-> #1
Det er kun de nye modeller. 2011'eren er, så vid jeg ved, den sidste der gør brug af magneter 🙂
-> #2
Ingen problem. Der fulgte en klud med kittet fra OWC (den ligger i en plastikpose ved siden af RAM-blokkene, på billedet). Det var straks værre med det aftryk sugekopperne lavede på forsiden af glasset. Der var vist noget olie el. lign., som var lidt træls at få af.
-> #3
Oh yeah! ❤
Det er ikke sværere end at skille eks. en MacBook ad. Det er lidt anderledes end en alm. PC, men der er nu ikke meget guddommeligt eller "magisk" over det. Det er måske mere et mirakel, at de kan få presset så ufatteligt mange maskiner ud, med den måde de hvorpå insisterer at maskinerne skal samles 😴
-> #4
De er ikke meget anderledes end så meget andet elektronik - i bred forstand. Det er selvfølgelig lidt mere besværligt end eks. en alm. PC, men eftersom Apple gør brug af proprietære stik, kan det det godt se lidt mystisk ud.
Omvendt, har det en uventet fordel; man kan næsten ikke sætte stikkene forkert i. I værste fald (for min iMacs vedkommende, i det mindste) kan man komme til at bytte rundt på rækkefølgen hvormed diskenheder opfanges (eks. at det optiske drev loader før harddisken, eller at SSD'en loader efter harddisken).
Hvis du kan skille en hvilken som helst bærbar ad (HP, Acer og Toshiba, især), kan du også skille en Mac ad. Værre er det sådan set ikke. Efter et par gange, går det lige så hurtigt som enhver anden computer 🙂
... men, er der en skrue som bliver væk, kan du godt risikere at få problemer. Det er ikke just standarder*, Apple er kendt for at gøre brug af 😛
* her tænker jeg på, størrelser, længder, gevindtype og ikke mindst torx, philips osv. Det er en blandet landhandel med alt godt fra (skrue)havet 😐