Jeg kæmper lidt med det at overfører lyden trådløs til mit anlæg. jeg kan selvfølgelig overfører det med bluetooth. men syntes ikke kvaliteten er acceptabel.
kan man ikke overfører den med wifi på en måde?
det skal siges mit tv er forbundet med min forstærker med hmt eller hvad det hedder, og det fungerer ret fint.
mit tv er Sony Kdl-47w807a forstærkeren er en pioneer lx 81
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 27-02-2014 20:03:32.
Hvad er din afspiller? Forstår ikke helt hvad det er du gerne vil - eller jo, men du bliver nødt til at give mere information om dit setup og hvad du ønsker.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af MadsAG d. 27-02-2014 20:51:36.
1# jeg syntes det giver meget sig ud fra det jeg har sagt. men skal nok prøve at forklare det mere præcis. :)
jeg har en bærbar jeg spiller musik fra, og jeg vil gerne ha overført lyden trådløs. enten til mit tv eller mit anlæg, det er som sådan ligegyldig da de alligevel er koblet samlet. (lyden fra tv går via anlægget)
det kan jeg jo idag med bluetooth da jeg har en bluetooth revicer, men kvaliteten er ikke tilfredsstillende.
2# den kan sikkert klarer det, men det er godt nok en dyr løsning, da jeg egentlig syntes jeg har noget forholdsvis nyt hardware, der burde kunne bruges.. 😩 mit tv har jo i forvejen wifi-direct, kan det ikke bruges til noget??
prøv at søg på miracast - det er trådløs overførsel af lyd&billede vha wifi direct - når du har hdmi indgang på din forstærker, burde du ku slutte en miracast modtager til anlægget og derefter tv'et, og så få lyd igennem uden at tænde for tv'et - og som bonus ku overføre billede til tv'et også
6# Du husker nok noget fra en anden tråd 😉 , men nej har ikke apple, og har heller ikke tænkt mig at få det 😉.
7# miracast er det ikke det samme som widi?? jeg har jo tidlige oprettet en tråd der handlede om at overfører video trådløs, men det endte ud i en meget dyr løsning (widi), så der valgte jeg bare at holde mig til dlna, som jo fungerer rigtig fint til film man har "fysisk" liggende. men dur ikke til online streaming.
8# Nej det er selvfølgelig rigtig, men selve "opsætningen" er jo ret ens om det er en bærbar eller smart phone 🙂
Men for lige at få afklaret det, kan nogen så fortælle mig forskellen mellem.
* Google Chrome cast * Miracast * Widi
og mit tv har jo i forvejen wifi direct, kan det ikke bruges med noget software eller noget?
og kan nogen iøvrigt bekræfte at kvaliteten på lyden bliver væsentlig forbedret over wifi vs bluetooth? For gør den ikke det er det jo ligegyldigt.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af DJ Alban d. 27-02-2014 23:22:28.
#9 Widi er miracast, men "låst" til specifikke intel-netkort og modtagere. Ren miracast er en mere åben standard, hvor alle kan lave sendere/modtagere der spiller sammen. Det findes native i windows 8.1 og android 4.2->
#10 man kan faktisk også overføre via airplay fra en android - there's an app for that! 😉
Jeg har Chromecast og der kan jeg, via Chrome browseren smide en webside afsted til fjernsynet. Fjernsynet er (selvfølgelig) sat til min receiver. Det fungere fint. Der er noget med at lyden ikke er så god på den måde, men det kan jeg nu ikke rigtig høre.
Jeg er i det hele taget åndsvagt glad for Chromecast. Nu venter jeg bare på at Spotify for nosset sig sammen til at få Chromecast i deres app eller et Google All Access kommer til Danmark.
Man kan også købe modtagere hjem temmeligt billigt på udenlandske (kina) sites
Alternativt mener jeg man kan bruge en android stick/box som miracast modtager også, sålænge den kører 4.2-> (prøv at søge på det, er ikke helt klar på hvordan det skulle fungere)
13# har prøvet et kigge lidt på det. men det er godt nok omstændigt da routeren også skal stilles ind til det. jeg kan ihvertfald ikke få det til at virke 😐 .
11# det bliver vist løsningen så med sådan en dims. altså miracast. Da det er til at betale sig fra.
tror jeg bestiller den djævel i elgiganten den kan jo nok gøre det.
19# jeg syntes fidusen går lidt af når jeg alligevel skal ha en modtager og sender, det var jo for nemhedens skyld at jeg ville undvære ledning og jeg bare kunne flytte rundt på den bærbar.
den bruger wifi til at koble op, men hvad så med netforbindelsen? (den er jo brugt til at sende billed) Meningen er jo netop at benytte det til streaming af spotify fra nettet.
#22 Så vidt jeg forstår, så kan de fleste nyere netkort både have en wifi-direct forbindelse (som miracast bruger) og en "normal" acces-point forbindelse kørende samtidig.