænkt mig at opgradere den lidt. evt. med flere ram og en SSD!

mit spørgsmål er om den kan klare/modtage flere ram?
der er pt. 4 i som sider i en blok og jeg kan se der er til to ram blokke! men vil den evt kunne modtage 2x8 GB ram?

og vil dette upgrade med 16GB ram + SSD hjælpe på hastigheden?
zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2014 00:40:01
Svar/Indlæg:
867/18
Ssd hjælper til hurtigere opstart både af windows og programmer, og en mere flydende oplevelse af programmer der læser på disk under brug.

Check dit ramforbrug, mangler der ram vil systemet bruge din hdd som midlertidig lager, og det er virkelig noget der går ud over hastighed.

Hvis du vil have mere end 4gb ram så husk dit os skal være 64bit

Når det er sagt, så lyder dine specs ganske fine til en alm kontorpc - man skal have en pæn del kørende på samme tid for at fylde 4gb ram ud - men er du typen der har 40 åbne tabs i browser samtidig med et par store regneark, tekstdokumenter musik, chat og whatnot så skal du nok komme deropaf.
Men medmindre du redigerer store billed/lyd/videofiler gætter jeg på du vil have rigeligt i 8gb.

Den vil dog uanset ikke blive hurtigere til beregninger, altså fx komprimering af video eller andet cpu krævende

peterA

Newbie
Tilføjet:
31-01-2014 12:10:50
Svar/Indlæg:
125/60
#1 okay det lyder enlig rigitg godt..

ville jeg evt. kunne trække Revit Autodesk 2014 på den?