Har godt nok fået lidt af en udfordring emmm købte et nyt grafikkort Gigabyte R9 290OC med windforce køler men pc,en vil IKKE boote ik engang ind i bios bundkortet er inaktivt som om det kuns samtlige blæsere der kører rundt (chipsæt - Z77) CPU 3770K (pciE 3.0) strømforsynning 750 WATTS 80+ Bronze / 650 WATTS 80+ platium... Grafikortet har været afprøvet på en 4 ´år ældre pc/bundkort (pciE 2.0) der bootede fint ind i windows på den 4 årige ældre pc så det undre mig meget at den ikke virker med et z77 bundkort har prøvet med 2 forskellige z77 bundkort (MSI Z77A-G43 CPU 2700K pciE 2.0) (Gigabyte GA-Z77-D3H CPU 3770K pciE 3.0)
Du kan evt smide skærm stikket til bundkortets udgang, hvis der kommer billede på skærmen er det nok denne indstilling du skal ha fat i: tjek at bios ikke står til integrated graphic, men i stedet discrete.
Det er jeg helt klar over man kan for prøvede at activere dem begge på en gang, det ku man så ik det for at se om systemet var startet op selvom skærmen ik var aktiveret, jeg prøvede med det gamle grafikkort amd hd7770 den sidder i nu
har lige opdateret bios til den nyeste bios version og det virker faktisk. jeg må indrømme jeg er noget overrasket over det virker da jeg prøvede grafikkortet på et bundkort der er mere end 4,5 år gammelt dog med amd chipset som os virker dog uden bios update. Nu vil jeg se om den kan boote med den gamle cpu 2700k for så føler jeg godt nok lidt til grin da 3770k ville ha været overflødig køb har hentet den i dag ved en gls udleveringssted men stor tak for hjælpen 🤡 🤡 🤡 havde godt nok tænkt på at lave en bios update i formiddags ahhhh tænkte ka det nu os pas lol