DS214 play eller AS202-te

HDD/SSD/RAM d.  02. marts. 2014, skrevet af Jesper_ms
Vist: 3464 gange.

Jesper_ms
 
Ny Bruger
Tilføjet:
02-03-2014 12:19:27
Svar/Indlæg:
2/1
Hej

Jeg står og skal investere i en NAS Server, jeg har læst hele internettet igennem, men jeg kan ikke finde ud af hvilken af de 2 NAS servere jeg skal vælge.

Den skal bruges til billeder og til medie server, her har as202te en fordel, da den har xbmc indbygget.

Jeg har før købt noget, som skulle være det nye smarte på markedet og så viser det sig, at det var det ikke, så derfor skal man vælge asustor fordi det ser lovende ud eller synology fordi man ved det virker?

Jeg vil udstyrer den med 2x3tb wdred
gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2014 13:29:15
Svar/Indlæg:
1001/5
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke synes meget om ASUSTORs løsning.

Jeg synes ASUSTOR lover for meget. Ja i teorien kan den det de lover, men jeg synes dælme ikke den er særlig bruger venlig lavet. Min erfaring er, at man skal rode med det før det kommer til at virke. (hvilket nogle kan lide - det gider jeg ikke, når jeg har brugt så mange penge).

Derimod synes jeg tilgengæld Synology's bare virker upåklageligt. Har startet medieserveren, og eftersom der er indbygget DLNA klient i TV'et ja så kan man streame der til direkte - uden nogen boks i mellem, og også helt uden brug af et ekstra HDMI kabel. Tilmed kan du bruge fjernbetjeningen som følger med TV'et.

Men ja, det er bare min erfaring.


Jesper_ms
 
Ny Bruger
Tilføjet:
02-03-2014 14:59:16
Svar/Indlæg:
2/1
Hej

Tak for dit svar, det er super med input.

Kan man vælge undertekster via dlna?


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2014 17:51:15
Svar/Indlæg:
1001/5
Jeg ved faktisk ikke om der er nogen standard for det.

På mit Panasonic ST50 plama tv, kan DLNA klienten fx ikke læse undertekster der ligge ekstern (i samme mappe). Men ligges underteksterne ind i selve .MKV filen/containeren, klare den det helt uden problemer.

Dvs. du kan ikke nøjes med, at downloade undertekster og så kalde dem det samme, og ligge dem ved siden af i en SRT fil.

Dog er det ret nemt, at ligge undertekster ind i en .mkv fil, med et program der hedder mkvtoolnix (går også under navnet MKV Merge). http://www.bunkus.org/videotoo...



donnii
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2014 19:06:46
Svar/Indlæg:
435/39
Jeg er ikke enig i at Asustor er mindre brugervenlig end Synology, jeg vil til hver en tid vælge en Asustor da de er den producent indtil nu der har været mest ude med nye tiltag og kan finde ud af at holde deres software opdateret, desuden har jeg oplevet at synology har haft lidt problemer på det sidste med genstarts og sikkeheds huller i softwaren


Achim-Muma
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2014 21:03:53
Svar/Indlæg:
65/12
Jeg har DS214Play. Det er min første NAS og jeg er rigtig glad for dens funktioner. Fedt at kunne AirPlay video og musik til IOS-enheder. Den virker hurtig i alt hvad den gør. Kan ikke udtale mig om AS202-te.


Jesper_ms
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-03-2014 21:12:20
Svar/Indlæg:
2/1
Endnu en gang tak for input.

Jeg har stadig svært ved at finde ud af det.

Jeg tænker videre.

Flere der skal give deres mening tilkende?