webhallen.dk anbefalinger?

Webshop/producenter d.  01. februar. 2014, skrevet af S.STAACK
Vist: 5763 gange.

S.STAACK
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 11:07:37
Svar/Indlæg:
21/6
Hej, jeg har set på en skærm, der er ca. 300kr billigere hos webhallen.dk, men når man læser på trustpilot.dk får de meget blandet anmeldelser, og jeg tænkte helt på at holde mig fra dem.
men så søgte jeg for sjov på komplett.dk på trustpilot, der er min ynglings leverandør, og de får ligeledes meget blandet anmeldelser, så jeg blev i tvivl om hvor reelt man får et billedet af virksomheden, bare ved at søge på trustpilot.

Derfor, kunne jeg godt tænke mig at hører nogen af jeres erfaringer med webhallen, om de er "good to go", eller om man skal holde sig LANGT væk?
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 11:09:59
Svar/Indlæg:
2587/91
Lige i det her tilfælde kan du vist tage det med ophøjet sindsro - Komplett ejer nemlig Webhallen ;)

Jeg har kun haft positive oplevelser med Webhallen.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 11:15:50
Svar/Indlæg:
3385/80
8,1/10 for komplett og 5,8/10 for webhallen - er det et svært valg for dig? ;)


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2014 11:29:02
Svar/Indlæg:
755/6
Har bestilt et motherboard derind som skulle være på lager.Det var den ikke.Har så skriven til supporten som gerne vil annullere orderen.
Jeg kunne har afbestilt men ventede så 10 dage og så var den hjemme.Tror de har lidt lager problemer men ellers god priser...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af clokker d. 01-02-2014 11:30:28.


S.STAACK
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 11:32:05
Svar/Indlæg:
21/6
#1 Tak for det :)

#2 det ville ikke være et svært valg for mig, hvis prisen var den samme!
Komplett.dk har de bedste erfaringer, men er 314kr inkl. fragt dyrere! 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af S.STAACK d. 01-02-2014 11:32:47.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 11:35:54
Svar/Indlæg:
1978/216
Har hørt om at deres RMA support vist ikke er så god? det var nogle høretelefoner som han hadet problemer med, så han sender dem retur til Sverige, (hvorfor han lige har handlet på den svenske side ved jeg altså ikke) man har derefter store problemer med at få dem i tale via mail og ringe til dem er vist helt umuligt i Sverige. jeg vil kun handle med dem fordi jeg bor så jeg kan køre ind til deres butik i Vestergade 4-6 København, City. og indlever en RMA sag personligt, hvis jeg skulle få brug for det 🙂


#0 Ja 314 kr er mange penge, men ikke hvis du skal side og få grå hår i hovedet over en RMA sag der kan tag flere uger inden du får et nyt retur.... hvis uheldet skulle ske


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Sjakalen d. 01-02-2014 11:48:10.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 13:21:43
Svar/Indlæg:
1107/258
RMA i udlandet er sgu altid røv. havde samme problem med SHARP engang,, skulle rep mit tv på garantien - tog vel 1-2 mdr i sverige - uden at de lavede fejlen. haha. så køber fremover ALTID i køreafstand fra mig sel, hvad angår elektronik :)


yknippen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 13:58:24
Svar/Indlæg:
248/3
Komplett ejer Webhallen: http://www.computerworld.dk/ar...

Så mon ikke med tiden deres RMA kommer på standard som Kompletts= meget svingende 🙂


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2014 14:14:14
Svar/Indlæg:
1978/216
#6 Jeg har haft 2 RMA sager i udlandet en hos OCZ og en hos Western Digital og begge 2 forløb helt uden problemer, dog tog det lidt tid med mine ram, da de skulle sendes fra usa.. og min disk kom vist også retur fra usa


#7 Det må man da håbe 🙂


mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2014 02:13:16
Svar/Indlæg:
516/11
#5 Man kan også sende til deres butik i Kbh 🙂 Det har jeg tidligere gjort.

Generelt har jeg været godt tilfreds med webhallen. Dog har de lidt problemer med deres lager, som at de f.eks. ikke har en vare hjemme, selvom det står på deres hjemmeside.

Men ser man bort fra det, så synes jeg de yder fin service, og har faktisk ikke noget at være utilfreds med.


S.STAACK
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2014 09:29:33
Svar/Indlæg:
21/6
På trods af at folk har haft gode erfaringer virker det lidt som om, at webhallen halter på nogle områder, så jeg tænker at jeg skal smide de ekstra 300kr og handle et sted jeg har gode erfaringer med.
I hvert fald indtil webhallen yder samme service som komplett.dk


kimss
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-03-2015 13:17:37
Svar/Indlæg:
5/0
Har altid været en god kunde der, indtil jeg ved et fejlkøb den forkerte vare Asus SBC-06D2X-U/BLK/G/AS (de hed næsten det samme) min fejl.

Jeg aftaler så med kundeservicen via mail samme dag, at jeg godt vil købe den oprindelige vare
mod bytte.
(Den vare jeg ville have er til og med dyrere end den forkerte jeg kom til og købe)

Det er ok med kundeservicen og jeg venter spændt på den nye vare kommer på hylden igen


I butikken siger de så at det er OVER 14 dage, og de ka se en masse små ridser i den spejlglatte overflade, det forstår jeg ikke da den kun er brugt 1 gang og er pænt lagt i samme box som den kom i igen.


Også giver de endda mig skylden for at den er ridset for at jeg skulle have rengjort den - det har jeg slet ikke gjort da den blev lagt i boxen med det samme, det er muskelbundtet i butikken der står og gør den ren med en klud!


Butikken vil så kun give 50% tilbage. (det drejer sig om ca 270,- de vil spare på den forestilling)

Jeg har købt for tusinder af kroner hos dem, men jeg handler ikke hos dem fremover med sådanne amatører


Superficial
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2015 14:31:06
Svar/Indlæg:
45/9
Hej Kimss


Når man som kunde bringer en vare retur hvor hele den blanke overflade er dækket af ridser kan man ikke forvente at få det fulde beløb tilbage for sin vare.

her hjælper det heller ikke at hænge butikken ud på nettet eller at true med dette i butikken eller på mail.

Som jeg skrev til dig på mail henviser jeg til købeloven der siger at en forretning må fratrække værditabet på produktet når en vare ikke længere er som ny.
Du kan så som forbruger vælge at tage imod tilbudet eller lade være.

I dette tilfælde valgte du at efterlade dit produkt og storme ud af butikken, men du svor at du ville hænge os ud på nettet.

Dit produkt ligger her på mit kontor og vil blive liggende indtil 1 april, hvorefter jeg vil smide det ud.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Superficial d. 06-03-2015 14:35:37.


kimss
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-03-2015 17:59:31
Svar/Indlæg:
5/0
Ja de prøver at smøre den over på mig at den var ridset; musketbundtet står og tørre den af med en klud og går op til hans chef


Butikken vil så kun give 50% tilbage. (det drejer sig om latterlige ca 270,- de vil spare på den forestilling)


Jeg har købt for flere tusind af kroner hos dem i årene, også alligevel prøver de og score de 270,-


I mailen fra dem skriver de så at de beholder vare i 7 dage, så bliver den smidt ud!

så er man da en gang amatører!


Handle hellere hos de store butikker, så er i fri for sådan noget her.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
06-03-2015 18:58:29
Svar/Indlæg:
701/7

Ja de prøver at smøre den over på mig at den var ridset; musketbundtet står og tørre den af med en klud og går op til hans chef


Butikken vil så kun give 50% tilbage. (det drejer sig om latterlige ca 270,- de vil spare på den forestilling)


Jeg har købt for flere tusind af kroner hos dem i årene, også alligevel prøver de og score de 270,-


I mailen fra dem skriver de så at de beholder vare i 7 dage, så bliver den smidt ud!

så er man da en gang amatører!


Handle hellere hos de store butikker, så er i fri for sådan noget her.

kimss skrev d. 06-03-2015 17:59:31


En vare skal returneres i samme stand og mængde, hvilket du jo ikke har gjort. Så det er vel fair, at du ikke kan få det fulde beløb tilbage.

Så du vil hellere fremover handle ved "de store butikker" - Webhallen.dk ejes af Komplett 🤣

Har du seriøst oprettet en bruger her på hwt.dk, bare for at svine webhallen tiL? - Det er da seriøst ynkeligt, især når det er dig som er galt på den.


kimss
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-03-2015 19:37:27
Svar/Indlæg:
5/0

Ja de prøver at smøre den over på mig at den var ridset; musketbundtet står og tørre den af med en klud og går op til hans chef


Butikken vil så kun give 50% tilbage. (det drejer sig om latterlige ca 270,- de vil spare på den forestilling)


Jeg har købt for flere tusind af kroner hos dem i årene, også alligevel prøver de og score de 270,-


I mailen fra dem skriver de så at de beholder vare i 7 dage, så bliver den smidt ud!

så er man da en gang amatører!


Handle hellere hos de store butikker, så er i fri for sådan noget her.

kimss skrev d. 06-03-2015 17:59:31


En vare skal returneres i samme stand og mængde, hvilket du jo ikke har gjort. Så det er vel fair, at du ikke kan få det fulde beløb tilbage.

Så du vil hellere fremover handle ved "de store butikker" - Webhallen.dk ejes af Komplett 🤣

Har du seriøst oprettet en bruger her på hwt.dk, bare for at svine webhallen tiL? - Det er da seriøst ynkeligt, især når det er dig som er galt på den.

zylichh skrev d. 06-03-2015 18:58:29



Der står webhallens anbefalinger.

Jeg kan ikke se nogen grund til jeg sku have lavet alle de små ridser opstået fra en klud, som de selv skriver.

Jeg vælger fra dag 1 af, og bestille den oprindelige vare i samme butik og til og med vente på den i flere uger!
"jamen der er jo gået over 14 dage??"
De prøver alt hvad de kan for at smide det over på kunden


Som jeg sagde i butikken efter deres behandling af mig, de kan beholde deres lort jeg vil ikke have det tilbage; det er ikke pengene det drejer sig om her - det er princip


er det også Komplett i udlandet...?


Superficial
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2015 21:40:37
Svar/Indlæg:
45/9
Kimss

Når en vare returneres til os indsmurt i støv og fedt fingre bliver vi nødt til at tørre den af for at vurdere standen.
Heldigvis har vi nogle microfiber klude som er beregnet til at tørre sarte overflader af med, og derfor ikke laver ridser.

Du havde ikke engang pakket den ind i den beskyttende pose som varen leveres i. posen var slet ikke tilstede ved returen.

Jeg ville glædeligt have givet dig alle dine penge retur hvis varen havde været i orden ved returen, og det er den heldigvis ved 99.9% af de returer vi får.

Men når der så er noget galt med varen, så bliver vi nødt til at få dækket vores tab ind hvis kunden stadig vil returnere, og det giver købeloven os heldigvis lov til.

Din vare var en design vare, hvor en højglans side var dækket af ridser så den ikke længer så ny og flot ud. ridserne var ikke dybe, men de var så mangfoldige at det flotte gik af varen.

Vi ville aldirg kunne sælge den igen til noget nær ny pris, og når den skulle sælges ville den skulle kategoriseres som en klasse 5, og på klasse 5 varer gives der 50% afslag for at komme af med varen.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Superficial d. 06-03-2015 21:44:38.


kimss
 
Ny Bruger
Tilføjet:
07-03-2015 08:34:43
Svar/Indlæg:
5/0
Den lå pænt mellem de hvide bløde skumgummi-afstandsstykker i kassen.
Så jo...totalt smurt ind...det er godt med jer.


Jeg ku med det samme se i i butikken, i ledte efter en undskyldning, enten ang. de 14 dage eller jeres klud.


Som chefen selv sagde i butikken; vi skal jo kunne sælge den videre. Også ændre i det nu til at i vil smide den ud, ja go dav du.


Superficial
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2015 13:21:34
Svar/Indlæg:
45/9
Kimss:

Jeg er chefen og jeg ved præcis hvad jeg sagde.

varen tilhører ikke os, derfor kan jeg ikke sælge den videre som sagen står nu.
Det er din vare som du har efterladt, og je kunne aldrig finde på blot at sælge den videre.

angående de 14 dage, så tager vi ugentligt ting retur hvor folk har overskredet de 14 dage, det er intet problem så længe varen er i orden.

Du som kunde må tilgengæld lære at følge købe loven.


bmwnp
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2015 13:30:57
Svar/Indlæg:
611/4
#18

Du er en meget tålmodig chef!


kimss
 
Ny Bruger
Tilføjet:
07-03-2015 14:39:48
Svar/Indlæg:
5/0
Vi husker nu begge 2 hvad du og dit muskelbundt sagde da du kom ned fra dit kontor, men du får ret...jeg gider IKKE og blive ved

Nu køber jeg fremover i udlandet, som så mange andre, god arbejdslyst.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kimss d. 07-03-2015 14:40:15.


#21
F!X
 
Overclocker
Tilføjet:
07-03-2015 15:06:01
Svar/Indlæg:
129/8
Superficial - ikke fordi jeg synes at kimss virker troværdig, men en mikrofiberklud kan sagtens ridse. Det handler om hvordan man bruger den og om overfladen er ren før man bruger den. 🙂

Hvis der er mange småridser på en blank overfade er det som regel fordi den er tørt af med urenheder på selve overfladen eller kluden og er blevet presset for hårdt på emnet.

Mvh.


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
07-03-2015 15:29:48
Svar/Indlæg:
853/71
Har handlet der nogle gane og har ikke haft nogen problemer.