Det kan næsten med sikkerhed ikke betale sig. Din 2600K er fin til spil endnu. Hvis ikke du har overclocket den, så kik på ar få den op på den anden side af 4 GHz. -det vil jeg næsten garantere dig at den kan uden at hæve spændingen. (Den burde kunne kommer op på min 4,4/4,5 med bare almindelig fornuftig køling).
Som 1# siger: Hvad har du af grafikkort? ...og hvilken opløsning spiller du i?
e: der var du for hurtig :P
Hvilke spil mangler du ydelse i?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 22-02-2014 09:16:33.
jeg har som sagt et 7990 fra sapphire og overvejer et 7970 som ekstra når bundkortet skal skiftes.
jeg spiller i 1080x1920p på 144Hz skærm
Jeg er ikke så spids i OC. hvordan gør man det? jeg har i forvejen en rimelig stor køler på min processor, fordi da jeg købte den var jeg overbevist om at standart køler er ok, men ikke vanvittig godt.
Jeg føler f.eks. at minecraft køre med alt for lave FPS. min dame spiller sims 3 på min pc. og når alt er på maks, kan man godt ane at det ser lakkende ud.
Ellers er det bare alle nye spil. BF4 klare min pc fantastisk. uden problemer.
Det kan ikke betale sig at opgradere din CPU, som allerede nævnt så overclock den, hvis du ikke allered har gjort det. Ellers er det grafikkortet du skal have opgraderet. Men du må spille i ret høj opløsning, hvis et 7990 ikke kan følge med.
Hvis du gerne vil have en hex-core, så ville jeg vente til senere i år når Haswell-E + X99 bundkort kommer på markedet.
Der må være noget galt når sims 3 hakker på et 2600K + 7990. Har du prøvet at slå vsync fra?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 22-02-2014 09:21:37.
De spil du nævner er så vidt jeg ved heller ikke specielt optimeret til mulitkerne, så en hexcore vil ikke give dig bedre ydelse end din nuværende setup.
Nej den eneste måde du vil få mere GPU kraft vil være CF eller SLI 290 eller 780, men det giver bare ikke mening at de spil du nævner kan få et 7990 i knæ.
Har du prøvet at slå vsync fra? Det skaber nogle gange problemer på mit 7990, hvor det føles som det hakker.
Har kun lige skimmet, og det ser ud til at Mincecraft ikke understøtter multigpu. Dvs dit HD7990 kun bruger en kerne, og dermed yder som et HD7970. Dermed kan der sagtens være en del at hente ved at skifte til f.eks. et GTX780. Men brug lidt tid på at finde tests omkring det 😉
Undgå for alt i verden at lytte til shadowhunter, han drifter lidt on/off en gang i mellem, og lader hovedsageligt til ikke at være troværdig.
men her er et par tips.
1: som nævnt , enten oc din cpu,(eller køb en I7 49xx serie som du selv overvejer) , det bør give en del til dit arbejdes program, + eventuelt noget i meget cpu intensitive programmer.
2: undgå dual gpu løsninger @ da sli/crossfire langt fra er understøttet af alt, så kan dette give flere prblemer end godt er i nogle spil. (skift eventuelt til et 780TI, eller R9 290x(med special køler).
3: sørg for at have mindst 16gb 1600-2400mhz ram i din maskine, det bør have en del at sige til din arbejds opgaver osv.
eventuelt få Nvidia, da cuda muligvis kan aflaste til arbejdsopgaven,(hvis dette understøtter det), ellers så nup et R9 290x special edit( http://www.edbpriser.dk/grafik... )
kan godt være jeg tager fejl men hverken minecraft eller sims 3 burde vel have problemer med at køre på et 7990 eller et 7970, hvis CF ikke er understøttet?
#27 De to grafikkort du har smidt op. hvilken er så bedst prismæssigt for kan hurtigt finde R 290x som du fandt med special køler og hele pivtøjet. som ligger til omkring 3000,- hvor 780TI hurtigt kommer op på 6 - 7.000,-
hvad er så bedst til prisen, og får man vanvittig meget mere ved gtx 780ti for de ekstra penge?
Glem nu ALT om at skifte grafikkort! Det HD7990 æder selveste Titan Black, uden problemer. Der er tale om 2xHD7970GHz som imo er en pæn giftig cocktail, der skal kunne trække bitte små spil, som Sims 3 og Minecraft. Og det er som om du smider ALT på maks i Minecraft. Et HD7990 kan trække BF4 med 100+ FPS i 1080P med alt på Ultra 🙂
så det vil være bedre at skifte processor?? da processoren er lidt gammel
Den er måske gammel, men de nyeste processorer er stort set ikke hurtigere 5-15%. Og en hex core vil kun hjælpe i software der kan udnytte de ekstra kerne, hvilket hverken minecraft eller sims 3 kan.
Jeg har en gammel i5-750 @ 3.8Ghz med et 7990 og kører 2560x1440 og jeg kan køre alt uden problemer.
Et forslag kunne være en frisk installation af Windows.
Her er et eksempel på hvor lidt forskel en nogenlunde hurtig CPU gør.
Mit MSI bundkort havde en "OC" knap som giver et lille boost til processoren. efter jeg fik den aktiveret. gik mine fps i minecraft fra 25-55 til mindst 60 helt op til 200 så det ga. rigtig godt.
næste gang jeg opgradere, bliver det nok i processoren. men der går nok et år eller to. tak for hjælpen :)