retail hardware butik

HDD/SSD/RAM d.  20. februar. 2014, skrevet af mean
Vist: 3617 gange.

mean

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2014 15:38:33
Svar/Indlæg:
123/25
Hej folkens,

Er der mon nogen af jer herinde der ved hvor man kan købe backplanes til SAS/SATA diske? Jeg vil gerne bygge min egen storagekasse. Jeg har kigget rundt på ebay m.m. men jeg kan kun finde backplanes til produkter som HP/IBM servere osv.

Nogen der kunne have en ide? :)
Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
20-02-2014 19:15:32
Svar/Indlæg:
1442/81
Paneler er vel også sjældent lavet uden "skabelon" at gå efter. Derfor er det nok også svært at finde andet end til HP o.l.

På EDBpriser er der et panel til en Fujitsu Primergy RX100

Det gør det dog nemmere hvis du selv kan sætte stikkene fast i dit rack - For så kan du jo søge efter noget multi-lane sas kabel istedet.

Jeg ved godt det ikke var den hjælp du søgte, men tag det som et alternativ, i tilfælde af at der ikke kommer et andet/bedre bud.

mean

Superbruger
Tilføjet:
25-02-2014 14:44:29
Svar/Indlæg:
123/25
ja det har du ret i. For halvandet år siden sendte en ven mig et link til nogen fra en CDN-provider som havde bygget deres egne storagekasser (de var malet helt røde 😲 ) og hver kasse kunne holde op til 150TB plads. Mener at sådan en kasse var 5U. De havde købt masser af sata backplanes og skruet fast i et hjemmebrygget kabinet, kablet det hele sammen til en RAID controller og så kørte det.. :) supersmart og billigt. Alle harddiskene var monteret lodret i kabinettet så man skulle have en kabelarm på og så køre serveren ud når man skulle skifte en disk.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2014 19:43:19
Svar/Indlæg:
2246/14
Du tænker nok på backblaze...

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
25-02-2014 20:05:39
Svar/Indlæg:
1442/81
#3 Ja, det slog mig også lige, da han begyndte at skrive om lodretmonterede diske.

I første omgang var min tanke at der i #0 var byttet om på bogstaverne i "panel" så det blev til "planes"

#0 Er det dette du tænker på?

StoragePod open design

http://en.wikipedia.org/wiki/B...