EA lade os snakke om dem

Diverse d.  02. marts. 2014, skrevet af Davir
Vist: 3885 gange.

Davir

Nørd
Tilføjet:
02-03-2014 20:29:13
Svar/Indlæg:
171/167
Ja alle ved vil hvem EA er her på forum

Er det et spil firma du ville købe spil af
De fleste her vil nok sige ja

Men hvad skulle EA gøre for ikke at blive stemt eller vinde prisen som den værste firma for 3det gang

Og i jeres øjne
Er de så slemme eller ej
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2014 20:32:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

"Men hvad skulle EA gøre for ikke at blive stemt eller vinde prisen som den værste firma for 3det gang "

Forsigtigt forslag:
Lade være med at fucke up?

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2014 20:35:29
Svar/Indlæg:
1726/49
#1 +1

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2014 20:45:26
Svar/Indlæg:
5750/124
#1 +2! 😛

Kadett87

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2014 21:09:55
Svar/Indlæg:
775/65
"Men hvad skulle EA gøre for ikke at blive stemt eller vinde prisen som den værste firma for 3det gang "

- Opløse sig selv.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-03-2014 21:21:20
Svar/Indlæg:
5679/460
de har lavet mange spil i tidens løb .. men bedømt på 2013 og Battlefield 4 .. og det værste firma anno 2013 :)

to125539

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2014 22:23:42
Svar/Indlæg:
154/23
Personligt har jeg taget mit stand punkt. SimCity og BF4 er så fyldte med fejl at de ikke for flere af mine penge.

Havde jeg kunne bede om pengene tilbage, så var det gjort for længe siden.

Tænk hvis EA solgte biler!!!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2014 22:31:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Det er faktisk lidt fjollet, især i disse tider med digital download, at man ikke kan få pengene tilbage hvis man er utilfreds med et spil.

Det kunne vel blot, teknisk set, blive fjernet fra ens Steam/Origin/what-ever-obskur-platform - og så var den prut slået.

Hvis de endelig skulle gøre alvor af al deres pirat/kopi-sikrings-pis. Skulle de udstyre de fysiske kopier med en identifier, og ikke andet. Folk der kan finde ud af at deaktivere den slags, skulle nok gøre det uanset hvad. Men hvor ville det bare lette byrden for alle os andre.

Så kunne det være, at de lærte lektien, når de ser at de samme 5 skiver, går hele Europa rundt, fordi ingen gider at beholde lortet og ingen tør bruge penge på det.

... se, dét kunne være epic.

Hvis EA for en gangs skyld ville være "innovative", skulle de prøve ovenstående.

1) Lade folk "annullere" deres køb.
2) "Tracke" de fysiske medier, og se hvor mange der blev kopieret og derefter slettet/brændt/ofret til Lucifer.

Ubisoft måtte gerne følge trop 😎

the-goate

Nørd
Tilføjet:
03-03-2014 07:27:43
Svar/Indlæg:
19/0
7#
http://help.ea.com/dk/article/...
"Vores Garanti for gode spil gør det muligt for dig at returnere digitale downloads (pc/Mac) af EA-spil, som du har købt via Origin, og få fuld refusion inden for 24 timer fra det tidspunkt, hvor du startede spillet for første gang"

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2014 07:54:51
Svar/Indlæg:
2263/135
#6 & #7 - Har man ikke mulighed for at hente en demo af spil før man køber det som regl?

Men jeg endnu en gang oplevet en fejl i BF4 da jeg blev kastet af deres server som jeg havde regnet med de havde rettet, hvilket irritere mig grænseløst.

"You where disconnected from our server, something went wrong" Og jeg er da udemærket godt klar over da gik noget galt.

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2014 08:15:52
Svar/Indlæg:
1363/125
Bare hent en DEMO af spillet så det da så nemt.! 😀

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2014 08:35:57
Svar/Indlæg:
1495/34
Hvad skulle det hjælpe at snakke om EA ?

Det får dem da ikke til at færdiggøre deres produkter inden de bliver sendt ud på markedet.

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2014 09:13:40
Svar/Indlæg:
1881/22

Hvad skulle det hjælpe at snakke om EA ?

Det får dem da ikke til at færdiggøre deres produkter inden de bliver sendt ud på markedet.

Nittenti skrev d. 03-03-2014 08:35:57

Du mener smide færdige spil på markedet...UDEN fejl!

Nu skal du ikke stille for store krav. Man kan jo ikke ligefrem bede om mirakler 😛

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2014 09:46:29
Svar/Indlæg:
1599/100
Alle spil har fejl, og alle spil vil have fejl, men SimCity var slet ikke klar, de kunne nemt have brugt 8 måneder mere på det spil, og så var det stadig ikke færdig. Det kan tydeligt ses ved at der kommer nye features med updates, features som skulle have været med fra starten.

BF4, Jeg var ikke med HELT fra starten, men jeg har oplevede mange fejl, og jeg oplever fejl hver gang jeg spiller.

BF4 er stadig et beta spil, og jeg tror aldrig det bliver mere end et beta spil.

EA er klar over disse ting, og dem som står bag disse spil, melder også klart ud til EA, at de ikke er færidge, og det har brug for en forlængelse. Men EA nægter den salgs, fordi penge er vigtigst. I BF4 tilfælde, skulle alt passe sammen, mellem Dice og AMD's GPU'er. Der gik ikke helt smooth.

Jeg sidder og venter på watch_dogs lige nu, det skulle have været ude november sidste år, men de trak det tilbage, fordi de ikke var klar. Helt fair, det er stort spil, som jeg glæder mig meget til, så heller vente 6 måneder, og få god oplevelse fra starten, end at sidde og blive skuffet som sådan ca. alle der har spillet BF4 og SimCity. Jeg har begge spil! Jeg spiller rent ud, ALDRIG simcity...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2014 11:03:32
Svar/Indlæg:
6181/270
#13 er bugs ikke features? 🤣

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
03-03-2014 11:29:57
Svar/Indlæg:
1194/156
Der vil altid være fejl i spil, lige meget hvad, og EA er bestemt ikke de eneste der udgiver spil med fejl.

Men nu vi snakker om EA, så er NFS Rivals også fyldt med fejl, og mange af dem. Det får mig dog ikke til at stoppe med at spille det, hvorfor fokusere på fejl som opstår en gang imellem, er det ikke bare at nyde resten af spillet?

Jeg har gennemført BF4 på campaign, der syntes jeg da ikke lige jeg oplevede specielle fejl?

Far Cry 3 som jeg er begyndt at spille en del og godt på vej igennem har da også en del fejl efter min mening. Men det får mig da heller ikke til at stoppe med at spille spillet :)

Hwt har også en del fejl i sine artikler (har jeg fået fortalt) men det stopper mig da heller ikke i at læse dem :P

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
03-03-2014 12:40:07
Svar/Indlæg:
2826/100

Synes du skal prøve og tage et kig i BF4 MP, selvom en del af fejlene er rettet i dag så der ikke er så voldsomt mange tilbage, så er der stadig så mange at spillet først nu burde blive gjort klar til at ryge i handlen.. og ikke i slutningen af sidste år, som EA valgte.. Der var det slet ikke klar.

Som det næste kan vi jo nævne SimCity som allerede har været nævnt. Spillet udkom 5 Marts i 2013. og ikke engang idag (altså næsten et år efter) kører det som det skal.

Handel imellem byer fejler i perioder (hvilket kan give en større krise hvis du står og mangler de givne ressourcer), derudover ødelægger det selve "det nye" i simcity da pointen netop er at dine byer ikke kan blive særligt store så du er nødt til at handle med naboer og købe strøm/vand mm. af dem (hint: din by går ret meget i stå når spillet pludseligt beslutter sig for at du ikke længere kan købe strøm af naboen fordi.. well... fordi.. øhm.. spillet har besluttet sig for at det kan du bare ikke o_O)

EA havde lavet et leaderboard til spillet, i dag 1 år senere ryger du ind på deres forum i en tråd hvor du kan oploade din by og så vil deres udviklere kigge på dem og vurdere hvem der bør ligge hvor fordi de stadig ikke har fået den del til at køre.

Lyder det som et færdigt spil? I think not, på samme tid går EA og releaser DLC'er til både BF4 og SimCity selvom de udemærket er klar over at spillene slet ikke er klar.

Nogen der har glemt Mass Effect 3? Super slutning. "Ej, vi løb tør for tid til udviklerne, shit vi har ikke fået lavet en slutningen.. Fuck det, vi laver en rød,gul,grøn løsning". så alt det der var unikt for spillet (dine beslutninger havde konsekvenser helt fra ME1 op igennem 2 og frem til 3) det fjerner vi da lige så du bare vælger det der passer dig bedst, uanset hvilken en du vælger er du i øvrig fucket og ødelægger universet som du kender det.

Når folk så brokker sig er deres svar "ups, jaja, i får da lige en 4. slutning som så ender lidt bedre end de andre.. NOW! BE HAPPY!"

Så ja, der vil altid være fejl i spil men at release spil over 1 år for tidligt eller som af andre grunde ikke er færdige er fandme ikke i orden, var det så kun én gang det skete, så fair nok.. men det er jo hver gang.

Det er så ikke kun EA det er galt med, men i det her tilfælde handlede tråden jo om netop dem.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2014 13:15:09
Svar/Indlæg:
1978/216
Hehe Godt sagt #15 der er bare nogle der elsker at hade EA og mine erfaringer siger mig, at alle dem der jammer over EA alligevel sidder og spiller EA games 24/7 :D så hvorfor alt det jammer??? og de køber helt sikkert også deres næste spil Titan når det kommer :D også kan de jammer over det også haha

Jeg spiller selv BF4 og synes det er super fedt! der går langt i mellem at jeg opdager fejl... hvis jeg overhovedet har opdaget nogle, spiller jo for at spille, ikke for at finde fejl og mangler ;) og køber da også Titanfall når det kommer, også selv om det måske har fejl må jeg da ha det alligevel 😀

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 03-03-2014 13:21:19.

to125539

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2014 13:58:41
Svar/Indlæg:
154/23

7#
http://help.ea.com/dk/article/...
"Vores Garanti for gode spil gør det muligt for dig at returnere digitale downloads (pc/Mac) af EA-spil, som du har købt via Origin, og få fuld refusion inden for 24 timer fra det tidspunkt, hvor du startede spillet for første gang"

the-goate skrev d. 03-03-2014 07:27:43

Hvad hvis fejlen skyldtes en patch, eller at man som forbruger er villig til at afvente i rimelig tid på at disse bliver rettet?

24 timer... Jeez.. Det er jo ikke engang sikkert at du kan have hentet det inden da

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
03-03-2014 13:59:04
Svar/Indlæg:
2826/100

For en ordens skyld, jeg elsker ikke at hade EA, men jeg har et ønske om at når jeg køber noget, så er det i en fornuftig stand.. Som jeg skrev i #16, så ja, BF4 kan spilles i MP i dag, det kunne den også for nogle spillere lige da den kom ud, men langt fra alle.. i mit eget tilfælde var load tiderne så lange at i en TDM match var det ene hold på 50 når jeg kom ind.. Og nej, mit system fejler intet.. Efter de så har patchet spillet kører det med load tider så jeg er en af de første inde hver gang.

Så hvorfor var det overhovedet et problem? Hvorfor blev en fejl på et helt standard system som det jeg har ikke opdaget?

Og nej, jeg sidder ikke og spiller 24/7 jeg hører faktisk til den del af Danmarks befolkning som arbejder alt for meget, så jeg har et ønske om når jeg endeligt kan finde et par timer, at jeg så også kan få lov til rent faktisk at spille, uden at skulle bruge halvdelen af tiden på at finde workarounds.

Og en sidste kommentar, jeg er hamrende ligeglad med små bugs, grafik fejl mm. de generer mig ikke, men store fejl der er gamebreakers generer mig i den grad, og bør ikke være tilstede i så store mængder som det var tilfældet med BF ved release date og SimCity (her et år efter)

to125539

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2014 14:05:11
Svar/Indlæg:
154/23

Mht. Simcity burde EA have givet forbrugerne en mulighed for at få pengene tilbage.
Istedet tilbød de en gammel titel som kompensation.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
03-03-2014 14:15:59
Svar/Indlæg:
1194/156
Midlertidige fejl er noget møg at fejlfinde på, det ved jeg som elektriker!

Bær over med dem.

Og med hensyn til dlc, så er det formodentligt et helt andet team der sideløbende har udviklet det.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
03-03-2014 14:32:21
Svar/Indlæg:
2826/100

Midlertidige fejl? Det er jo ikke midlertidige fejl når en bunke brugere har fejlen hver gang de spiller..

Midlertidige fejl er et helvede at fejlsøge, det er vi helt enige om, har pt. én midlertidig fejl på min bil og arbejder med dem dagligt på mit arbejde.. men midlertidige fejl kendetegnes ved at de er midlertidige, ikke konstante som det er tilfælde her.

Edit: At det er et helt andet team der har arbejdet med dem er sandsynligvis rigtig nok, men det er ret dårlig stil at EA officielt udtaler at de stopper alle DLC'er for at fokusere på at løse de fejl så mange spillere oplever, og alligevel så er DLC'en på gaden længe før de fejl er løst...

Det er sådan noget der virkelig gør, at man får tillid til at et firma gør hvad de kan for at hjælpe.. eller.. ohh.. wait.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 03-03-2014 14:42:16.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
03-03-2014 16:32:10
Svar/Indlæg:
1194/156
Så forstået på den måde, at fejlen ikke er generel hos alle brugere.

Problemet med computere er jo at vi har 1mio forskellige setup med mange forskellige komponenter og software sammensætninger, hvilket altsammen kan have indflydelse.

Jeg tror faktisk det er de færreste der har nulstillet (formatteret) deres computer, og installeret windows og spillet, for at udelukke at det kan være anden software der går ind og gør noget.

Det kan også være inkompatibilitet mellem drivere der liige med det spil bliver påvirket osv osv.

Der er vildt mange fejlkilder i en computer de skal knokle med. Nogen gange kan man godt forstå udviklerne vælger konsol udgivelser frem for computer, for der skal de kun forholde sig til et hardware setup, så er det til at finde og frembringe fejlene hos dem selv.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
03-03-2014 17:08:04
Svar/Indlæg:
2826/100

Jeg vil give dig ret i 2 ting.
1) De har ikke mulighed for at teste alle kombinationer i forbindelse med OC/driver etc.
2) Det er ikke alle folk der har haft problemerne.

Men! der er jo et men, hvis du tager et kig på pcen i min profil, så er den ret standard, der er ingen OC eller andet der kan være skyldig i problemet, derudover var jeg faktisk en af dem som forsøgte med en formatering, uden nogen forbedring, det samme gjorde en kammerat som har et setup der er helt anerledes end mit. Inde på Battlelog var der op til flere tråde hvor folk skrev hvilket setup (hardware og OS), så hvor svært er det for EA at købe et tilsvarende setup og selv se problemerne?

Derudover frigav Nvidia faktisk en driver lige til releasen af BF4 som var specielt optimeret til netop BF4, så det bør i hvert fald ikke være grafikkort driveren (selvom jeg interessant nok fik bedre performance med en ældre driver).

Jeg er ikke uenig at der altid vil være nogle problemer ved nye spil, sådan er det.. men det MÆNGDEN! og hvor store problemerne var i det her tilfælde der er problemet.

Men nu du er så godt igang med at forklare at det er folks pcer det er galt med, hvad er argumentet så for at EA's servere stadig ikke kan håndtere Simcity? Der er ingen client based problemer, kun serverbased.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
03-03-2014 17:13:41
Svar/Indlæg:
1194/156
Der er nu også problemer med at spille online med NFS Rivals. Det tager jeg nu ikke så tungt, der kan også være mange fejlkilder til det jo. Det kan også være de har sparet lidt på den front, det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Jeg siger heller ikke det er folks maskiner den er galt med, jeg påpeger bare at der er så mange fejlkilder, at det er næsten umuligt for en udvikler at løse problemerne for alle.
Og som vi jo så i forbindelse med nogle af opdateringerne, så løste det problemer for nogen, men skabte problemer for andre.
Jeg siger ikke at EA er fejlfrie eller noget som helst, men jeg tror mange mennesker er for itolerante, har for lidt tålmodighed generelt, og har alt for meget lort på deres maskiner.