Pris mæssigt passer det meget fint med vores egen "demo" PC - som pt. består af: Indhold af AMD HTPC
Ca. Priser 10. feb 2014 Kabinet: Silverstone SST-ML03B (black) Slim HTPC 489 kr. PSU: Corsair CX 500 459 kr. Bundkort: ASRock FM"A88X-ITX+ 682 kr. (bliver erstattet med et Gigabyte GA-F2A88XN-WiFi) AMD APU: AMD "Kevari" A10-Series 7850K 1149 kr. SSD: Kingston HyperX 120GB 658 kr. RAM: AMD DDR3 1866MHz Alternativ f.eks. corsair fås for ca. 600 kr. Køler: Scythe Shuriken Rev. B (SCSK-1100) 359 kr.
Det er bundkort og RAM der trækker budgettet ud på den maskine. Synes bestemt Sniper G1 er overkill med en APU. Hvis det er lyddelen du ønsker på bundkortet vil jeg næsten anbefale dig at kigge på noget dedikeret og så spare de 3-400kr ved bundkortet.
Kabinet kan gøres billigere, og Seagate diske vil jeg ikke anbefale i andet end setups med redundans (RAID o.lign). Tag noget Western Digital i stedet. 🙂
Ny Bruger
Tilføjet: 13-02-2014 14:45:42
Svar/Indlæg:
3/1
Tusind tak for de mange input.
Jeg har set mig lidt lun på Kaveri, så det bliver nok i den retning det ender.
Bundkort, RAM og HD var ikke valgt ud fra noget særligt velovervejet kriterie, så det har jeg justeret lidt på i forhold til pris. Ser det her lidt mere fornuftigt ud?
EDIT: Jeg kom lige til at se at ved de RAM jeg havde valgt, stod der: "Core i7/i5/Core 2". Er det bare salgsgas, eller er der forskel på RAM i forhold til AMD/Intel systemer?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af RHE d. 13-02-2014 14:48:19.
Hvis du holder dig til Kaveri skal du NETOP give lidt extra for rammene! Jo højere hastighed de kører ved jo bedre afvikles grafikken, da det er rammene grafikkortet bruger.
De 150,- ekstra for 2133Mhz kontra 1600Mhz virker fornuftigt.
Tag disse,samme pris men hurtigere,hver en mhz tæller.Selv med 2400mhz ram er båndbredden grande flaskehals på de apuér.Bundkort understøtter xmp profiler,så det bør spille. http://www.edbpriser.dk/ram/gs...
Ang hdd,hvis den wd green er ment som systemdisk bør du finde noget andet,de er simpelthen for langsomme.Den i #0 er bedre 🙂
Vær opmærksom på at du køber nogle Ramstænger som er med på Qvl listen over gigabyte bundkortet. Jeg tester pt. Kaveri på det bundkort og har problemer med nogle A-DATA 2133 Mhz Ramstænger som ikke spiller specielt godt sammen med Sniper G1 bundkortet. Det giver ustabilitet og nogle ekstra dyt i speakeren ved opstart og det er du jo nok ikke interesseret i. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Renissen2 d. 13-02-2014 21:03:48.
F.eks den her strømforsyning som er mere effektiv end den cooler master b500 du har valgt, som trækker mere strøm fra stikkontakten for at levere den mængde strøm du har brug for https://www.komplett.dk/xfx-pr...