Der er nogle der har det ligesom mig og så er der andre der IKKE har det ligesom mig.
Min maskine er som den står i min info. Jeg har skiftet et af de 2 displays ud med et Apple Cinema display. For at prøve opløsningen men også bare for at have det display, fordi det er lækkert.
Jeg er stødt ind i et af mine personlige problemer ved at være hardware nørd, jeg føler at det hakker. Dette skyldes jo selvfølgelig at opløsningen lige er blevet det højere end før.
Jeg VIL ikke gå ned i detaljer.
Jeg bruger crysis 3 som reference når jeg installere nyt hardware og inden jeg skiftede kørte det flawless på maskinen. Desværre har jeg måtte skrue lidt ned nu for at få det til at køre sådan nogenlunde som det plejer.
Mine egne løsningsforslag er sparsomme:
1: Jeg kunne købe et større kabinet, så der var plads til et grafikkort til, men så mister jeg det sexede ved det lille bæst der hidtil har kunnet klare opgaverne for mig.
2: Jeg kunne sælge mit GTX780 og købe et GTX780ti, men jeg er i tvivl om det er SÅ meget hurtigere at vi sniger os over mit irritationsmoment.
Jeg ønsker at høre folks input på dette, evt komme med løsningsforslag 😎
Selv om du siger du ikke vil skrue ned for detaljerne, så prøv alligevel at slå MSAA fra (hvis du kører med 4x). Ved den højere opløsning er MSAA ikke helt så vigtigt, som ved 1920x1080, er det er noget af det der belaster grafikkortet.
Skiftede selv et GTX 670 med 7990 for at trække spil ved 2560x1440. Om 780 -> 780Ti er det værd, kunne jeg godt tvivle på, men ved det ikke.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Biostud d. 02-03-2014 10:26:28.
Den er allerede slået fra. Jeg synes dog stadig der mangler lidt, for at spillet kører som det gjorde på 1080p.jeg forventer ikke 100fps, men jeg forventer 50-60 fps i det spil i den opløsning.
Nej jeg spiller ikke på 2 skærme, den anden skærm er bare til baggrundsting faktisk. Det er imponerende at det 770 kan klare det, for mit kort napper 40-45fps med alt smækket på, hvilket jeg ikke synes er "nok". Jeg bliver skæv i hovedet af at ryge for langt under 60fps :(
Mit R9 290 klarer fint Crysis 3 i 1440p, og det er endda med 50-60 FPS. Du skal ALTID droppe MSAA! Det giver alligevel ikke møg forskel på en 1440p skærmen, da billedet i forvejen er dejlig skarpt :)
#9 MSAA er slået fra og og det kører nogenlunde. Der er ikke andet for end at vente på at nVidia smider noget kraftigere på banen, der giver "mening" at købe. 🙂
Skriver også et godt OC'et Titan Black ! De er ca 10-12% hurtigere end Titan og med OC kan du vinde ca 15% mere ydelse. Så over 780Ti niveau og 6GB vram til 1440P så er et muligt at smække 4xQCSAA på og have en acceptabel FPS.
De højest pre-oc'ede GTX 780 kort i dag yder jo 3-5% af GTX780Ti stock clocks, og er ca 800-1000kr billigere. Men ellers så kan #0 OC sit GTX 780 til 1120~1150MHz core og så 7GHz på VRam, så burde det give lidt ekstra umpf til spillende.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 02-03-2014 18:42:31.
#19 både og. Før i tiden brugte jeg EVGA X oc tool. Det virkede meget overskueliget osv.. Nu bruger jeg Asus eget og jeg er vildt meget i tvivl om jeg har gjort det rigtigt. Tjek evt billede!