Ground loop,hum filter

Diverse d.  17. februar. 2014, skrevet af gasolin
Vist: 1641 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2014 15:28:15
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har ground loop problemer så jeg selv med balanceret lydkort og kabler har problemer med lyden under spil, har fixet det med et ground loop filter fra hifiklubben som trods det at lyden er meget kraftig og er der altid med alm phone kabler og et alm lyd kort, så fjerner ground loop filteret den det 100% og derfor uden problemer burde fjerner den smule der er med brug af balanceret lydkort under spil.

Men jeg kan ikke køre balanceret med hifiklubbens ground loop filter og det vil jeg gerne.(tror problemet skyldes mine højtaler men de er nye og kan li lyden fra dem)

Har derfor set dette ground loop,hum filter/boks hos thomann.de http://www.thomann.de/dk/art_d... og vil høre om det er det helt rigtige filter,boks når jeg vil fjerne hum,ground loop og stadig bruge xlr kabler?

Jeg kunne bare bruge det jeg har, men vil gerne gøre det så perfekt som det nu er muligt, derfor overvejer jeg filteret,boksen fra thomann.de evt noget andet hvis det er bedre (max 400kr incl fragt), b.la lydstyrken er der meget stor forskel på med og unden balanceret drift så en eller anden forskel er der.

http://www.thomann.de/dk/searc...

Vil filteret være godt nok?
Monberg75

Moderator
Tilføjet:
17-02-2014 19:46:53
Svar/Indlæg:
1194/156
Hvad snakker vi om her? er det i en bil, eller er det til en computer, eller hvad er problemet?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2014 20:10:13
Svar/Indlæg:
5506/640
computeren

Skulle bare vide om det var det rigtige filter,boks eller om der var noget der var bedre, for jeg tænker lidt for at det skal det blive helt optimalt at jeg heller vil køre balanceret.

Kender ikke kvaliteten af filteret, men det er jo som men ikke andet end når nogen skifter højtaler pga den kan fås i en anden farve eller andet tilsvarende (næsten), men når man er lidt nørdet så kan man ikke nøjes med andet end balanceret forbindelse fra lydkortet og til højtaleren (når man nu har muligheden) som trods alt gir væsentligt mindre hum, ground loop end ikke at køre balanceret og gør at det ikke så nemt kan opstå.

http://www.soundonsound.com/so...

Har som men bestilt det(kunne ikke vente) det koster heller ikke det vilde, skulle være ret godt og der er 30 dages penge tilbage garanti.

Problemet opstod med mine nye højtaler og var ikke noget jeg havde med mine yamahaer. Da det var mest kraftigt http://www.4shared.com/video/s... (det kan mit filter fra hifiklubben fjerne)

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
17-02-2014 20:12:39
Svar/Indlæg:
1194/156
Jeg forstår ikke hvad man skal med et filter?

Er det galvanisk adskillelse mellem computer og en forstærker, eller hvad, og hvorfor?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2014 21:06:57
Svar/Indlæg:
5506/640
Ved ikke om det er galvanisk adskillelse mellem computer og højtaler (aktive), men det er for at undgå hum,ground loop som jeg har enten lidt af.

Med balanceret kabel er der mindst ground loop,hum og derfor kan det også nemmere elimneres med en ground loop,hum filter og vil derfor ikke så nemt opstå som med alm lydkort og kabel hvor lyden er der hele tiden og meget høj.

Tror synderen er mine højtaler, men hvordan ground loop,hum elimineres uden brug af filter 100% når man først har fået det ved jeg ikke.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
17-02-2014 21:17:48
Svar/Indlæg:
1194/156
Altså, der er jo flere ting man kan gøre, jeg tror det vi snakker om, er det man kaldte 'brum' i højtalerne?

Du kan sørge for at jorde din computer, sætte jord på ledningen, så er computeren skærmet som den skal være.

Dernæst kan du prøve at vende 230v stikket om på en af enhederne, det kan også have betydning. Det har noget at gøre med hvilken del fasen kommer ind på osv osv.

Så kan du sørge for at dit lydkabel ikke krydser nogen strømkabler, eller ligger op af adaptere som er sat til stikkontakten.

Du burde kunne fjerne det uden at bruge filter.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2014 21:20:41
Svar/Indlæg:
5506/640
Burde kunne lade sig gøre,men ofte svært at finde ud af hvad der er synderen (selve højtalerne kan jeg ikke gøre så meget ved ud over at pårøver vende stikket 108 grader), når man har fundet synderen problemet kan man også nemmere finde en løsning.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 17-02-2014 21:27:45.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
17-02-2014 21:22:52
Svar/Indlæg:
1194/156
Jo, men det er jo typisk indstråling eller noget.

Du mister meget signal ved at sætte filter på indgangen, jeg prøvede det i hvertfald på min bil, fordi jeg havde støj i min forstærker, og uha der gik meget tabt.

Så er det bedre at rode lidt med det og finde synderen :)