Jeg har lovet at finde en internetløsning til en nabo. Han skal havet den billigste løsning (ikke den der giver mest for pengene, men den der koster mindst - bum).
Hvilken retning skal der kigges i?
Vi befinder os begge i Sønderborg (indenfor bygrænsen og uden mulighed for fiber).
Billigste adgang til internettet er hvis personen i forvejen har et mobilabonnement med 1-5gb data til sin telefon. Så kan man betale 19-29kr/mdr for et ekstra simkort man kan sætte i et mobilt bredbåndsmodem.
Begge simkort vil så bruge data fra samme abonnement.
Ellers så er det 1gb data til 39-49kr/mdr. Så er det bare at shoppe hvem der inkluderer et mobilt bredbåndsmodem i abonnementet da det ikke er alle, nede i den prisklasse.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Salkcin d. 27-02-2014 18:43:12.
Lidt latterligt kommentar og poste synes du ikke? Går ud fra manden skriver hvad han skal bruge sin forbindelse I BESKRIVELSEN og ikke senere i en post. (Klovn) :yes:
så går den her tråd ud på at hjælpe, ikke og skriver bagefter hvad men synes er dyrt eller ikke, er du på bistand siden du synes 149-, for 40/40 pr måned er dyrt? Han kan jo altid vælge og nedgradere sin forbindelse, til noget billigere så snart de 6 måneder er gået.
Først skal vi finde den billigste internetløsning til manden. Når den er "i hus" skal jeg finde den billigste computerløsning der ikke dominerer for meget i hans lille etværelses lejlighed.
Han har begrænsede midler og stærkt begrænset interesse for IT. Han fungerer bedre på en byggeplads end foran et tastatur.
Jeg har et abonnement fra Onfone (TDC) til 149 om måneden det fungere lidt som taletid men dertil har jeg 1 Gb om måneden, hvis kan kun skal tjekke digipost osv så burde det være nok.
Nå det er ændret til 500MB
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MSJ1982 d. 28-02-2014 00:04:41.
Ved ikke om det giver begrænsede muligheder ift. hvad hans behov er, men hvis plads, omkostninger og brugervenlighed er prioriteter så er det måske værd at kigge på Tablets?
Harald Nyborg har en Denver tablet der understøtter 3G/simkort til 995kr. Samtidig er mange af de billige mobil bredbåndsabonnementer uden 3g modem, hvilket der så er indbygget i tableten.
Hvis det kun f.eks. er eboks han skal have adgang til som der er app til så er det en noget billigere løsning en brugt bærbar, plus et 3g modem som i de billige abonnementer ikke følger med.
Han er begrænset af at maskinen skal kunne fungere med NemID.
Jeg har tænkt på noget mITX med Atom og Linux. Dertil en lille, billig fladskærm og en lille trådløst tastatur. Skærmen kan hænges op på den ene væg og resten kan gemmes i en skrivebordsskuffe.
Brug ikke NemID på maskiner du ikke har fuld kontrol over. Det kan godt være at han er ret blank hvad IT angår; han er ikke blank hvad sikkerhed angår. 🙂
Han har ikke Stofa TV.
Den billigste internetløsning er vist den fra Oister. 🙂