-> #1-3
Super 🙂
-> #4
Nedenstående, er en del af den mail jeg sendte til Eplehuset.
"Mandag aften, sidder jeg og spiller 'Supreme Commander: Forged Alliance' et par timer. Dagen efter, tirsdag morgen/formiddag, vil maskinen så ikke starte som den plejer.
Den tænder ganske fint og jeg hører opstartslyden, men der er ikke billede på skærmen. Jeg kan se, at baggrundsbelysningen tænder, men billedet forbliver sort. Harddisk, optisk drev, blæsere, osv. starter som det plejer.
Efter at have søgt nettet igennem, samt konfereret Apples "Technician guide", har jeg forsøgt/observeret følgende:
Reset af SMC
Forsøgt reset af PRAM/NVRAM, men maskinen forbliver på det sorte billede og genstarter ikke.
Pille knapbatteriet ud og vente den adviserede tid, plus lidt mere.
Alle 4 diagnosticerings-LED, lyser fint op. Så "teknisk set", er alt jo som det skal være.
Jeg købte en mini displayport til HDMI adapter, der kom heller ikke noget billede på min eksterne skærm.
Jeg står derfor tilbage med tre scenarier, så langt min ekspertise nu rækker:
Logic boardet er dødt, og skal skiftes ud.
MXM-grafikkortet er død, og skal skiftes ud.
CPU'en er død, og skal skiftes ud.
Forstår jeg de tekniske dokumenter korrekt, burde jeg kunne udelukke 1- og 2'eren, da diagnosticerings-LED'erne jo viser at tingene starter som de skal og at strømforsyningen fungerer.
3'eren er lidt mere tricky, da Sandy-Bridge serien er gået ud af produktion, og CPU'erne er nærmest umulige at opdrive. For at "udelukke" 3'eren, vil jeg forsøge mig med en anden CPU og se om der skulle komme liv i den.
Jeg har, som sagt, kigget lidt omkring på nettet, og det lader ikke til at være et unikt problem - om end folks forskellige forsøg på at beskrive problemet kan være lidt svære at dechifrere."
De havde den inde, og konstaterede at det var logic boardet.
Mht. genaktivering, er det ikke noget problem. Installationsfilerne ligger lokalt, og registrering (til- og afmelding) sker online.
Min eneste bekymring er, hvis det så viser sig at være strømforsyning eller grafikkort.