Superbruger
Tilføjet:
10-02-2014 23:14:24
Svar/Indlæg:
284/89
Hej,
Her til aften har jeg været igang med at hjælpe en fra min klasse med en defekt DVD, med en masse skole dokumenter, bøger og tegninger på.
Problemet bestod i at vi max kunne indlæse 99% af winrar filen på disken. Efter et par forsøg, lykkes det mig at åbne filen i liste format, hvorefter jeg begynder at kopier en mappe af gangen.
Langsomt men sikkert får jeg ført dataen over på min egen disk. da jeg mangler 1 mappe og en række løse filer, rammer jeg endelig den mappe der fejler og indlæsningen går død.
Herefter genstarter jeg min PC og åbner winrar filen igen, jeg vil nemlig lige se om jeg kan hente de løse filer over. Her opdagere jeg så at det der nu ligger i winrar filen er 100% idetisk med det jeg har kopier over.
Men den sidste mappe og de løse filer er væk - helt væk! Jeg smid disken over I min bærbar - men den sidste mappe og de løse filer er og bliver væk.
Kan det tænkes at disken aldrig har været "lukket" korrekt og at mit windows/brænder drev har forsøgt at rette denne fejl og dermed skåret nogle filer væk? for at "lukke" disken.
Er lidt på herrers mark her, da det ikke er min DVD (heldigvis har jeg da reddet det meste af dataen, bare ikke den 650kr dyre download bog 😐 )
Nogle tips her? er det evt. muligt at komme "bag om" på en måde og finde det tabte igen?
NB: Den omtalte winrar ligger på DVD'en! 🙂
vh
Pete45
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af pete45 d. 10-02-2014 23:15:40.