Regnskabscomputer

Diverse d.  11. februar. 2014, skrevet af mazlink
Vist: 5063 gange.

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2014 11:43:55
Svar/Indlæg:
743/13
Hej alle,

Jeg er ved at planlægge IT indkøb til min fars firma, men kan ikke beslutte mig for hvad der er fornuftigt at købe til min mor der laver regnskabet. Maskinen bruges til Microsoft Dynamics C5 2008, og det kan alle nyere CPU'er klare. Derudover skal der nok spilles en smule Facebook spil og kigges lidt mail. Altså, ikke det store arbejde.

Jeg ser derfor 3 muligheder for køb af maskine. En forholdvis billig bærbar (Asus, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo Sony og Toshiba), en Intel NUC, eller en small form factor maskine fra en af de kendte producenter Dell, Lenovo, HP, Fujitsu.
Jeg har kun valgt de nævnte firma'er fordi jeg nogenlunde stoler på at deres produkter er af ordenlig kvalitet, og deres service er til at leve med.
Min mor har allerede 24" skærm, tastatur og mus, så det er kun en maskine hun skal bruge. Bærbaren bliver formentlig "docket" størstedelen af tiden da hun vil bruge skærm, tastatur og mus alligevel.
Jeg foretrækker jo at det er nemt at servicere, og at jeg skal lave mindst muligt med tiden. Det er også derfor jeg umiddelbart hælder mest til en mindre stationær maskine fra f.eks. Lenovo, HP eller Dell.

Hvad tænker i ?
Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2014 11:50:43
Svar/Indlæg:
2676/147
Hvis jeg ikke selv skal lave det, så ville jeg personligt selv bruge Lenovo.

Det kender jeg, og har det godt med deres produkter :)

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
11-02-2014 11:59:31
Svar/Indlæg:
2263/307
Hvis hun allerede har en fin stor skærm til at se regneark og regnskabsprogram, ville jeg klart vælge en NUC.

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2014 12:50:49
Svar/Indlæg:
743/13
Burde alle onboard grafikkort ikke kunne trække de fleste facebook spil ?

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-02-2014 14:54:15
Svar/Indlæg:
5258/240
Jeg havde helt klart koebt en NUC med hasswell..

Jeg har selv en nuc med ivy bridge og den spiller bare.

jeg har dog ikke proevet spil. Jeg kan dog sige at min macbook pro med HD5000 og den traekker fint dota 2 og sim city saa facebook spil kan den sagtens klare

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2014 15:00:26
Svar/Indlæg:
743/13
Lige nu hedder det Intel NUC, med 4 GB ram (bliver nok 2 x 4 GB), og 120 GB mSATA SSD. Jeg kan ikke blive enig med mig selv om det det er Win7 eller Win8.1 der skal på.

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-02-2014 15:04:37
Svar/Indlæg:
5258/240
Med det som pcen skal bruges til kan jeg ikke se hvorfor du skulle gaa med win7

Til det formaal hvor der bare skal vaere adgang til en browser og et par programmer er det metro miljoe da ganske genialt.

Og det loeber lidt laettere end win7 after all

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
11-02-2014 16:21:09
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvad med et mini-itx fm2 system med 65W apu?

Hvis der skal være helt vild god hjælp så en Dell laptop/pc med 2 års næste dag i hjemmet service.

Eller en probook med ssd?

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2014 17:37:11
Svar/Indlæg:
1349/11
Du skal bare have fingre i en normal kontormaskine lidt ala dette : http://www.dustin.dk/product/5...

den trækker det hele hvis det skal være helt vildt, så køber du et grafikkort til et par hundrede og smider i, så er 4gb systemram helt fint til en win8-maskine.
Nu er det jo erhverv og mange har ikke rigtig tiltro til AMD-baserede maskiner, men så brug et par hundrede mere og få en med intel-inside.

Hvis det skal være lidt stilet så hvad med således en :
http://www.dustin.dk/product/5...

hvis det skal være en bærbar, og nu det er erhverv, så køb en Lenovo, det er kram og og holder, bare husk at dockingstationer også koster en del, dem til Lenovo i prislejet 1500-2000 kr.
Dells vostro-serie ser også sprøde ud, og kvaliteten føles helt fin.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-02-2014 18:42:59
Svar/Indlæg:
2085/124
NUC eller en AMD-E klasse, men uanset hvad, en SSD, hele oplevelsen uanset opgaven bliver løftet så meget, og det er ikke den store udgift mere.

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2014 00:54:42
Svar/Indlæg:
743/13
#6 Jeg har ikke selv leget med Win 8 endnu, så det er derfor jeg hellere ville køre med Win 7, men det afhænger også af hvad min mor har lyst til.

#7 Jeg gider ikke ud i at samle alt for meget selv, og derfor disse ret nemme løsninger. Desuden tror jeg det bliver Lenovo, hvis det bliver noget, da jeg har arbejdet der tidligere, og har "hotline" til dem. Desuden er der ikke rigtigt noget at spare i forhold til Dell og HP ser det ud til.

#8 Jeg har med vilje ikke kigget på store stationære maskiner, da kontoret ikke er ret stort, så det var faktisk for at komme af med den hun har nu.

eviling

Overclocker
Tilføjet:
12-02-2014 07:36:38
Svar/Indlæg:
442/14
NUC er oplagt hvis det ikke skal være det helt store, dog vil jeg anbefale en PC som kan have 2 HDD'er i, sat op til mirroring.
Det ville være lidt øv hvis regnskabet går tabt pga. død HDD.