Komplett nægter garanti (hjælp) (Låst)

Webshop/producenter d.  07. februar. 2014, skrevet af shakepepsi
Vist: 7522 gange.

shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
07-02-2014 13:14:36
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg fik et bundkort fra Komplett sidste fredag og det virkede ikke da jeg satte det i.. jeg prøvede med andre PSU'er og til sidst med et anden bundkort som virkede fint. vi konstaterede at bundkortet var defekt og jeg sendte det tilbage om mandagen til retur. Nu har jeg fået svar at de ikke vil give mig et nyt da der åbenbart er nogle fysiske skader som de påstår er håndterings fejl og det dækker ikke deres garanti - jeg har skrevet en mail eller 2 og de vil stadig ikke give mig garanti på det? Hvordan kan de tillade sig at sætte en kunde i sådan en situation. jeg har haft kortet ude i ca. 5 timer og derefter pakket det ind igen. jeg har monteret computere før og er altid forsigtig. hvordan kan de vove at påstå at det er mig som har påført skaden? det har aldrig virket fra da jeg satte det i? hvordan skal jeg kunne forsvare mig? jeg vil og nægter at smide sådanne nogle penge ud af vinduet!! hjælp.
mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 13:21:04
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg ville starte med at bede om billeddokumendation for skaderne.


shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
07-02-2014 13:25:45
Svar/Indlæg:
7/1
http://peecee.dk/upload/view/4...
her er billedet de sendte mig
og her er den mail jeg lige har fået tilbage idag

Hej Lasse.

Vi har afvist at ombytte bundkortet, der der er ridser igennem strøm banerne på bundkortet og det har retur afdelingen vurderet er grunden til at boardet ikke virker som det skal.

Det er selvfølgelig svært for dig at vide, så jeg har vedhæftet billederne der er taget inden vi returnere varen til dig.

Generelt med garanti og reklamationsret er det sådan at fejl der opstår under almindelig brug, eller grundet defekte enheder, så dækker din garanti og reklamation. Men når der er tale om en fysisk påført skade af forbrugeren som vi har vurderet der er tale om her, så dækker din garanti og reklamationsret ikke.

Afvisningen kan jeg desværre ikke gøre noget ved, men jeg vil selvfølgelig gerne refundere dine fragt omkostninger på de 100 kroner, da vi reklamere med fri fragt, og det overholder vi naturligvis. for at kunne gøre dette skal jeg blot bede om et reg og konto nummer jeg kan overføre pengene til.



Med venlig hilsen


Tim


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shakepepsi d. 07-02-2014 13:26:34.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
07-02-2014 14:00:47
Svar/Indlæg:
4741/1690
#2

Normalt har Komplett.dk en fin service og mange gange udover hvad man kan forvente.
Der er som billedet viser tale om en fysisk skade - og disse dækkes normalt ikke under garanti.

Og i dette tilfælde her, er det svært at afgøre hvem der har påført skaden



The Boss


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 14:28:12
Svar/Indlæg:
2185/186
Jeg ville gå videre med sagen. Under alle omstændigheder har du 14 dages fortrydelsesret.

Det er altid køber som skal beskyttes i den slags sager og det er dem som skal bevise, at skaderne er forvoldt af dig og ikke i forbindelse med produktionen.

Man har desuden et halt års garanti og efter et halvt år, har man begrænset garanti i op til 2 år, men det er her det er lidt mere besværligt, for her skal man som køber, kunne bevise, at der er tale om en fabrikationsfejl.

Du skal helt klart gå videre med denne sag.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 14:45:32
Svar/Indlæg:
949/9
Undre mig at Komplett ikke sender det til producenten. Så må de jo vurdere om det er noget der kan laves, og om hvorvidt det i det hele taget er denne ridse som er skyld i at bundkortet ikke virker.

Hvilke mærke er bundkortet?


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 14:50:09
Svar/Indlæg:
1881/22
#4
Du har ikke 14 fortrydelsesret hvis du har ødelagt varen, som jo er det Komplett henholder sig til her.
Ellers kan man jo bare bestille nogle tilfældige varer, og når de kommer begynde at hoppe på dem, for derefter at sende dem retur 🤡

#0
Det er en kedelig sag, da den ridse jo godt kan være kommet under pakningen af kortet. Dog ligner det at der er en skrue som er smuttet, eller noget er tabt ned på kortet, så du får nok svært ved at ændre deres afgørelse.


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 14:52:29
Svar/Indlæg:
656/40
#0 Tjek dette ud http://taenk.dk/gode-raad/hvem...
http://taenk.dk/gode-raad/fort...

Går det helt galt, så kan du klage til et klagenævn: http://taenk.dk/saadan-klager-...
Jeg vil 100% mene at du har sagen på din side, og at komplett skal dække eller bevise DU har ødelagt det.

Taenk har også rådgivere på telefon:
Ring til vores rådgivning
Mandag til fredag kl. 9-12

på telefon 77 41 77 41.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:00:49
Svar/Indlæg:
2185/186
Hvorfor skulle man dog bestille nogle varer for at ødelægge dem ?

Ja men det kan sagtens være, at forbrugerkjlagenævnet kan ændre afgørelsen.

Når man køber varer over nettet, er man beskyttet af dørsalgsloven


Dørsalgslovens § 18 Id



Som hovedregel har en forbruger ingen fortrydelsesret. Det gælder dog ikke ved fjernsalg ifølge dørsalgsloven. Her er forbrugeren beskyttet af en fortrydelsesret på 14 dage.

Det betyder, at hvis du køber en vare gennem et fjernsalg over f.eks. internettet, tv, et homeparty eller gennem et katalog, har du altid 14 dage til at fortryde købet.


Vil forbrugeren bruge fortrydelsesretten, skal forbrugeren benytte den fremgangsmåde, der følger af § 19, stk. 1 og 2, inden for en frist på 14 dage, ved aftaler om individuel pensionsordning dog inden for en frist på 30 dage.

Fortrydelsesretten regnes fra det seneste af følgende tidspunkter:

1) Den dag, hvor aftalen indgås, hvis aftalen vedrører en tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, og i andre tilfælde den dag, hvor forbrugeren har fået det købte eller den første levering i hænde, eller

2) den dag, hvor forbrugeren har modtaget de oplysninger, som virksomheden ifølge § 11 skal give forbrugeren.

Når du returnerer en vare, skal den være i samme stand, som da du modtog den.

Så jeg synes han skal forsøge at skrive til forbrugerklagenævnet og så er det Komplett som skal bevise, at du har ridset bundkortet.

Vores retssystem handler ud fra sund fornuft og regner ikke med, at folk betaler for nogle varer, med det formål at ødelægge dem bagefter og sende dem retur.

Hvad skulle man opnå ved at gøre den slags.

Hvis de havde været et ordentligt firma, så havde de sendt bundkortet retur til producenten og sendt kunden et nyt bundkort.

Som en anden også ppejer, så har de ikke engang undersøgt, om ridsen er årsagen til, at bundkortet ikke virker.


Splat-
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:08:19
Svar/Indlæg:
437/7
ligner en skruetækker lige har været nede og hilse

har svært ved at forstille mig dette er kommet under pakning hos producent.

kunne det se om det har været brugt aka en tidligere bruge der har brugt sin 14 dags returret ?

kender en der har købt gtx480 kort fra demo shoppen som havde været brugt til hardcore OC, den tidligere 'ejer/bruger' havde været så flink at sende dødt kort tilbage sammen med den lille voltjusteringdims ln2 folk bruger under OC


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:09:09
Svar/Indlæg:
2897/83
http://www.forbrug.dk/Artikler...


Hvem skal bevise, hvad der er galt
Artikel

Hvis der er noget galt med den vare, du har købt, kan du risikere at blive uenig med sælgeren om, hvorvidt det er en mangel efter købeloven eller om du selv er skyld i skaden. I den situation gælder der særlige regler for, hvem der skal bevise, at der er tale om en mangel efter købelovens regler.

Bevisbyrde

Hvem skal bevise, hvad der er galt


Det er som udgangspunkt dig som forbruger, der skal bevise, at fejlen ved varen er en mangel efter købeloven. I de første seks måneder efter leveringen gælder dog formodningsreglen.
Dette skal afklares:

Er der overhovedet noget galt med varen
Skyldes det, der er galt, en oprindelig fejl ved varen
Lever varen op til det, der var aftalt

Bevisregler:

0-6 måneder: formodningsreglen gælder
6-24 måneder: forbrugeren skal bevise, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.
Formodningsreglen 0-6 måneder

Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en "formodning" om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede da varen blev leveret til forbrugeren. Denne regel kaldes "formodningsreglen". Du skal - som forbruger - derfor ikke bevise andet, end at varen har den fejl eller mangel, som du nu klager over.
Sælger undersøger varen

Når du klager, kan sælgeren undersøge varen, og hvis han derved finder ud af, at du selv er skyld i fejlen, kan han fx nægte at reparere, medmindre du selv betaler for det. Det kan fx være, at der er kommet sand i kameraet, cola i computeren, eller at opladeren har lidt overlast.

Sælgeren må kun afvise din klage, hvis det enten er åbenlyst eller meget sandsynligt, at du selv er skyld i skaden, og det er sælgeren, der skal sandsynliggøre, at det er tilfældet.
Hvis sælger afviser din klage

Er der tale om en fabrikations- eller materialefejl, skal sælgeren inden for rimelig tid afhjælpe fejlen, fx ved at reparere eller ombytte varen. Hvis sælgeren ikke gør det, kan du hæve købet.

Er du derimod selv skyld i fejlen, kan sælgeren afvise at afhjælpe den.

Hvis du ikke er enig i sælgerens vurdering, må du enten bevise, at manglen var til stede på leveringstidspunktet, eller du må overgive sagen til en klageinstans, fx Forbrugerklagenævnet. Hvis sælgeren har ret til at afvise klagen, er der ikke så meget mere at gøre. Så må du selv betale eller kassere varen.

Hvis sælgeren ikke har haft ret i at afvise klagen, kan han miste sin ret til at reparere eller ombytte varen. Det betyder, at du meget ofte vil have ret til at få dine penge igen, hvis det er det, du helst vil.
Forbrugerens bevisbyrde 6-24 måneder

I første omgang skal du bevise, at varen har en fejl eller mangel. I mange tilfælde vil det ikke være noget problem, da mange fejl og mangler nemt kan ses. Hvis der er tale om en såkaldt periodisk fejl, som kun optræder af og til, må du beskrive fejlen, og hvornår den opstår så godt som muligt.
Hvis varen ikke er som aftalt

Når du køber en vare og ikke aftaler, at den skal kunne noget specielt eller være egnet til et specielt formål, skal varen være sådan, som den type vare normalt er. Hvis du derimod er blevet lovet, at varen er egnet til noget specielt, som ikke er normalt for den type varer, skal du bevise, hvad sælgeren har lovet om varen. Det kan fx være, at uret er egnet til dykning.

Hvis sælgeren hævder, at du har accepteret, at varen ikke er som andre varer af samme type, er det derimod ham, der skal bevise, at du har accepteret dette ved købet. Det kan fx være en manglende dansk brugsanvisning til digitalkameraet.
Er fejlen dækket af købeloven?

Det, der skal afklares, er om fejlen eller årsagen til den var til stede på leveringstidspunktet. I mange tilfælde giver det sig selv, fordi det er åbenlyst, at der er tale om en fabrikationsfejl eller dårlige materialer. Det kan fx være barnevognen, der falmer, eller jakkens for, der skrider i sømmen.

Hvis der opstår uenighed om, hvorvidt en fejl er dækket af købelovens reklamationsret, er det dig som forbruger, der skal bevise, at fejlen er dækket. Hvis du ikke kan bevise, at en fejl er dækket af købeloven, kan du undersøge, om et ankenævn, fx Forbrugerklagenævnet, kan hjælpe dig.
Er fejlen dækket af en garanti?

Hvis der er givet en garanti på varen eller på den del, du klager over, er det altid garantigiver, der skal bevise at det, du klager over, ikke er dækket af garantien. I den situation skal du kun bevise, at der er noget galt med varen.


shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:28:34
Svar/Indlæg:
7/1
syntes i ikke det er sjovt hvordan ridsen ser meget anderledes ud på disse 2 billeder de har sendt mig ( jeg er sikker på den rids ikke var der da jeg sendte bundkortet, så havde jeg lagt mærke til den)
http://peecee.dk/upload/view/4...
http://peecee.dk/upload/view/4...


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:38:16
Svar/Indlæg:
949/9
Ser ens ud for mig.
Hvilket bundkort er det?


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-02-2014 15:43:17
Svar/Indlæg:
2826/100
#9

Er ikke helt sikker, på det sidste billede #11 linker til




har den skruetrækker godt nok haft en speciel retning for at lave den ridse, den laver en lille lykke halvejs for så bare at fortsætte.

Som jeg ser det tror jeg ikke den ridse er kommet fra monteringen medmindre #0 bruger skruetrækkere på en meget speciel måde...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 07-02-2014 15:44:01.


#14
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:44:36
Svar/Indlæg:
2587/91
#12

Præcis min tanke. Hvad er det for et bundkort? Hiv fat i producenten i stedet for sådan en lortebehandling.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:48:14
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg ved bare at komplett må være 110% sikre i deres sag da de timer de bruger samt det mulige dårlige rygte gør at det slet ikke kan betale sig for dem at nægte rma. Det jeg mener er at de udelukkende gør det af principielle årsager. Hvis du spørger 100 brugere herinde er jeg sikker på at de næsten alle sammen er glade for komplett og deres generelle måde at håndtere rma sager på. De har et nærmest uplettet ry hvad det angår. Så du står med en dårlig sag, men prøv da at se hvad der sker hvis du tager den hele vejen. Det kan jo ikke skade. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 07-02-2014 15:50:18.


shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
07-02-2014 15:49:14
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg kan forsikre jer om at jeg ikke har behandlet mit kort sådan med en skruetrækker. jeg er meget forsigtig når jeg samler mit gear.
Jeg kan kommer ind på MSI hjemme side men den vil ikke lade mig vælge danmark når jeg går ind under service og support


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 16:27:20
Svar/Indlæg:
743/13
Hvis man kigger på de to billeder i fuld opløsning ser det ud som om http://peecee.dk/upload/view/4... er blevet tørret af hen over skaden... Desuden ser det ud til at der måske er andre underlige fejl i overfladen på en af de andre printbaner her http://peecee.dk/upload/view/4...

Jeg kan evt. se om jeg kan finde et print jeg vil prøve at "slagte" lidt med en skruetrækker. Umiddelbart virker print mere hardcore end at det er muligt at lave sådan en skade med en stjerneskruetrækker/kærv.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
07-02-2014 17:09:20
Svar/Indlæg:
1194/156
#0

Er der et skruehul i nærheden?

Har du brugt hånd skruetrækker eller skruemaskine af en eller anden slags?

Eneste måde jeg kan se den skade er sket på, er hvis man har haft skruen på skruetrækkeren, eller værre endnu, skruemaskine, den først skrider lidt over printet, så der hvor cirklen er, der rejser skruen sig kort og laver cirklen, for så derefter at skride igen.

Nu kan vi jo ikke se hvor på printet det er den skade er, altså hele printet, og du skriver ikke hvilket bundkort det er, så man lige kan sammenligne :)

Det er mit gæt på hvordan det skal ske, ellers har jeg ingen forklaring.

Men ja, kontakt eventuelt producenten og fortæl dem hvad der er sket, om det er noget de vil / kan gøre noget ved, men jeg vil næsten tro de henviser til den forhandler du har købt ved, det gør de stort set altid.


shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
07-02-2014 17:19:39
Svar/Indlæg:
7/1
Der er tale om et MSI Z87-GD65 Gaming, Socket-1150 ATX, Z87, DDR3, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, VGA,DVI,HDMI,SB Cinema,Killer 2200, Haswell

Jeg har brugt en stjerne skruetrækker med svag magnet så skruerne ikke kan falde af - og jeg er 100% sikker på at jeg ikke har tabt en skrue eller ridset med en stjerne skruetrækker. Den rids der er på billedet ville jeg nok have opdaget. man skal jo nærmest gøre det bevidst for at lave sådan en rids ...


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 18:11:45
Svar/Indlæg:
772/65
Føler med dig!
Vil anbefale dig at kontakte forbrugerhotlinien på 70 13 13 30. Det er gratis, og de er på din side.
har tidlifgere brugt dem ifm. reklamation på en mobil.

De har adgang til afgørelser fra tidligere lignende sager, og kan hurtigt fortælle dim om din sag er værd at arbejde videre med.

http://www.forbrug.dk/Forbrug/...

Held og lykke



vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 19:31:17
Svar/Indlæg:
3972/242
Klagenævn hjælper ikke meget. Havde en ligne sag, Også komplett, dog med en cpu. Som engang havde nogen fysisk at se på. Klagenævn har ikke mulighed for at test Hw enkeltvis, så det er spil af tid at send den der.
Jeg Stoppet med at handler hos dem efter den sag, og tro mig. Jeg købt meget hw den gange.

PS. Hvis det er kun den en bane der er ridset igennem og det er det der forhindre den at boot, Kunne du evt fix den med en sølv pen. Altså hvis du taber sagen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af vanovich d. 07-02-2014 19:43:51.


Hapsdog1
 
Overclocker
Tilføjet:
07-02-2014 19:37:34
Svar/Indlæg:
294/19
Jeg har købt mange ting fra komplett og har da også oplevet defekte varer, men har aldrig oplevet at de ikke ville dække en defekt vare. De må være 110 % sikre på at det ikke er deres skyld, ellers ville det jo koste dem mere i tabte kunder end hvad et nyt bundkort ville koste.

Jeg kan da godt forestille mig at man ved montering har fået ridset bundkortet, måske ikke bevist. Men der skal ikke meget til at få lavet sådan en ridse, skruetrækker der bliver tabt, strømforsyning der rammer kortet ved montering og så videre. Det kan jo sagtens ske at kortet har været defekt men at man ved fejlsøgning har kommet til at lave den ridse.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-02-2014 19:51:24
Svar/Indlæg:
2826/100
#22

Prøv lige og kig på billedet og zoom ind.. Hvis det er en tabt skruetrækker så har den godt nok haft en spændende bane o_O


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2014 20:07:43
Svar/Indlæg:
665/92
Jeg hjalp med at samle det pågældende pc, og har efterhånden oparbejdet en del erfaring med samling af hardware. Jeg kigger altid på den hardware jeg får for at se om der er synlige skader der kan være afstedkommet af transport eller lignende, og fandt intet. Da vi derefter havde problemer med at få den startet var jeg ikke det mindste i tvivl om at komplett nok skulle give min ven et nyt, da det tydeligvis var et defekt bundkort, og at jeg selv har oplevet komplett som havende en god service. Det skal siges at jeg mildes talt var overrasket over den besked min ven modtog fra dem, og jeg forstår ikke hvordan jeg som frobruger skal forsvare mig mod det komplett holder som argumentation.

Jeg håber dog det løser sig, da det som flere brugere har været inde på, bør være komplett's ansvar at påvise at skaden skulle være forvoldt at kunden (os) og ikke være en defekt vare de har solgt min ven.


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 20:30:57
Svar/Indlæg:
1498/226
Wooot.. Der gav et led hak i min troværdighed til komplett. Det er bare slet ikke godt nok. Om kunden har lavet den eller ej, burde det være en producent afgørelse. Er du gal et lag lak du skal ridse igennem for ikke at tale om det lag leder du skal ødelægge. Hvis det skulle have været at du gjorde det, må du have brugt en utrolig tynd elektriker lige kærv. For ellers ville ridsen være meget tykkere.
Hvis det er et rent billede, forstået i den forstand at bundkortet er tørret af, ligner det at lakken er meget ujævn, og at det kan være en produktions fejl.
Jeg havde gået helt i koma, og gået direkte i forbindelse med forbrugerklagenævnet.

Jeg ville gerne at komplett tog et allerede ødelagt board, og prøvede at lave en ridse magen til denne, jeg tror det er en umulig opgave. Også med den vinkel den har.

Håber du får et nyt og at resultatet af producent undersøgelsen vil blive offentliggjort her i tråden...



EDIT: jeg har efter nærmere granskning af billederne fået et andet indtryk. Det kan umulig være en skruetrækker. Der er kørt sandpapir lignende over kortet. Det ser jo helt syrealistisk ud. Prøv at kigge på de billeder der er lagt på peecee.. Det er underligt..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Capiz d. 07-02-2014 20:43:27.


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
07-02-2014 22:13:56
Svar/Indlæg:
124/3
Problemet med sådan en sag er jo i modtaget kortet og montere det. Derved har i accepteret standen af kortet da i har taget det i brug. Derfor kan komplett jo nærmest kun antage at fejlen er sket i brugers hænder eller under transporten tilbage til dem. Da der er en fysisk skade og det ikke er denne i har reklameret over, må de antage at den ikke var der da i pakkede den ud. Derfor står de nok relativt godt i sådan en sag og de afviser nok ikke bare en sag hvis de kan få MSI til at dække den under den rekmalation de forpligter sig til. Men enig i det virker lidt underligt de ikke prøver skippe den retur til MSI for at få dem til at tjekke den.


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2014 22:59:17
Svar/Indlæg:
1498/226
Er vi almindelig dødelige eller hardware/dybdegående eksperter i hvordan bundkort etc virker?

Hvis jeg havde købt dette kort som almindelig forbruger, som måske godt kunne installere hardware, ville jeg aldrig være i stand til at kunne konkludere dette inden ibrugtagning.. Wtf?
Det kan vi som almindelige forbrugere ikke være i stand til at vurdere.
Hvad hvis du køber et bord, og først ved udpakning/samling ser en ridse i bordet, det kan man ikke se før man får gang i skidtet..
Lorte situationer, men har aldrig oplevet de S gå r helt på bagbenene..


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 01:12:07
Svar/Indlæg:
704/19
Køber hermed aldrig ved komplett længere!!


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2014 02:14:38
Svar/Indlæg:
983/167
Den er squ led den der. Syntes godt de kunne give dig et nyt, men det betyder jo så bare at man ikke bestiller noget ved dem.


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 11:52:10
Svar/Indlæg:
3321/21
Hvis du ikke får medhold vil jeg gerne prøve at fixe skaden, selvom jeg dog ikke tror den er skyld i at kortet ikke virker. Medmindre:

Jeg kan ikke se om det er kobber eller printplade på billedet?



En ridse som den der vil som udgangspunkt ikke betyde noget, kun hvis der er skabt en kortslutning (rød cirkel på billedet) mellem kobberbanen og det omkringliggende kobber (hvis det er kobber og ikke printplade?).
Eller hvis banen er skåret over, -ser det ikke ud til.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 17:15:58
Svar/Indlæg:
1495/34
#4+8

Inden du udtaler om købeloven, så ville det klæde dig at læse lidt i den først

Når man køber en vare i Danmark, så har man 24 måneders REKLAMATIONSRET, med mindre sælger giver dig en bedre aftale (garanti f.eks).

De første 6 måneder gælder "formodningsreglen", dvs. at det er sælger/producent som har bevisbyrden. De sidste 18 måneder er det køber der har bevisbyrden.


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 17:23:45
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg får godt nok et headset i fødselsdagsgave i morgen der desværre er købt ved komplett... Det bliver sendt retur, og købt andetsteds.. Føj en behandling..


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2014 17:36:34
Svar/Indlæg:
656/40
Det er faktisk lidt underligt, at komplett ikke har været inde og kommenterer på denne sag. De er trodsalt med på dette forum.
Vil være fint og høre hvad de har at sige omkring dette!.

Har fulgt lidt med i tråden inde på HoL også.
På Hol der skriver største delen, at det er bruger/#0 EGEN skyld.
Hvor der her på HWT er flest på brugers/#0 side
Det er lidt underligt, den forskel der er.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Grymok d. 08-02-2014 17:38:54.


#34
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 17:47:37
Svar/Indlæg:
4689/105
#33 Min første indskydelse er sådan set at manden har kvajet sig og ikke vil stå ved det. Har da selv smadret et bundkort under en hardware installation, men ved ikke hvordan. Det kan sagtens lade sig gøre uden at man opdager det.

... men jeg VED det jo ikke. Det er jo det der er fandens ved den her slags sager. Det kan jo være sket både ved pakning og hjemme ved køber.


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2014 21:07:06
Svar/Indlæg:
124/3
#27 der er jo altid en risiko ved selv at samle sin PC. Min erfaring er desværre der er meget der kan gå galt uden man behøver kaste rundt med tingen når man samler dem.

#28 selv efter denne sag er jeg ret sikker på komplett er der du reelt få den bedste service

#29 Problemet er jo de skal behandle alle sager ens, derved skal de bytte alle vare hvor det kan være selvforskyldt. Det kan give en kæmpe omkostning for dem da det jo er producenten der betaler de omkostninger der er i reklamations perioden, derved ville det være på komplett´s egen regning og i forhold til den indtjening jeg forstiller mig der er på HW kan det nok ikke betale sig.

PS. Folk tror altid købeloven er til for kunden, det er det ikke. Den er til for at sikre kunde + sælger i en handel. Forbrug.dk vil i de fleste tilfælde gerne hjælpe selv om sagen ser sort ud, nok primært fordi de også får penge for det. 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slupper d. 08-02-2014 21:08:43.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 21:10:49
Svar/Indlæg:
2516/381
Altså set fra deres side kan jeg godt forstå at de ikke dækker et nyt bundkort.

Kortet har jo en fysisk skade.
Og du kan sige lige hvad du vil, også selv om du ikke har lavet skaden. for det ville en person også, som faktisk havde lavet skaden. for tro mig det kommer de sikkert ofte ud for.

derfor er det jo lidt en tricky sag, for det er da en alvorlig skramme, selvom jeg ikke ser at kobberbanen er brudt, og vill drfor sige at bundkortt skulle virke, så der må næsten være andet galt.

Så en pisse træls sag for dig. for der er nok ikke nogen ud nem ud vej.

og til jer der skriver at der handler i aldrig igen. så vil jeg nok sige, at det her kunne være sket i alle hardware butikker, ikke kun komplet


#37
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 21:22:23
Svar/Indlæg:
2587/91
Har lige bedt MSI kigge på sagen. Og stukket dem linket.

Krydser fingre 🙂


shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
08-02-2014 21:27:55
Svar/Indlæg:
7/1
#37 wow tak for hjælpen! Kunne ikke komme igennem deres service på hjemmesiden da den kun ville lade mig vælge England. Det skal jeg lige have kigget på. Til dem der har spurgt om ridsen er i nærheden af et skrue hul kan jeg fortælle at det er den ikke. Jeg har givet komplett en tidsfrist før jeg går til forbrugerstyrelsen. Men de har ikke svaret endnu. Nok på grund af weekenden.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2014 21:29:26
Svar/Indlæg:
8947/160
Prøv at vend sagen om. Nu er det DIG der har et firma og fra tid til anden får du defekt HW tilbage fra kunder der har ødelagt det fordi de ikke ved hvad de laver. Eks, seje Brian skal lige vise smarte Børge hvordan man samler en super duper gamermaskine, for det har han nemlig set på youtube. Og NEJ, siger ikke at dette er tilfældet i denne sag. Men tænk hvad man ikke må opleve som teknikker sådan et sted. Jeg tror måske kortet har været solgt før og pakket meget nænsomt sammen igen så det ikke ses (måske af Brian og Børge) 😛 .


mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2014 02:44:34
Svar/Indlæg:
516/11
Nu vel, når man ser på ridsen i høj opløsning, så kan man godt se at en skruetrækker har taget en lidt speciel drejning på vej igennem dette. Muligvis kan det være at der er gået noget galt da MSI pakkede det ned i kassen. Det er ikke til at vide.

Tvivler også på at Komplett har nogen ide om den her fejl, da det jo blot modtager varer for så at smide dem på lager - Det er i hvert fald min antagelse.

Kan sagtens følge #0 i at det er en meget træls situation at stå i, hvis man ikke selv har gjort skade på kortet, men desværre har Komplett heller ingen ide om det, og må formode at skaden er sket ved kunden i dette tilfælde.


Desværre står du #0, meget dårlig stillet, da du har haft kortet ude og monteret det. Derfor kan man formode at det er dig selv som har været skyld i sådan en fejl.


#39 Det kan da også være det - altså det sidste 😉


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2014 04:59:33
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg må sige at det ligner mere en produktionsfejl end en skade forårsaget med en skruetrækker. Hvis man ser på selve "ridsen", så er den meget atypisk, især for en skruetrækker. Det ligner mere, at et printhoved desværre har fået ramt boardet på vej ind/ud fra området (MSI og lignende tekst der typisk printes). Dernæst har den kinesiske medarbejder måske været lidt træt, så fejlen ikke er blevet opdaget ved kvalitetskontrollen (dårlig belysning, genskin etc.).

#0 Jeg håber at MSI evt. behandler dig bedre end Komplett. Jeg må sige at jeg ikke forstår dem, der mener at fejlen er forårsaget med en skruetrækker. Tager man og zoomer ind, så skal man godt nok være stiv for at nå til den konklusion.


#42
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2014 08:02:01
Svar/Indlæg:
196/5
#41 Tror det er en skruetrækker der er smuttet TO gange da man har forsøgt at skubbe bundkortet på plads i kabinettet ved at presse med en skruetrækker på kanten af bundkortet- et billede hvor man tydeligt kan se siden/kanten af bundkortet kan hjælpe med at vise om det kunne være sådan det hæger sammen

Problemet her er jo at køber har sendt et defekt bundkort tilbage med tydelig fysisk defekt uden at gøre opmærksom på den, så må komplett jo regne med at køber acceptere/selv har lavet den fysiske defekt


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Temp d. 09-02-2014 08:05:15.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 09:43:25
Svar/Indlæg:
3565/372
Sig mig #0, var det ikke nok at spamme HOL.dk? Det hjælper intet at du flæber herinde og så på Trustpilot bagefter. Accepter du har dummet dig og kom videre. 🙂

Skaden skyldes en skruetrækker eller en produktionsfejl, men det er lige meget, for Komplett nægter at fikse den jo 😕


Hapsdog1
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2014 09:55:06
Svar/Indlæg:
294/19
jeg synes virkelig at de personer som ikke vil handle med komplett længere, er nogle fjolser. Jeg har handlet hardware i mange år efterhånden og har mødt min del af defekte varer, men må sige at det sted med den bedste service har altid været komplett!


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 10:06:55
Svar/Indlæg:
1498/226
Kald du mig bare et fjols, men min mening er absolut gældende indtil jeg hører nærmere omkring denne sag fra komplett/msi.. Det ændrer sig jo hvis manden har ødelagt boardet, og selvfølgelig også hvis msi erkender fejl på boardet... I sidstnævnte tilfælde, er komplett helt ude i kulden..


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 10:14:46
Svar/Indlæg:
6181/270
Gad vide om det var en demomodel #0 har fået købt som i virkeligheden skulle havet været sendt til RMA fra en tidligere kunde?


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2014 20:09:05
Svar/Indlæg:
665/92
#43 Jeg bryder mig ikke rigtig om din tone. Nu flæber #0 jo heller ikke som du ellers udtrykker det så fint, nej han står i en træls situation hvor han søger vejledning. Det er der så en god sjat venlige sjæle herinde der har efterkommet til deres bedste formåen. Nogle har udtrykt sympati, og andre ser situationen fra komplett's synspunkt. Alt sammen brugbar feedback, hvilket står lidt i kontrast til dine nedsættende kommentarer.


Hapsdog1
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2014 20:41:16
Svar/Indlæg:
294/19
#45 Her i torsdag købte jeg et kabinet fra komplett, det ankom fredag og så uheldig som man kan være er "vinduet" smadret. Jeg ringer straks til komplett og spørger hvad jeg skal gøre, for af vide jeg skal tage et billede af skaden og vil så høre nærmere. Ca. en halv time efter indsendelse af billede kommer der en mail, med beskæftigelse på fremsendelse af nyt kabinet, jeg ringer og spørger hvad der sker og en flink medarbejder siger at de har valgt at sende et nyt kabinet og det andet kan jeg bare køre på genbrugen.

Så folk der flæber om at komplett er nogle "onde" forretningsfolk burde tage og se på alle de gode sager de har og ikke de enkelt stående sager hvor skylden er svær at placere!


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 20:43:22
Svar/Indlæg:
7765/230
#48
+1.. Har også kun gode erfaringer med dem..


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 21:26:01
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg lavede engang noget lignende, bundkortet skrabede mod kanten på kabinettet, en af de gamle blikkasser der var pænt skarpe - det bundkort overlevede ikke den behandling.

Mht. Komplett og kundeservice - jeg har aldrig haft bøvl med dem.

I øvrigt.. Jeg er sikker på at når de læser tilsviningen på HOL, HWT og TP - jamen så sender de dig da hardware til en værdi af ca 50-60.000 kroner.


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 21:26:28
Svar/Indlæg:
1498/226
Jamen det er jo fint.. Men de hørte bare ikke du tabte kabinettets vindues sidd fra bordkanten.. Og alligevel skal DU have et helt nyt sæt.. Det forstår jeg virkelig ikke..
Jeg syntes det er mærkeligt at der er forskel på den måde de behandler kunderne på..


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 21:46:46
Svar/Indlæg:
3565/372
#47 - Efter flere og flere i tråden på HOL begynder at holde med Komplett, oprettet han straks en herinde, og sviner Komplett på Trustplot. Hvorfor #43 er fint relevant..


shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
09-02-2014 21:50:34
Svar/Indlæg:
7/1
#52 - Tråden er oprettet på samme tid. Jeg var frustreret og ville høre folks meninger. Og nu tror jeg efterhånden jeg har hørt din.


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2014 22:04:48
Svar/Indlæg:
665/92
Tråden er ved at løbe af sporet, jeg ved ikke hvad der sker på HoL, det er ikke et forum jeg bruger, men dette er efter hånden blevet en "mine gode oplevelser opvejer dine dårlige" tråd.
Jeg har bygget mange computere, til mig selv, og til andre. I den forbindelse har jeg ALTID handlet ved komplett, og jeg har ALDRIG haft problemer, og det er meget hardware og mange penge over de sidste 5 år. Nu samlede jeg #0's pc, og jeg kan helt ærligt sige at der ikke var nogen skruetrækker der har ridset det bundkort, og at det ikke var kabinettet der har ridset bundkortet. Så kan i tro på det eller ej, og i sagens natur er det også ligegyldigt hvad "i" tror, for det er ikke hvad det handler om. Det handler om at min ven modtog et defekt bundkort, hvilket er med 100% sikkerhed ved, og at min ven ikke ved hvordan han skal forholde sig til det at komplett siger det er ham der har forskyldt skaden.
Det er ikke min vens hensigt at sprede dårlige reklame om Komplett, eller søge dette forums sympati. Denne tråd, som jeg opfordrede til, er oprette med den ene hensigt at søge råd angående hans situation, hvordan står han som forbruger, og hvad er hans juridiske muligheder.

Hvis vi kunne holde os objektivt til hele sagen, så er jeg sikker på min ven vil sætte stor pris på det, tak 🙂


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 22:05:27
Svar/Indlæg:
3565/372
#53 - Godt så. Dog synes jeg du skal fjerne din tilsvining af Komplett inde på Trustpilot. Det er sgu dårlig stil, uanset hvad. 😕


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 22:14:08
Svar/Indlæg:
1118/24
Komplett er helt sikkert en af de eneste hardware forhandlere jeg stoler på, det er lidt dyrere, men man ved at man får den bedste betjening.
Jeg syntes jeg kan fornemme at du ikke er så gammel, og det tager jeg ud fra at du smider ansvaret fuldstændig fra dig. Du kan IKKE 100% afvise at du har lavet den ridse. Alle som samler og skiller ting ad, vil komme til at ødelægge/ridse/bule noget på et tidspunkt.
At du ikke engang nævner at du måske har kommet til at ridse den, gør at du virker meget utroværdig.

Og det er lidt overdrevet hvor mange steder du sviner dem til.


shakepepsi
 
Ny Bruger
Tilføjet:
09-02-2014 22:17:58
Svar/Indlæg:
7/1
#55- Det vil jeg ikke, det er en anmeldelse af komplett ud fra mit synspunkt. Det er ikke nogen tilsvining, men en beskrivelse af den service jeg har fået. Hvis folk finder anmeldelsen dårlig kan de jo lade være med at læse den eller tage den til sig. Og som #54 skriver er dette løbet lidt af sporet, så nu gider jeg ikke bruge mere tid på dig, da jeg har rigeligt at se til med den sag jeg har kørende med komplett.dk


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2014 22:26:46
Svar/Indlæg:
983/167
Det virker underligt. Som #0 skriver lyder det som en skade der var på bundkortet da han modtog det. Jeg forstår ikke Kompletts politik:

De kan godt give #48 et nyt kabinet, uden så meget som at blinke med øjnene, en skade #48 nemt selv kunne lave i hans iver med at få den ud af kassen. ( ikke fordi jeg mener det er sådan skaden er sket ) Det er jo ikke fair for #0 problem.

Hold nu op alle jer der mener manden er en pivskid osv, jeg kan squ godt forstå han er træt af det, det er jo trods alt et bundkort til 1339kr.Syntes helt klart at Komplett skulle tage deres bundkort retur, og give manden et nyt.

Jeg køber helt sikkert ikke ved komplett igen når det ikke er ens for alle.

#0 Du skal helt sikkert ikke fjerne din anmeldelse inde på trust som #53 skriver. Komplett har squ godt af at det hele ikke er fryd og gammen, når deres politik ikke er ens for alle


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Polle68 d. 09-02-2014 22:43:04.


#59
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2014 22:38:50
Svar/Indlæg:
196/5
#54 I lytter jo ikke til det der bliver sagt!! I denne sag står i dårligt da varen har en tydelig fysisk defekt, hvis du har så stor erfaring med at samle computere burde du virkelig tjekke for tydelige fysiske defekter når du modtager hardware!! I har ikke svaret på om der kan være mulighed for det er et fortrudt køb I har modtaget?

Som sagen er nu handler komplett som udgangspunkt korrekt - de modtager produkt med tydelig fysisk skade der har været forsøgt monteret. Sandsynligheden er størst for det er køber der har påført skaden (ingen tegn på transportskade)

#57 Du sætter dig selv i et dårligt lys når du vælger at svine nogle til som handler korrekt udfra sagens kendsgerninger!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Temp d. 09-02-2014 22:42:01.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2014 22:47:08
Svar/Indlæg:
2246/14
Jeg har haft flere problemer med kompletts RMA afdeling.
#0 tag kontakt til forbrugerklagenævnethttp://www.forbrug.dk/Dine-kla...
Det koster vidst 150 kr og kør det igennem dem. Det er klart det nemmeste.


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2014 23:04:35
Svar/Indlæg:
665/92
#59 Som jeg en gang allerede har nævnt i denne tråd, så gjorde jeg netop det, og fandt ikke nogen unormalt. Men skaden er lille, og jeg vil ikke afvise at have kunne overse den, vi er trods alt fejlbarlige os mennesker. Derudover så nej, det er et helt normalt bundkort der er bestilt, ikke nogen demo vare.

Problemstillingen er som du selv er inde på, hvem der står med ansvaret for sådan en skade. Jeg er klar over hvordan det kan se ud som om det er forbrugeren, når man ser bort fra de udsagn om at det er skader der umuligt kan laves med en skruetrækker taget materialer og fremstillingsmetoder i dag i betragtning. Men når man står, og er helt sikker på at det ikke er os der står med fejler, hvordan står man så som forbruger, det er det der er spørgsmålet i denne sag. At brugere på dette forum (og andre?) mener at det netop er os der forvoldt skaden, og tuder over vores egen fejl 40, er det fuldstændigt irrelevant for denne sag. Det er jo netop det synspunkt vi allerede er oppe mod.


#62
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2014 23:25:50
Svar/Indlæg:
196/5
#61 Dokumentation på dit udsagn om at skaden umuligt kan ske med
skruetrækker/ under montering i kabinet tak!

Var der nogle tegn på det kunne være fortrudt køb!! Altså kort der var sendt tilbage indenfor fortrydelsesretten på 14 dage? Jeg spurgte ikke om demovare!!

Som allerede nævnt: I står meget dårligt, i har monteret et nyt produkt der efterfølgende viser sig at havde tydelig fysisk defekt der efter min overbevisning nemt kan komme fra fejlmontering


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Temp d. 09-02-2014 23:32:41.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-02-2014 23:47:57
Svar/Indlæg:
2826/100
#62

Ahh, "En tydelig fysisk defekt", du er klar over størrelsen på den skade, så at kalde den tydelig er nok lige lidt af en overdrivelse.

jeg vil vende den om, prøv lige at tage en skruetrækker, og lav en tilsvarende skade, selvom du får 30 forsøg er jeg ret sikker på du ikke vil kunne.



HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2014 23:52:28
Svar/Indlæg:
665/92
#62 Jeg har ingen dokumentation i traditionel forstand, havde jeg det var det selvfølgelig blevet forlagt komplett. Det jeg henviste til var de adskillelige brugere der nævnte det i de første posts.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med fortrudt køb. Bundkortet kom som jeg forventer at modtage et helt nyt ubrugt board, hvilket vil sige i forseglet antistatisk pose og al tilbehør.

Men siden vi står så dårligt, hvad gør forbrugeren så når ham modtager et stykke hardware med en fysisk skade der er så lille som den min vens bundkort har. Jeg tvivler på at alle og enhver vil opfange den med det blotte øje, hvis den overhovedet var der i første omgang. Den eneste måde at opdage at man har at gøre med et stykke defekt hardware, er at montere det. Men det er samtidigt det der gør at man nu står og ikke kan få sig et nyt? Jeg føler man står i en situation hvor man er på spanden uanset hvad, og det mener jeg ikke kan være rigtigt.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 01:05:23
Svar/Indlæg:
1881/22
#0 er nu i flere posts blevet oplyst om hvad han muligheder er: Nemlig forbrugerrådet!

Fakta er at der er en fysisk skade, som set fra butikkens synspunkt, højst sandsynligt er kommet som følge af fejlmontering, eller tab af en skarp genstand.

Det han så kan forsøge at gøre gældende, er at skaden er af en så lille karakter, at det vil være urimeligt at formode at en forbruger skal kunne opdage hvis denne fejl er til stede allerede ved modtagelsen. -og at han derfor ikke kan forventes at skulle løfte en bevisbyrde om at han ikke selv har forvoldt skaden. (Jeg mener dog personligt at han vil stå dårligt i en sådan sag, men det er op til ham op han vil prøve).

Så med mindre #0 selv er interesseret i mere mudderkastning og ligegyldige kommentarer, kan han jo bede en mod om at lukke tråden 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 10-02-2014 01:05:47.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-02-2014 01:46:12
Svar/Indlæg:
2084/124
Meget mærkelig fejl, og ja, ville også tro at den var fra dig selv.
Jeg har en gang oplevet tilsvarende, mener sågar det var med komplett, der var det smertefrit, jeg modtog et bundkort hvor mange pins var bøjede, jeg spurgte om de ville have at jeg skulle rette dem ud eller hvorledes... Jeg husker ikke 100% hvad der skete, men butikken tog den på deres kappe..

Jeg har på den anden side også oplevet MEGA lange ventetider hos komplett, jeg har ventet over 3 måneder på et produkt (Fractal Design Arc Mini R2).

Tilgengæld er Vanovich ikke eneste person jeg kender med rigtig dårlige erfaringer hos RMAen, jeg kender to andre HWT brugere som i den grad har fået svitset numsen på pebberet CPUer.

Eneste butik som jeg aldrig har hørt noget skidt om, er der hvor jeg primært handler (og tvivler på at de ville risikere at miste mig som kunde 🤣 )
B.J.Trading, de ligger i den rigtig gode ende med pris, og der er super service altid... Kun AV-Cables.dk som ikke er PC-HW butik der overgår.

- Til selve sagen, inspicer altid dit hardware direkte ved modtagelse - hvis der er sådanne skade på kontakt da butikken før du gør noget andet - for ja, det kan sagtens være en anden kundes affald.
Jeg vil ikke sige at komplett er røvhuller i denne sag, men heller ikke anklage dig, jeg vil dog klart mene at komplett har dummet sig ved ikke bare at sende skidtet til MSI og hvis det er sket flere gange fra samme person vælge at forhindre fremtidige køb for vedkommen..


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 07:14:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> 0/Alle

Det ligner en fejl i lakken. Det kan ske, jeg har selv haft bundkort med lignende fejl. Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor bundkortet er defekt, men jeg tillader mig at tvivle på at det er fejlen på billedet som skulle være skyld i det.

Det der overrasker mig mest er, at Komplett ikke virker til at have set den slags før og vælger at håndtere sagen som de gør.

-> #46

Tænkte det samme.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 10-02-2014 07:22:14.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 07:43:42
Svar/Indlæg:
2185/186
Jeg kan slet ikke forstå alle jer, som mener det er brugerens ansvar fordi han har haft boardet installaeret.

Når man handler nyt hardware, så har man som forbruger ikke en forventning om, at der er en ridse på bundkortet og jeg ville ikke selv have lagt mærke til denne ridse på bundkortet.

Jeg håber absolut at du vinder sagen ved forbrugerrådet.

Ridsen er ikke engang i nårheden af et skruehuld, så det ville være ulogisk at konkludere, at skaden er sket i forbindelse med monteringen i kabinettet.

Desuden er den lak og generealt printet meget hårdført, så der skal meget til for at trænge igennem.

Jeg tror desuden ikke, at det er denne ridse, som er årsag til, at boardet ikke virker.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-02-2014 08:14:30
Svar/Indlæg:
2826/100
//Off Topic

#66

Fakta er at alle butikker har kunder med gode og dårlige oplevelser, personligt har jeg haft dårlige erfaringer med både Komplett og BJ trading som du så fint henviser til (sidstnævnte er jeg ifølge trustpilot ikke den eneste som ikke vil handle ved)


#70
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
10-02-2014 10:38:16
Svar/Indlæg:
196/5

#0 er nu i flere posts blevet oplyst om hvad han muligheder er: Nemlig forbrugerrådet!

Fakta er at der er en fysisk skade, som set fra butikkens synspunkt, højst sandsynligt er kommet som følge af fejlmontering, eller tab af en skarp genstand.

Det han så kan forsøge at gøre gældende, er at skaden er af en så lille karakter, at det vil være urimeligt at formode at en forbruger skal kunne opdage hvis denne fejl er til stede allerede ved modtagelsen. -og at han derfor ikke kan forventes at skulle løfte en bevisbyrde om at han ikke selv har forvoldt skaden. (Jeg mener dog personligt at han vil stå dårligt i en sådan sag, men det er op til ham op han vil prøve).

Så med mindre #0 selv er interesseret i mere mudderkastning og ligegyldige kommentarer, kan han jo bede en mod om at lukke tråden 😉

Ciric skrev d. 10-02-2014 01:05:23


Korrekt 🙂


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 10:55:28
Svar/Indlæg:
2185/186
Når man ser på nærbilldet #30

Så ligner dette ikke en skade man forvilder i forbindelse med en skruetrækker som smutter.

Den er for det første ikke i nærhden af et skruehuld og så ville det normalt være en helt lige ridse man ville lave, hvis skruetrækkeren smuttede.

Desuden er en stjerne skruetrækker af den størrelse som bruges til disse bundkort ikke skarp nok, til at forsagde den slags ridse.

Det kunne lige så godt være en doven medarbejder fra Komplett som ikke gider fejlsøge eller orker besværety med at sende boardet retur til producenten og istedet har lavet denne ridse, for at afgøre sagen hurtigt.

Men endelig hvis skaden var fra start ville det være svært at opdage for en godtroende kunde.

Havde de endelig opdaget det inden installation, kunne komplett jo stadig mistro kunden for at lyve.


#72
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
10-02-2014 11:08:17
Svar/Indlæg:
196/5
#71 Læs nu lige det der står ovenover din besked 😉 tror desværre ikke vi kan gøre mere for at hjælpe køber.

Det er jo en virkelig uheldig og træls sag, jeg kan jo ikke sige om køber er skyld i skaden, men kun kommenterer på de kendgerninger der er.

"Havde de endelig opdaget det inden installation, kunne komplett jo stadig mistro kunden for at lyve"

Men så havde man kunne se at bundkortet ikke havde været forsøgt monteret - altså større sandsynlighed for skaden var tilstede ved modtagelsen.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Temp d. 10-02-2014 11:12:53.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 11:11:11
Svar/Indlæg:
2185/186
Ja men jeg vil helt klart også anbefale kunden, at gå videre med sagen til forbrugerrådet.

Så kan de vurdere, om kunden har udvist stor ugagtshed enten i forbindelse med at overse skaden eller måske selv forvoldt skaden.

Jeg prøver at påvirke ham i den retning af, at han ikke bare skal give op og lade sig slå ud af, hvor dårlig en sag andre mener han har.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 11:56:02
Svar/Indlæg:
2185/186
En sag som denne, er en af grundene til, at jeg siden Abit gik konkurs udelukkende har købt bundkort fra Asus.

Asus har en dansk hotline som er til at tale med og den slags synes jeg er vigtig.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
10-02-2014 12:03:43
Svar/Indlæg:
1893/88
Asus er nok noget af det væreste at havde RMA hos, alle deres vare skal sendes til Tyskland, og godkendes af selve dem før de bliver byttet om.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-02-2014 12:21:12
Svar/Indlæg:
2826/100
#74

Jeg holder mig så til gigabyte 😉 De har endda en repræsentant her på siden 😀

Men sådan er vi jo så forskellige


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 12:34:35
Svar/Indlæg:
2185/186
Nu tager det jo ikke mere end et enkelt døgn, at sende vare med GLS til Tyskalnd, så det er vel intet problem.

Jeg har ikke oplevet problemer med Asus og det må da alt andet lige være nemmere, at de har en dansk afdeling, fremfor en del andre producenter.

Jeg har ofte handlet via Tyskland, da fragten med GLS er billigere end post Danmark.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 12:41:07
Svar/Indlæg:
2185/186
#76

Jeg har faktisk haft et enkelt Gigabyte bundkort til mit Pentium4 system.

Så det er bestemt også kvalitet.

Jeg er bare blevet Asus mand. Kvalitet og pris hænger godt sammen.

Jeg synes de laver nogle gode prodkter i mellemsegmentet.

Mit budget på bundkort ligger normalt imellem 1400 0g 1800 Kr. og her laver de nogle stærke boards som clocker godt.




#79
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 12:50:17
Svar/Indlæg:
2587/91
Gad vide om den her tråd kan hives endnu mere sidelæns og væk fra emnet end den allerede er..


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 12:55:34
Svar/Indlæg:
2185/186
Jeg prøver at høre om min IT afdeling har hørt om en lignende skade og om de har noget gammelt hardware liggende.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 13:03:08
Svar/Indlæg:
5224/222
#79 Sagtens, jeg foreslår en debat om hvorvidt Sidney Lee skal ervherves som moderator her på forumet... kunne være najs


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
10-02-2014 13:21:28
Svar/Indlæg:
6367/477

#79 Sagtens, jeg foreslår en debat om hvorvidt Sidney Lee skal ervherves som moderator her på forumet... kunne være najs

Pvt.P.Nutz skrev d. 10-02-2014 13:03:08


Han er bestemt en god kandidat, men jeg frygter lidt at se en Ken dukke til sommerfesten 😕


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-02-2014 13:26:33
Svar/Indlæg:
2826/100
#79 & 81

Det kan den sagtens.. Er der nogen der har et godt råd til ... (indsæt husholdningsspørgsmål her)

Men ja, Det kan godt være vi lige skal gøre en indsats for at få den tilbage på sporet igen, så lad os alle blive enige om at samtlige indlæg fra #82 og frem skal være saglige for emnet, er de ikke det bliver de fjernet.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
10-02-2014 13:29:00
Svar/Indlæg:
983/167
Komplett`s RMA gutter er nogle KOMPLETT`e fjolser når de ikke behandler alle ens.
Jeg har sat mine sidste penge i deres bank.
Godt vi har så mange andre at handle hos.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 10-02-2014 13:30:43.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2014 13:33:19
Svar/Indlæg:
7765/230

Gad vide om den her tråd kan hives endnu mere sidelæns og væk fra emnet end den allerede er..

xt0m skrev d. 10-02-2014 12:50:17

Nemt.. Tilbage..og fuld af gode ideer.... 🤣 🤣