lige nysgerrig. en veninde har skyldt mig 1550kr siden 2012 okt. fik så 600kr i slutningen af 2013,
men hun ignorere mig konstant,, så spørgsmålet er om jeg må skrive offentligt om hun skylder mig penge og den slags ?? ingen numre.. på facebook. skrevet på min væg dog med hende som tagget i det ???
tjaaa... men skal man så acceptere at blive snydt ?? og være magtesløs. og så vente på den næste der gør det samme.,, puha.. må ha mig et bedre job i mit næste liv!
Det er ufattelig dårlig stil at hænge nogen ud på de sociale medier.
Jeg ville endnu en gang snakke med "min ven", og så forklare ham, at nu er det oppe over. Og så må du give ham 14 dage. Dernæst vil jeg informere om, at hvis der stadig ikke tilbage betalt skyldigt beløb, at det må gå rettens vej.
Men ellers tag en snak med hende. Der er jo tydeligvis noget galt i hendes liv, siden hun ikke kan/vil betale de penge tilbage. Så der må jo lægge noget dybere til grund.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gaming-king d. 31-01-2014 21:10:21.
tjaa,, har jo snakket med hende i 15 mdr nu. og hun siger datoer hver gang og går så under jorden efterfølgende ^^,,, men vil da lige se link igennem :)
Der er folk være end hende. (BRF-kredit låner gladligt penge til folk, som erklæret konkurs i retten kbh for 1 mia danske kr.) Syntes det er gå i små sko gå op i noget er under 2000 kr. især, hvis man har haft et forhold til kvinde.
Du kan lige så godt lære fra en start. Kvinder koster en del i drift. Du kan bare spørge mange af mine venner. Imo ingen af dem kan leve uden hende.
Det er også derfor man gider stå op om morgen lave den Millioner af Danske kroner.
#2 enig. Ændre ikke på, at hun er dårlig til betale tilbage. Dette er også en af årsagerne til jeg ikke låner penge til folk. Det på nogle måder giver noget igen.
#9 Jeg forstår ikke, hvorfor du følger beløb under 2000 kroner. Bøvlet værd med presse hende.
Nu kender jeg intet til episoden. Kvinder er koster penge i drift.
De fleste af mine venner smider også penge af til hende kæresten engang i måneden. Dette er ved holde tager over hovedet på hende, fordi hun er på kontanthjælp. Før lovændringen, men ved ikke idag. De for økonomiske til passe sammen.
Jeg ved er bare er min kammarat. Jeg bruger meget tid sammen med ham.
tjaaa.. er det fordi man ikke engang kan købe sko for 2000kr at cappet er der ?? :) vil sgu gerne have 2000kr endnu mere end de 950 som det er nu.. 🤣 Men ok. Tjente jeg 50.000 på kontoen om måneden var jeg ligeglad - blot lettere fornærmet. men når man er presset selv i økonomi så er det bare den 2 hundrede mand man har lånt til sin ven - man gerne vil ha til den første. mange bække små du ved :) men ja,, så i princippet hvis jeg skulle ønske at få mine penge tilbage fra folk, så skal man låne dem over 2k - ellers er det ikke besværet værd at skulle få dem igen ? :p hehe.,
og yes. alt koster sgu penge. men burde venner ikke - skulle gerne være en lige fordeling mht det økonomiske.. ellers er det jo plattenslagere og snyltere man har som venner... og selvfølgelig gir man kæresten mere end man for igen. har jeg da altid gjort.
#11 Jeg er ikke rig på nogle måder. Jeg er enig med Lars Løkke i 2000 kr ikke er særlig mange penge. Når man skal leve i Danmark.
Du er far til 2 børn ikke engang har en indkomst. Jeg havde stadig brugt energien på få et arbejde end lege "inkasso".
Jeg kender godt til det være presset økonomisk. Så længe man ejer over 10.000 kr, så er man ikke berettiget til hjælp fra Staten. Der var lige før, at jeg måtte til at sælge min bil. Jeg fik et arbejde i December, så jeg igen kunne klare den. 🙂
#11 Det er en selv, som vælger ens venner. Dem vælger en til være deres ven.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 31-01-2014 22:52:20.
Har arbejde. forstuvet knæ. driller. og er lige blevet frisk men så er vejret blevet skod,- så er hjemme indtil det er bedre. så er skam i "fast" arbejde. Dog i en uheldig periode... og så meget energi er der ikke i at bruge sin fritid, på at få tilbage fra folk der skylder :) brugte da gerne endnu mere tid hvis jeg vidste jeg så¨ville få mine penge igen... lad os sige 2-3 timer for at få 2000kr igen - bedre end min timeløn ihvertfald ;)
er ikke sikker på jeg forstår dig 100% har en indkomst - dog væsentligt lavere på sygedagpenge og nu snart A-kasse. så regninger går kun lige op. Har selv bil etc. derfor at det er smart at være i en A-kasse champ ;) er trods alt ca 16.000kr. for at være hjemsendt om måneden,- jeg får der.
Men anyway. ville bare høre feedback fra jer. overraskende over i bare ville være ligeglad med jeres penge. men igen - Vi er alle forskellige, har jeg knoklet for mine penge vil jeg ha dem retur. så´n er det bare :) Rigtig god weekend alle :)
Ville give hende 3 måneder til at betale tilbage, og ellers kunne jeg godt finde på at droppe venskabet, eller i hvert fald aldrig blande penge ind i det igen.
Jeg er nok den lidt mere kyniske type, men jeg havde givet hende 14 dage til at indbetale, og efterfølgende solgt gælden til inkasso.. De tager cirka 800 for sådan en sag, og bedre at få nogle af pengene end ingen.
Jeg kan sagtens forstå dig. Og selvfølgelig skal du have dine penge (også selvom det er under 2000kr), om ikke andet så af principielle grunde. Sådan en ko :no: 😕
thx guys.. det lykkedes mig at få hende presset til at gi mig 500kr.. som i en overførsel jeg ikke har modtaget endnu..... så på tirsdag er der ihvertfald gået 2 bank dage. som må vi se om hun har snydt mig igen..
ligeså snart jeg er kvit med hende så ryger hun skam også ud af min FB.. magen til kæling skal man lede længe efter. heldigvis er vores fælles venner på min side her,, men klart nok jo. ikke mig der ikke betaler gæld tilbage og alligevel spiser ude og til semi dyre koncerter hver måned (facebook opdateringer)
Men nøj hvor blir det godt.. hun har endda sagt datoen for de sidste 450kr. sidste hverdag i feb. næsten for godt til at være sandt efter 15 mdr´s undvigen :)
A) gennemført en videregående uddannelse b) fast arbejde i periode, hvor man har betalt til A-kassen. (dette er mere end 1 måned. Jeg mener loven er 1 år eller noget i den stil.)
#19 Man låner ikke penge af andre mennesker. Det er kun rigmænd fra kbh osv.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 01-02-2014 12:07:48.
Den er sgu træls sådan en situation der, og har selv stået der flere gange. Ja, vel fordi man er lidt for naiv til tider 🤡
Jeg er nået dertil at jeg ikke låner penge ud til folk mere, og de meget få gange jeg gør låner jeg ikke mere ud, end jeg er villig til at miste.
I teorien har jeg vel efterhånden 20.000-30.000kr som forskellige mennesker skylder mig, men de var egentlig glemt, indtil jeg lige så den tråd her...
Der var da engang hvor jeg selv havde kunnet finde på at skrive inde på folks væg inde på FB, men det gider jeg ikke bøvle med mere. Sjovt nok mister man jo kontakten med de folk der skylder en penge, selvom det ofte er hvad man vil kalde småbeløb. Så selvom det er "bagateller" i manges øjne, så begynder de mennesker der låner pengene jo at lid ad gangen at afbryde kontakten for at slippe for at betale.
Så man kan vel efterhånden sige at jeg har det sådan, at hvis man hellere vil slippe for at betale 2000kr tilbage end at beholde et venskab, så er det deres problem. Jeg kan da i det mindste møde dem på gaden med god samvittighed, og kan da se sådan som de altid forsøger at undgå øjenkontakt, at det er mere end de kan sige.
... og det er vel egentlig godt nok for mig.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af CF d. 01-02-2014 13:04:53.
#0 Jeg er lidt splittet i det her. Som jeg kan læse ud fra dit oplæg og fra resten af tråden har du gentagende gange prøvet at få dine penge tilbage uden held. I mine øjne er en person der lige pludselig stopper kontakten ikke en rigtig ven.
Så mit råd til dig er: Gør op med dig selv om det er en veninde, en bekendt, eller en der bare har nasset på dig. For mig lyder det som det sidste. Derefter gør op om hvor meget tid du i det sidste år har brugt med vedkommende og om personen har været vigtig i dit liv. Her mener jeg hvad du føler efter du har mødt hende eller snakket med hende. Har det været en god oplevelse eller har det været en dårlig oplevelse eller har du været i godt humør eller været i dårlig humør.
Hvis du kommer den den konklusion at du faktisk ikke har haft noget kontakt med hende ud over at have bedt om pengene, eller hun gentagende gange har fået dig til at få det dårligt fx ved at hun stopper kontakten til dig ville jeg indkræve pengene i fogedretten da hun ikke kan betegnes som en ven.
Dog vil jeg personligt ikke gå så lang til at skrive på en anden persons væg at de skylder penge. Det eneste du vil få ud af det er at hun sletter det, og fjerner dig fra sin venneliste samt du vil virke smålig på evt fælles venner.
Hvis det er rigtige tætte venner, låner jeg aldrig penge ud. ...så FÅR de hvis de har brug for hjælp, og jeg kan undvære dem. Kommer de så og smider nogle den anden vej, er det deres valg!
Hvis man ikke kan undvære at få pengene tilbage fra en ven, skal man lade være, (og desuden få styr på sine prioriteter mellem personlige relationer og penge)!
Mobile pay har lukket ALLE diskussioner om penge i min vennegruppe.. Alt bliver afregnet instant! Det var aldrig et problem tidligere, men det praktiske element fjernet!
Afskriv de penge, afskriv den ven og start på en frisk!
#27 Enig livet går videre. Jorden stopper ikke, med dreje om sin egen akse. Der er igen grund til grade over spildt mælk. Hvor der handels, der bliver også spildt. Jeg kan ikke helt huske udtrykket mere.
Jeg har også selv lært penge skal man ikke låne til folk. Personligt ønsker miste ens penge.
intet i livet er gratis, så er der bare nogle andre ting. du giver igen til en gruppe. 🙂
sjovt at se jeres forskellige synpunkter på denne sag.. og ja vi er jo alle forskellige.. enten er jeg snæversynet - og i andres verden er jeg den kappeklædte hævner der går op i retfærdighed ;) pick one... fortrækker kappen her ;) min egen "iron monkey" eller "Robin Hood" ;)