Beklager hvis jeg fik deltaget i forvirringen:). Det var bare en af de dage, hvor formuleringen pga. af for lidt søvn og for mange forskellige diske mellem hænderne smuttede. En 3,5" Hd bliver jo væsentligt varmere end en lille 2,5" - men bliver jo lidt svær, at få stoppet ind i en bærbar! - måske med skohorn og hammer hehe.
Som allerede skrevet er der jo som oftest en tydelig sammenhæng mellem forbruget af strøm versus varmeudvikling.
Som NoNig skriver vil en SSD med samme eller lidt mere strømforbrug ved kortere arbejdstid nok ikke sammenlagt levere den samme varme (over tid), som en langsommere Hd, der arbejder med langsommere/længere arbejdstider.
En god idè vil forøvrigt nok være, at når du nu alligevel skal ind i "banditten" og skifte disk - så sørg med det samme for, at få alt "fedtemøget" ud af kølegitter, fan og andre steder. Du skal sikkert afmontere et bunddæksel mere - pas på de små skruer - de elsker bare at lege "gemmeleg" :)
Du kan starte med en støvsugning. Herefter bruger jeg selv en stiv malerpensel samt nok en støvsugning. Jeg har selv købt en lille kompressor der til sidst får alt det vanskelige væk - men det er jo en anden historie :)
Hvis du har haft varmeproblemer skyldes det nemlig ofte at kølingen er stoppet til og ventilatoren vil køre næsten konstant (støj), samt pcèn faktisk kan lukke ned.
Uanset den lille varmeforskel på disse 2,5" diske vil du opleve det som om, du får en (næsten) ny pc. At gå fra Hd til SSD er vist det bedste tiltag man kan gøre for, at friske sin gamle pc op.. så rigtig god fornøjelse.
Mvh. - Kim