Hej Gutter. Sider og lejer med lidt O.C og faldt over at der er rimelig stor forskel i hvad mit Asus Sensor program viser og real temp. Hvilket tror i jeg skal regne med ?
Har i et gennerelt forslag til bedre O.C ? (se evt. screenshot)
System: Asus Maximus V Gene Intel 3770K - Noctua NHD14 2x 4GB Kingston HyperX Genesis KHX1866C9D3 9-11-9-27
På forhånd tak. Mvh. Lennart
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Lenze d. 20-02-2014 22:45:50.
Okay takker det vil jeg prøve. Er der nogle der har lidt forslag til rettelser ? Jeg har faktisk et problem med at umiddelbart kan jeg kun styre min vcore manuelt sådan at den konstant kører eksempelvis 1.28v. uanset om PC. kører 4.6Ghz eller 1600mhz. Er der andre der har lejet med det på et ROG board ?
Coretemp og Realtemp måler samme sted fra, og viser det samme hvis man kalibrere dem ens (T. junktion). De får temp direkte fra probes i CPUen, hvor Asus Probe og andre programmer der kun viser en temp, måler i CPU socket eller andet steds, som er længere væk fra selve coren.
Eneste måde af få flere MHz ud af den chip er en lavere temperatur. Da din køler er ok, men temp alt for høj har du nok en chip der vil elske denne omgang, http://www.youtube.com/watch?v...
Der er flere måder at gøre det på og mange forskellige guides.