reklamation hos komplett

Bundkort / CPU d.  18. februar. 2014, skrevet af lazerlasse
Vist: 5903 gange.

lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 13:42:01
Svar/Indlæg:
9/1
Hej alle.

Jeg har en kedelig sag kørende hos komplett ang. Et bundkort som var dødt og blev sendt retur. Ved montering af Cpu lagde jeg mærke til at låsen var meget stram og svær at lukke, så hård at den har lavet mærker i cpu.

Kortet er et msi z87-g43 med en core i7 prossor til socket lga1150.

Nu er meldingen fra komplet at kortet er dødt på grund af bukkede pins i cpu slottet og skader på printbanerne bag på kortet. De siger det er helt normalt der kommer mærker i cpu ved montering og det derfor ikke er låsen til cpu der har lavet skaden da den skal være så stram. Jeg har aldrig selv set dette før og har hverken brugt værktøj eller vold på kortet der har kunnet lave denne skade.

Så nu vil jeg hører herinde om det er normalt den er så stram og laver dybe mærker i cpu.

Med venlig hilsen.
Lasse.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af lazerlasse d. 18-02-2014 13:42:35.
lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 13:43:39
Svar/Indlæg:
9/1
Ville gerne have postet et billede af cpu men ved ikke hvor jeg kan gøre det. :)


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-02-2014 13:45:25
Svar/Indlæg:
2087/124
Det er helt normalt at der kommer mærker på IHS af monteringen... Dybe, nej, men visuelle, ja.


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 13:47:20
Svar/Indlæg:
9/1
De her er ikke markeringer men mærker ned i metallet på cpu'en ude i siderne. :(


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 13:56:08
Svar/Indlæg:
2186/186
Nu er det anden bruger herinde, som melder den der skade på bundkortet hos komplet.

Jeg har desuden læst om 3 andre på trustpilot, som har fået afvist en rma på bundkort, fordi de har oplyst, at brugeren selv har lavet dybe i ridser i printet ved nogle kobberbaner.

Det lugter lagt væk af fusk fra Kompletts side.


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:00:44
Svar/Indlæg:
9/1
Hej.

Syntes jeg også selv!!!

Her billede af cpu.



crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:04:09
Svar/Indlæg:
7765/230
#4
Og du mener seriøst at det er i Komplett's interesse at fuske.?? 😩
2 her og 3 på tp. holdt op mod hvor mange tilfredse brugere.???


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:04:15
Svar/Indlæg:
2131/173
Det må være Komplett.
De er begyndt at smadre bundkort for at tjene flere penge.
Det er en sammensværgelse, a conspiracy!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 18-02-2014 14:06:19.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:07:22
Svar/Indlæg:
7765/230

Det må være Komplett.
De er begyndt at smadre bundkort for at tjene flere penge.
Det er en sammensværgelse, a conspiracy!

comicsdk skrev d. 18-02-2014 14:04:15

+1 også min første tanke....Folk piver af helvede til pt og ingen ønsker åbenbart længere at tage ansvar for egne fejl....

edit... Altså din tidlige ide... 🤣 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 18-02-2014 14:08:53.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:10:52
Svar/Indlæg:
2186/186
Ok men hvad er sansynlighedn i det hele taget for, at skade bundkortet samme sted i flere forskellige situationer.

Jeg har aldrig set nogen skade et bundkort på den måde, min IT afdeling på arbejdet har aldrig hørt om det.

Hvis man skal lave en skade i printet, som forsager at bordet ikke virker. Skal man nærmest bruge skruetrækkeren som en mejsel og banke med en hammer på skruetrækkeren.

Så kan i kalde det hvad i vil.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cani83 d. 18-02-2014 14:11:23.


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:11:31
Svar/Indlæg:
9/1
Jeg syntes bare det er meget mærkeligt. Og der har ikke været værken finger eller værktøj nede i cpu slottet der har kunnet bukke benene og forklare slet ikke hvordan der pludselig er ødelagte printbaner.

Har monteret mange maskiner og er meget forsigtig og har derfor aldrig lavet skader som disse på et bundkort.

Hilsen.
Lasse.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:12:43
Svar/Indlæg:
2186/186
Deres interesse kunne være at spare en masse tid i fejlsøgning og med at sende bundkortene videre til producent og den slags.

Og som flere har oplevet, så siger det jo bare, at man kan klage til forbrugerklagenævnet, hvis man ikke er tilfreds.

Sikke en flot service.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:15:40
Svar/Indlæg:
2131/173
Lad os få et billede af bundkort og cpu INDEN montering.
De billeder ser man aldrig.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:20:09
Svar/Indlæg:
7765/230
#11
Kan bare sige jeg aldrig har haft problemer m,ed dem, men så heller aldrig sendt noget retur der var i stykker...
Men de byttede et bundkort for mig fordi det ikke ville sammen med mine ram og ikke ville lade mig install windows.
Og det er jo ikke deres problem at jeg bestille noget der ikke vil sammen med det jeg allerede har... Så fin service i min bog..


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:20:12
Svar/Indlæg:
9/1
Det jo heller ikke normalt at tage billeder af ting inden montering af nye ting for ikke at side i saksen. Men det ender jo med man skal filme hele monteringen for at dokumentere arbejdet og der ikke er brugt vold. Og ødelagte printbaner er jo ikke noget man bare lige laver ved en almindelig og rolig montering uden der burde være tegn på brug af værktøj og vold. :(


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:22:19
Svar/Indlæg:
9/1
Har heller ikke haft problemer med dem før. Men nogle skal det jo gå ud over. Så fordi mange for god behandling retfærdiggør det jo ikke en sag som denne. Og særligt ikke hvis flere andre har samme problem.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:24:20
Svar/Indlæg:
2131/173
14
Det er rigtigt nok.
Men det ville hjælpe gevaldigt på bevisførelsen.
Som det er nu, står I som parter på hver sin side og mener den anden er en idiot.
Så de her tråde er lidt.. Jeg hepper på A, hvis du hepper på B


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 14:26:57
Svar/Indlæg:
9/1
Ikke hvis du læser hvad indlægget handlede om øvers oppe. :)


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-02-2014 14:41:55
Svar/Indlæg:
2087/124

Nu er det anden bruger herinde, som melder den der skade på bundkortet hos komplet.

Jeg har desuden læst om 3 andre på trustpilot, som har fået afvist en rma på bundkort, fordi de har oplyst, at brugeren selv har lavet dybe i ridser i printet ved nogle kobberbaner.

Det lugter lagt væk af fusk fra Kompletts side.

Cani83 skrev d. 18-02-2014 13:56:08

Samme bruger, den anden tråd blev lukket da enkelte brugere og crew besluttede at sabotere den.

Hej.

Syntes jeg også selv!!!

Her billede af cpu.

lazerlasse skrev d. 18-02-2014 14:00:44
</quote>
De mærker er helt normale, processoren skal sidde i spænd, dette hænger sammen med at kobber udvider/trækker sig sammen afhængigt af temperatur, og der altid skal være kontakt.

Ok men hvad er sansynlighedn i det hele taget for, at skade bundkortet samme sted i flere forskellige situationer.

Jeg har aldrig set nogen skade et bundkort på den måde, min IT afdeling på arbejdet har aldrig hørt om det.

Hvis man skal lave en skade i printet, som forsager at bordet ikke virker. Skal man nærmest bruge skruetrækkeren som en mejsel og banke med en hammer på skruetrækkeren.

Så kan i kalde det hvad i vil.

Cani83 skrev d. 18-02-2014 14:10:52

Jeg har selv formået at pådrage sådanne skade på et Maximus IV Extreme, brugte ikke hammer... PM hvis interesse i hvordan - det er for meget OT til tråden.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af M.Beier d. 18-02-2014 14:44:17.


#19
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 15:24:27
Svar/Indlæg:
4689/105
I min verden er det normalt at inspicere de dele man får tilsendt, inden man smækker dem i maskinen. Fysiske skader er ofte ret nemme at se. Især sådan noget som selve soklen er det mig helt uforståeligt at man ikke tjekker, da det nok er det mest følsomme. Har aldrig fået et kort med skader i soklen, og jeg har da på 5 år haft næsten 100 forskellige bundkort igennem herhjemme, men tjekker det da altid alligevel.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af CF d. 18-02-2014 15:25:38.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-02-2014 15:27:24
Svar/Indlæg:
2087/124

I min verden er det normalt at inspicere de dele man får tilsendt, inden man smækker dem i maskinen. Fysiske skader er ofte ret nemme at se. Især sådan noget som selve soklen er det mig helt uforståeligt at man ikke tjekker, da det nok er det mest følsomme. Har aldrig fået et kort med skader i soklen, og jeg har da på 5 år haft næsten 100 forskellige bundkort igennem herhjemme, men tjekker det da altid alligevel.

CF skrev d. 18-02-2014 15:24:27

Jeg har kun prøvet det 2 gange, den ene var faktisk fra Kompletts demoshop, men ja; Altid kig igennem må være dagens tip :yes:


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 15:29:23
Svar/Indlæg:
2186/186
Har de sendt dig nogle billeder af den ridse som de har beskrevet i printet ved kobberbanerne ?


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 15:39:38
Svar/Indlæg:
2131/173
DVS. Tim og Lasse og shakepepsi og lazerlasse er én og samme person?
Jamen så bliver tråden da endnu mere latterlig.


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 15:51:04
Svar/Indlæg:
9/1
Det var da noget underligt noget at skrive. Jeg hedder Lasse aka. Lazerlasse og har kun denne profil. Sider sku da ikke og debattere med mig selv. :(


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 15:56:03
Svar/Indlæg:
2131/173
23
Jeg refererer til post 18.


lazerlasse
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-02-2014 15:58:27
Svar/Indlæg:
9/1
Forstår stadig ikke hvor du vil hen med det. Dette er min første og eneste tråd.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 16:00:21
Svar/Indlæg:
2186/186
Når man tjekker Shakepepsis profil, så er han fra Randers og ike Korsør, så det er ikke samme bruger.

Jeg forstår ikke helt hvad M.Beier hentyder til.

Jeg skrev blet, at der for ikke lang tid siden, var en lignende sag vedrørende Komplet.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 16:21:21
Svar/Indlæg:
2131/173
26
Måske har M. Beier bemærket at den anden bruger også kalder sig Lasse, problemstillingen er den samme og firmaet der er handlet ved er også det samme.
Så vidt jeg husker, er bundkortet også det samme.
Men det kan være tilfældigt, selvfølgelig.
Bær over, jeg har kun fået to kopper kaffe indtil videre.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 16:44:46
Svar/Indlæg:
6181/270
*suk* Hvorfor er der altid nogen der skal ødelægge det for andre? :no:


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-02-2014 16:58:09
Svar/Indlæg:
2826/100
#27

Din hukommelse er ikke som den har været 😉

Kortet i den anden tråd var et MSI Z87-GD65 Gaming


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 17:02:15
Svar/Indlæg:
2335/16
Rolig nu med alle jeres teorier om lazerlasse skulle være en anden end den han udgiver sig for?? Hvad sker der?
Det var mig der bed ham om at oprette en bruger herinde (Ja jeg kender Lasse personligt)i håb om lidt hjælp,men det jo blevet ren børnehave herinde kan jeg se. 😕


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 17:34:14
Svar/Indlæg:
2246/14
Jeg har ikke noget til overs for komplett og deres RMA-adfeling. Men det sagt, den cpu ser altså ud som om at den er blevet vendt eller presset forkert. Har den ikke ligget oppe på kanten af soklen eller lignende ? Aldrig har jeg set så dybe mærker...


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-02-2014 17:47:01
Svar/Indlæg:
2826/100
#30

Lige for at tilføje, hvis en person har flere konti sidder vores mods og holder øje, så alle spekulationer i den retning hører ikke til herinde.

Skulle vores mods har overset én som folk mener har 2 brugere kan de altid kontaktes via PB.



goose
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2014 19:39:41
Svar/Indlæg:
31/13
Hej jeg har os en sage kørene med komplett jeg bestilte et m MSI Z77A-GD65, Socket-1155 så kommer der en mail tilbage fra dem at der er et bukket pin selv on jeg ikke har brugt det jeg har tage billeder af det inde jeg sende det tilbage så nu har jeg skreven til dem igen jeg køber ikke der indefra igen de er ikke til og stolle på komplett 😩

Årsag: A_Return back to customer

A_Return back to customer
Hej,

Vores tekniker har opdaget en fysisk skade som følge af håndteringsfejl. Skaden består af bukkede pin i processor sokkelen. D
esværre er en sådan skade ikke omfattet af
producentgarantien eller reklamationsretten. Vi returnerer produktet til dig uden beregning.

Med venlig hilsen
Daniel
Returafdelingen


KlintMX
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2014 20:05:06
Svar/Indlæg:
259/5
Det er vel også komplett, som står med bevisbyrden for, at køber netop har ødelagt produktet i de første 6 måneder af reklamationsretten? Jeg ville nok køre lidt hårdt på dem med det i mente.