Sort skærm uden grund!

Grafikkort d.  15. februar. 2014, skrevet af drudator
Vist: 4244 gange.

drudator

Newbie
Tilføjet:
15-02-2014 13:11:10
Svar/Indlæg:
3/2
God lørdag folkens.

Nu er jeg sådan i en kedelig situation, hvor min pc har fungeret fuldstændig upåklageligt i 3 år uden drillerier, men nu står jeg for tur! ☹

Den sidste dag min pc har fungeret, sad jeg blot og surferede, spillede lidt og den slags. Næste dag tændte pc'en fint op, men hey skærmen er helt sort?! Der dukker ikke engang bios op, heller ej windows og så videre. Skærmen er bare sort hele vejen. Enkelt gang dukkede der et blå skærm op hvor der står "No HDMI Cable Connected!"

Det mystiske er jeg ALDRIG har brugt HDMI, altid DVI-cable.
Jeg har prøvet at løse det ved at tage gfx ud, rense det, støvsuget overalt. Taget jumper ud 1 min og sat ind igen. Bytte om på ram-klodsene. Brugt HDMI i stedet for DVI og smidt dvi direkte på bundkortet. Stadigvæk samme resultat.

Er mit gfx defekt, eller min skærm??? Eller er det min bundkort eller andet?

Specs kan ses under min profil, dog kører jeg kun på et gfx nu.
// TAK 🙂
drudator

Newbie
Tilføjet:
15-02-2014 13:53:28
Svar/Indlæg:
3/2
Nu fik jeg lige den skærm i live igen ved at bruge HDMI kabel igen, selvom det ikke virkede sidste gang jeg prøvede..

Så det vil betyde DVI kabel som jeg plejede at bruge er gået i stykker? Eller er den DVI port på gfx gået i stykker?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2014 14:11:52
Svar/Indlæg:
7765/230
Sort skærm uden grund! 😲
Nej.. Der er altid en grund 😛 Men om det kablet eller anden må du jo prøve dig frem for at finde ud af... 🙂