Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2014 09:59:19
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej.
Som nogle af jer ved, er jeg i fuld sving med at digitalisere min samling af CD'er, DVD'er og BD, for at smide hele skidtet ind på min dertil indkøbte NAS.
Jeg er nu stort set færdig med min CD-samling, og turen er derfor kommet til DVD + Blue ray (BD) samlingen.
Mine CD'er er kørt over til FLAC, for at bevare bedst mulig kvalitet på lyden, hvilket jeg selvfølgeligt også ønsker mig med mine film + serier.
-Plads er en ting at tage hensyn til, men ikke det vigtigste. Har aktuelt 3TB ledig, men kan få op til 18TB disponibelt (Kan smide op til 5 diske mere i NAS'en end der er nu)
-Samlingen består aktuelt af Ca. 1000 film/skiver der er en blanding af DVD og BD (ca. 90/10), men der kommer flere til i fremtiden.
Og så kommer spørgsmålene så, Endeligt:
a) Hvilket format skal jeg vælge? avi, mkv, MP4, noget fjerde?
Er en ren ISO kopi værd at arbejde med?
Aktuelt bliver det typisk afspillet med VLC player på PC for tiden, men inden længe køber jeg enten en medi8er, Apple TV, eller WD Live TV box til streaming fra NAS'en. Hvilken det bliver har jeg ikke endeligt besluttet, så kommentarer velkomne herom også. Skal som minimum kunne afspille og sende 1080p til TV'et.
b) Hvilket program er godt til digitalisering af film fra optiske medier?
Ønsker/krav til det ideelle program:
-Være gratis, eller koste meget få penge (under 200kr, og så er det i multi licens, da der sikkert bliver sat 2-3 maskiner til at udføre arbejdet samtidigt)
-I stand til at konvertere både DVD og BD
-Have (gratis) adgang til imdb e.l. for hentning af billede med cover samt omtale, hvilket det selv skal kunne integrere. Det er OK jeg selv skal vælge den jeg vil have.
-Gerne være i stand til at kunne arbejde fra flere drev på samme maskine, samtidigt/parallelt
-Kunne arbejde med eksterne/USB drev (hvis mere end ét drev understøttes)
-meget gerne arbejde/konvertere indholdet hurtigt, uden kompromittering af kvaliteten
-I stand til at konvertere til 1080p som minimum (hvor originalerne lever op til denne kvalitet)
Puh ha. Sikke en tekst-samling. Tak for at du har kæmpet dig igennem den.
Ser frem til en masse gode indput fra jer.
På forhånd tak
Martin.