ASUS P8Z68-V/GEN3 defekt x1 slot og onboard lydkort

Bundkort / CPU d.  12. februar. 2014, skrevet af Krallex
Vist: 4807 gange.

Krallex

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2014 10:04:28
Svar/Indlæg:
1330/223
Jeg har dette bundkort og jeg købte et trådløst netkort. Fik det sat i og installeret driver, men da jeg åbnede programet stod der noget med jeg skulle forbinde netkortet. Slukkede så computeren og prøvede det andet x1 slot hvor mit lydkort sidder, tænder computeren og så virker netkortet fint. Prøvede at sætte lydkortet i det x1 slot hvor netkortet ikke virkede, det virker så heller ikke når lydkortet sidder der, meget underligt for kan se der er lys på både lydkort og netkort når de sidder i den. Vælger så at tage lydkortet op i det x1 slot hvor den altid har været og netkortet i x16 slot, det fik jeg af vide man godt kunne så det gjorde jeg og nu virker det som det skal, men synes det var træls at netkortet skulle være i x16 slot så jeg prøvede at sætte det i hvor lydkortet er, det virkede også fint men så havde jeg ingen lyd fra onboard, kunne se der kom lyd men kunne ikke høre noget. Så jeg tænker er det ene x1 slot defekt og hvad med onboard lydkort
noxon

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2014 11:03:26
Svar/Indlæg:
3321/21
Har du læst manualen?
Nogle gange "forsvinder" muligheden for at bruge visse porte, når man bruger andre porte, fx SATA eller USB.
Der er ikke nok båndbredde til at alt skal virke på én gang.

Har du sat onboard lyd til at være default?

Krallex

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2014 11:30:27
Svar/Indlæg:
1330/223
Har ikke læst manualen. Det er da meget træls kan ikke tage noget fra usb eller sata 😕. Ja det gjorde jeg inde i lyd og kunne se der kom lyd men kunne ikke høre noget.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Krallex d. 12-02-2014 11:31:29.