-> #0
Nu ved jeg ikke hvad dit ambitionsniveau er på vegne af din højttaler, men det jeg hæfter mig ved er, at forstærkeren er opgivet til 2 Watt.
Arbejder man, med et begrænset strømbudget, så vil man (som regel) gerne forsøge at have så lang en batteritid som overhovedet muligt. En måde er, at begrænse outputtet.
Noget andet er, at jeg umiddelbart ikke kan finde ud af hvad forstærkerens spec. er. Du kan købe disse Hertz, og være fint tilfreds, men hvis det er bas du går efter, virker det mærkeligt at købe 130 Hz enheder. Det er jo noget lig cut-off frekvensen for de fleste anlæg 🙂
Så, for at opsummere:
- 2 Watt er ikke meget, til "Fe' basssss!"
- Vi ved ikke hvordan forstærkeren er designet (frekvensområde)
- Du kan risikere, at få ringere lyd end du havde til at begynde med.
Til sammenligning, hvis du har lyttet til en af disse højttalere:
- Apple iPod HiFi: 12 Watt (53 Hz - 16 kHz)
- B&W Zeppelin Air: 100 Watt (51 Hz - 36 kHz)
- JVC Boomblaster (RV-NB75E): 40 Watt (8 Hz - 23 kHz)
Som du kan se, kan man ikke bruge specifikationer til voldsomt meget, men det giver alligevel en idé om hvilken form for elektrisk design der skal til, for at flytte noget luft.
Alle tre højttalere spil, efter min bedste overbevisning og erfaring, ganske fint og har i regelen hver sit publikum. Fraregner man iPod HiFi'en (som heller ikke er at finde i handelen længere), vil du kunne se, at det koster lidt at have et bass'et design.
Med mindre du har pladskrav, så ville jeg faktisk overveje en (brugt) Boomblaster, såfremt du har tænkt dig at bruge kr. 800,- på at skifte enhederne ud i din Denver.
Så får du forstærker, samt højttalerenheder, der er designet med tanke på bass - og så spiller de jo ganske udmærket 🙂