Headphones til ca. 600kr

Diverse d.  06. februar. 2014, skrevet af Gustavss14
Vist: 5398 gange.

Gustavss14

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2014 19:42:24
Svar/Indlæg:
121/73
Hej hwt.dk

Jeg ville lige høre jer, om i kunne anbefale nogle høretelefoner til ca. 600kr? Jeg sidder lige nu med http://store.antec.com/Product... Jeg synes faktisk de sidder godt i øret og falder heller ikke ud af øret når jeg løber, men jeg vil gerne have nogle nye med bedre lyd.
Jeg løber en del, så det skal være nogle, der ikke falder ud af øret, men det skal stadig være nogle, jeg kan bruge når jeg bare lytter musik på vej til skole osv. hvor der IKKE er 20 fangearme rundt om mit øre, der skal sikre, høretelefonen ikke falder ud.

Altså et headset der:
-Koster ca. 600kr
-God lyd, alle musikgenre.
-Sidder godt i øret
-Falder ikke ud når man løber
-Skal kunne klare nogle dråber vand
-Må meget gerne være en controller på headsettet til volume +/- pause/play next/previous og stop/play

Er der et par i kan anbefale mig?

Mvh

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Gustavss14 d. 06-02-2014 19:42:59.
zylichh

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2014 20:17:44
Svar/Indlæg:
701/7
Kan klart anbefale Bose IE2 eller Bose MIE2, hvis du vil have en controller på ledningen.

Bruger mit IE2 både når jeg løber, styrketræner samt står på ski. De er super gode, kanon lyd og de specielle "stayhere" tips sikre at de ikke falder ud ved sportsaktiviteter.

De er lidt over dit budget, men de er helt klart pengene værd 🙂

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2014 21:04:14
Svar/Indlæg:
1271/38
#1 - Ved du hvorfor Bose aldrig opgiver specs på deres enheder? Fordi de laver deres produkter efter hvordan de synes lyd skal lyde, og stræber sig altså ikke efter normen.

Hvis du kan lide deres lydsignatur, så fred være med det. Lydoplevelser er subjektive, men i mine øjne kun til en hvis grad. Hvis man ikke specifikt søger Bose lyd, så er Bose altså sjældent anbefalingsværdigt.

Det de er gode til, er marketing og branding. Ligesom Beats. 😕

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2014 21:22:59
Svar/Indlæg:
949/9
Er sådan set enig med både #1 og #2. Jeg har selv et par Bose MIE2, de sidder super, men må også sige at lyden ikke lever op til mine forventninger, og da slet ikke til prisen. Jeg var så heldig at købe mine brugt til 400,- og ser det stadig som et godt køb til den pris, men ville ikke give de 850kr for dem, som de koster ny.

zylichh

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2014 21:32:24
Svar/Indlæg:
701/7
#2 - Jeg vil antage at grunden til de ikke opgiver specs, er at sådanne informationer er ligegyldige for Bose's kundegruppe. Folk som søger god lyd, uden at være alt for nørdet.

Og at stræbe efter normen er altid det bedste? - Næppe. Faktum er jeg har et sæt IE2 og et sæt Quietcomfort 15. Som jeg er fuldt ud tilfredse med.

Har prøvet både B&W C5, som jeg faktisk synes har et lækkert design. Men lydmæssigt, synes jeg de var langt fra IE2. Har desuden prøvet diverse A-Jays, Sennheiser mm. og intet af har givet mig samme oplevelse.

En helt anden ting er pasform, INTET jeg har prøvet har siddet halvt så komfortabelt som Bose in-ear. Man kan altså godt mærke at selve ørestykket er formet efter en rigtig øregang.

Og at du sammenligner dem med Beats er bare en latterlig kommentar.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2014 22:43:30
Svar/Indlæg:
1271/38
#4 - Som sagt er lyd relativt subjektivt, og hvis du er glad for de produkter du har købt, så fred være med det.

Generelle specs er ikke nørderi. De er til for at man kan træffe et informeret valg. Hvis du køber lydudstyr for andet end lydens skyld, så er du ude i at falde for marketing, branding og design i stedet.

Ved marketing og branding kontra ydelse er Bose og Beats letsammenlignelige, især hvis man yderligere drager prisen ind i ligningen, det står jeg fast ved. Det er meget mere et modestatement og et fysisk designvalg end det er god lyd (til prisen).

Men lad os være enige i at vi er uenige. 🙂

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 09:00:51
Svar/Indlæg:
2470/41

Der er ikke god lyd i Bose-produkter. Deres højttalere spiller uden bas og uden rumfornemmelse. Det er fint til baggrundsstøj men duer ikke til kvalitativ lytning. Selv B&O er bedre på det punkt.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 09:03:58
Svar/Indlæg:
2470/41

Skal de passe til et iDevice eller ej?
- Apple kører nemlig deres eget løb hvad det angår.

Gustavss14

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 09:18:41
Svar/Indlæg:
121/73
#7 Fjernbetjeningen skal kunne passe med min Iphone :)