Tror lige at jeg skal give dem et kald imorgen. Ifølge deres hjemmeside tilbyder de 50/50 for 279 pr md. Det er jo næsten direkte dumt at spare de 30 kr... 😲
Det er sådan det er når infrastrukturen er ejet af en anden end udbyderen selv.
Forbindelser på TDC's kobbernet kan ikke presses længere ned end ~199kr grundet basisomkostningerne ved at etablere en forbindelse, og leje af kobber. Telenord og Telia har nogen under 199kr, men det skyldes deres enorme infrastruktur opbygget igennem mange mange år. Det gør de i mindre grad er afhængig af TDC's services.
Fiberselskaberne må have samme problem med elselskaberne, da deres priser også er ret ens og "høje".
Jeg arbejder hos en internetudbyder. Vi gør os i mindre grad i fiber, da det kun tilbydes i de bolig/andel/ejer-foreninger som har sagt ja til en aftale med os.
Der hvor vi leverer fiber er der ingen 3. part involveret. Vi kan sælge 25/25mbit til 99kr/mdr og 100/100mbit til 249kr/mdr.
De priser ville vi dog nok ikke kunne køre hvis vi f.eks. skulle leje os ind i elselskabernes fiber infrastruktur.
Så det er dem der ejer infrastrukturen der skal presses... tror ikke det er udbyderne der har en vision om de skal have en avance på 200%. Det er der for meget konkurrence til.
Forbindelser på TDC's kobbernet kan ikke presses længere ned end ~199kr grundet basisomkostningerne ved at etablere en forbindelse, og leje af kobber. Telenord og Telia har nogen under 199kr, men det skyldes deres enorme infrastruktur opbygget igennem mange mange år. Det gør de i mindre grad er afhængig af TDC's services.
Fiberselskaberne må have samme problem med elselskaberne, da deres priser også er ret ens og "høje".
Jeg arbejder hos en internetudbyder. Vi gør os i mindre grad i fiber, da det kun tilbydes i de bolig/andel/ejer-foreninger som har sagt ja til en aftale med os.
Der hvor vi leverer fiber er der ingen 3. part involveret. Vi kan sælge 25/25mbit til 99kr/mdr og 100/100mbit til 249kr/mdr.
De priser ville vi dog nok ikke kunne køre hvis vi f.eks. skulle leje os ind i elselskabernes fiber infrastruktur.
Så det er dem der ejer infrastrukturen der skal presses... tror ikke det er udbyderne der har en vision om de skal have en avance på 200%. Det er der for meget konkurrence til.
Vi har i min forening betalt i meget dyre domme for at få ComX til at grave og ligge fiber ind til vores to bygninger...
Resultatet er at udbyderen ejer fiberen, ikke os selv, ergo er vi låst til udbyderen, og de har IKKE konkurrence dygtige priser...
Jeg betaler 253 kr/mdr for 40/40, installationen var over 11.000 kroner
Jeg må leve med 10/1 som er max her hvor jeg bor selvom der er gravet fiber ned ca 50m fra
Vi har i min forening betalt i meget dyre domme for at få ComX til at grave og ligge fiber ind til vores to bygninger...
Resultatet er at udbyderen ejer fiberen, ikke os selv, ergo er vi låst til udbyderen, og de har IKKE konkurrence dygtige priser...
Jeg betaler 253 kr/mdr for 40/40, installationen var over 11.000 kroner
Sikker på ComX ejer infrastrukturen? I de fleste af sådanne projekter bliver det sådan at ejendommen/foreningen ejer den interne RJ45 kabling til lejlighederne, og fiberkablingen imellem interne krydsfelter hvis der er flere.
Udbyderen ejer kun fiberen til ejendommen. Hvis en anden udbyder vil ind, skal de blot etablere en ny fiber til ejendommen og benytte den eksisterende interne kabling - såfremt man selvfølgelig ikke bryder en kontrakt omkring eneforhandling. Hvis ComX ejer jeres interne kabling har de lavet en god deal.
Der hvor jeg arbejder har vi gode priser på internet, men vi bliver desværre ofte valgt fra pga. manglende TV produkt. Når man sælger til en ejendom/forening vejer TV 80% af deres valg... dem der sidder i bestyrelser er generelt ret ligeglade med internet.
Min egen personlige mening er at man skal bruge selskaber til det de er dygtige til.
- TV er bedst over coaxial (Stofa/Yousee)
- Internet er bedst over ethernet (fiber/rj45).
- Fastnet telefoni er bedst over TDC's kobber (ikke at forveksle med IP telefoni).
Men der er et eller andet ønske fra alle om at modtage alle services fra samme selskab, istedet for at anerkende at de har forskellig styrke alt efter produktet de skal levere.
Der findes ikke noget selskab som scorer topkarakterer i levering af både internet, tv og telefoni, selvom der dog er mange som kan levere alle 3 til en middel karakter.