Min gode ven er interesseret i en laptop, som gerne kan overclocket også. Han så min maskine (Asus g71gx), som kan sparke min T9600 fra 2.8 GHz til 3.22 GHz (altså 15 %)
Kender I nogle bærbare af nyere dato som har lignende muligheder?
nej har ikke set nogle modeller her på det sidste jeg ved man kan oc på . grunden er vel mere eller mindre at der ikke er prg der understøtter de nye chpset.
#2 måske 2 sprog spadsere kan for stå hinanden , for jeg kan sagtens forstå det 🤣
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af slaske6 d. 09-02-2014 10:12:24.
Hvis han virkelig vil prøve det, så der vist ikke meget andet end at tage en af Asus's ROG laptop. Tror ikke man finder nogle andre som har bedre køling end deres.
Men som der allerede er blevet skrevet, så er laptop's jo ikke egnet til det.
#1 Jeg har laest det igen og ser ingen problemer - andre ser tydeligvis heller ikke problemet.
#3 Paa 3.22 Ghz - altsaa den 15 % OC ligger CPU'en paa 64-65 grader efter 2-3 timers gaming og GPU naar op paa 78 grader, men ser det ikke som et problem.
#10 Der er tale om en Asus Tweak feature, men skal slaa til i Bios, som tillader OC med deres eget tool, hvor man kan vaelge 5%, 10% eller 15%, men da min temps er okay, saa har jeg valgt 15 %.
Til alle, her er spec's af baerbaren, som har kostet mig alt i alt $280:
#13 Det er muligt OC nogle bærbar med SetFsb og andre programmer.
Jeg OC 1.6 ghz bærbar cpu til 1.8 ghz. Mere end det kan bundkortet ikke, da det er låst af producenten. Den var også pænt varm osv. Dette er noget man skal gøre.
Jeg sådan set begrænset af volt, Overheat og Bios( producenten havde vedtaget en maksimal fsb med set fsb.) Når du skrue på FSB skruen, så ændre man på det hele.
nye Pcer idag er begyndt minde mere om den gamle Amiga eller hvad nu hedder. Der bare var en enhed delt opgaverne ud til chips.
Dengang, 7 mhz IBM chip kunne lamme tæve 100 mhz Intel cpu.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 09-02-2014 22:11:17.