Har kigget lidt på dit forslag, men fundet lidt andre komponenter, for at holde prisen lidt nede, men er det stadig brugbart.
https://www.komplett.dk/k/shop...
Kabinet: http://www.proshop.dk/Kabinet/...
Vil der være mærkbar forskel hvis man gik ned i et R9 270X grafikkort ?
#50 der mangler da en psu, og cpu køleren er ikke smart at begynde at bruge penge på til sådan et billigt build imo.
Ellers ser det ok ud, havde dog personligt stadig valgt en I5 cpu over de FX´ere der, du skal op i de 8 kernede FX´ere før Cpu ydelsen bare ligner en I5(kan overstige en I5´er).
Og der mangler også OS 🙂
Jeg ville spare på bundkort da der ikke er nogen grund til at have 2mio SATA porte og PCI-e porte osv osv osv
Knægten skal game ikke OC 😉
Tilføjelse til #57 med den rigtige HDD bliver det i alt incl porto ca 5024,85kr stadig med plads til Win8 😀
EDIT EDIT EDIT igen igen: kan se at køleren også er lidt for høj til kabinettet 🤡
Intel setup med hurtig I5 cpu, samt fint nok mobo/ram/psu combi, + samme fine gfx som gripen fandt tidligere.. kickass maskine til gaming med ok hdd plads, og god ydelse/pris combi. Detsuden er det inclusiv win8.1 64bit
og Cpu køleren (box) er altså alt rigeligt når der ikke skal oc´es.
Eneste der ikke er med er de små 50-150kr i fragt, (eller du kan selv afhente og spare de håndøre).
Du kan altid ofre mere eller mindre på forskellige dele alt efter hvad man vægter højest.
sådan 4-kernet Amd cpu er fin nok til spil på rimelig høj settings.
desuden er bundkortet heller ikke af højeste kvalitet.
Det lever fint op til behovet.
SSD er lidt langsom i forhold til Vertex 4 og Samsung Evo.
prisen bliver så også 6200 kroner end 5590 kroner.
Budget var maksimalt 6000 kroner er ikke muligt skifte til dit forslag. 😕
Kan han altid smide noget Libreoffice/openoffice på pceren. Personligt kan best lide Libreoffice end openoffice. MS 2010 office er langt bedre end Libreoffice.
Køre Notepad++ til programmering.
Pceren kan nemt køre BF4 osv. Med mindre han vil have alt på Ultra indstillinger. Den skulle generne kunne køre spillet på high opløsning med FullHD-skærm.
PSU er rigeligt kraft i til køre systemet. Den er så kun 80+ psu, men igen Bronze kun fordel over kan ramme 100% rigtige load ellers køre bronze også kun med 82% er ingen grund til give mere for dette.
SSD er hurtigere end HDD, selv om valgte ikke er hurtigste på markedet. Personen stadig mærke ordenligt boost i opstartstider af programmer, suffing osv. (nettet er hurtigt nok)
Der er DVD-drev i, så mulighed for brænde og afspille DVDer.
HHD til lager af større filer. Setup, spil, film, musik osv.
GPU er fin nok til spil ikke kraftigste på markedet. Igen, jeg ikke grunden til noget vildere. Jeg er så normalt typen spiller så meget sidste nye.
CPU kan klare opgaverne kan OC, hvis han ønsker bundkortet skulle være nogenlunde til dette. Derfor valgte smide en opgraderet køler med i pakken. (skulle også være mere lydløs)
Grunden til gennemsnitshastigheden er vigtigt for mig. Jeg lærte om Lean i skolen sin tid.
Du for bedre flow igennem lager osv. Det optimeret, så langsomste led bliver mindre presset. Der bliver kørt mere jævnstrøm igennem.
nej, ikke enig AMD er fortrække til Spil. Intel koster mere, men nok om dette.
Jeg gider bare ikke Loading tider osv. på stationær pc. Det var også derfor købte hurtigste SSD på markedet. Nok om dette...
Jeg så køre med Libreoffice, MS 2010 office, Notepad++ eller tegner i 3d. Plads, bruger ikke særligt meget.
Jeg skriver, at bundkort har fundet er OC-bundkort rimeligt til dette.
enig omkring PSU LC er lav kvallitet, men det er indenfor budgettet. Personligt fortrække noget andet, men LC skulle være meget godt til prisen i forhold til Corsair discount-serie.
Jeg vil hellere have høj gennemsnitshastighed end få hurtige dele.
Bil, Pc osv. Du giver mere er også hurtigere. igen, så vil han ikke opleve de 40-44%. Han sidder med fuldHD@120hz, stadig easy frags kunne klare hæj gennemsnits FPS. 🙂
Hvad er folkets menig om dette?
MSI Z87-G43 GAMING - Haswell 848,00 kr.
Intel Core i5-4440 Haswell - Box 1.243,00 kr.
Corsair VS550 - 550W PSU 396,00 kr.
Crucial Ballistix SP DDR3-1600 DC - 8GB 535,00 kr.
Corsair Carbide 200R - Black 406,00 kr.
MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr - 2GB 1.699,00 kr.
Seagate Barracuda 7200.14 - 500GB 383,00 kr.
Pris i alt 5.510,00kr.
Intel setup med hurtig I5 cpu, samt fint nok mobo/ram/psu combi, + samme fine gfx som gripen fandt tidligere.. kickass maskine til gaming med ok hdd plads, og god ydelse/pris combi. Detsuden er det inclusiv win8.1 64bit
og Cpu køleren (box) er altså alt rigeligt når der ikke skal oc´es.
Eneste der ikke er med er de små 50-150kr i fragt, (eller du kan selv afhente og spare de håndøre).