Lån med nemid

Diverse d.  04. marts. 2014, skrevet af herlige
Vist: 4092 gange.

herlige

Nørd
Tilføjet:
04-03-2014 11:13:38
Svar/Indlæg:
4/1
Hej,

Jeg har lige fundet et setup på komplett som jeg gerne vil have fingrene i. Men da det er lidt over mit budget, så skal jeg bruge lidt ekstra skejsere til det. Så nu har jeg søgt lidt på nettet efter lån, og der er jo mange af dem der har de syge renter! Alternativet var jo selvfølgeligt at gå i banken, men min rådgiver har en tendens til ALTID at være bedreviden i forhold til hvad man skal bruge sine penge på. Det er bedre at spare sammen osv, og ja det har han da også ret i.. Men nå - tilbage på sporet.

Ville egentligt gerne have et lån hvor jeg kunne slippe med at skulle fremsende alt muligt underskrift osv, så jeg bare kunne finde et nemid lån. Altså hvor man kan indtaste det ved ansøgningen.

Fandt lige denne lån oversigt http://online-forbrugslån.dk/ og kan se sådan noget som lånlet har ret mange stjerner. Er der andre der har erfaringer med disse? Tænker bare det skal være 12 månder maks.
mxb

Overclocker
Tilføjet:
04-03-2014 11:23:06
Svar/Indlæg:
29/6
Dodt med en omgang linkbuilding tirsdag morgen, held og lykke med siden ;)

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 11:23:59
Svar/Indlæg:
2246/14
Lyt til din bankrådgiver, det er åndssvagt dyrt at finansiere ting med lån. Hvis ikke du har råd til præcis det system du ønsker nu så køb et billigere og opgradér senere, eller vent med at købe.

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
04-03-2014 11:26:32
Svar/Indlæg:
1767/90
Prøv med Klarna, du kan handle ved dustin og vidst et par stykker mere..

herlige

Nørd
Tilføjet:
04-03-2014 11:28:00
Svar/Indlæg:
4/1
Hej,

Ved ikke helt hvad der er bedst at spare på så. Skal jeg nedgradere fra en i7 til i5, eller fra GTX 780 til 770/760?

SSD vil jeg ikke pille ved, og de andre ting har vel ikke så meget med performance at sige som cpu og gfx? Måske det er smartest bare at nedgradere til 760 og så smide et nyt i om et år hvis det er? Men samtidig vil man jo også gerne bare have det fedeste med det samme, så mest af alt derfor jeg tænker på lån. Og nemid mest bare fordi jeg er for doven til at skulle finde en printer, sende det osv :p

herlige

Nørd
Tilføjet:
04-03-2014 11:29:41
Svar/Indlæg:
4/1
OMG klarna er sku da rentefrit? o.o så er det jo lige før at hvis tingene bliver lidt dyrere, så kan det stadig betale sig kontra de andre løsninger! :o

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 11:29:53
Svar/Indlæg:
2246/14
hvad skal du spille/bruge den til? Der er meget få spil hvor du kan mærke forskel på en i7 og en i5

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 11:31:29
Svar/Indlæg:
4337/121
Kunne ikke forestille mig at din bank er særlig glad for den rådgiver 😀 Det er jo en forretning og de tjener bla penge på at yde lån 😉

herlige

Nørd
Tilføjet:
04-03-2014 11:33:26
Svar/Indlæg:
4/1
Det er faktisk meget variabel. Jeg er ikke en der spiller ét specifikt spil, men spiller nærmest alt fordi jeg hygger mig med det når hende den lille er puttet, og damen er hoppet i seng :) Men altså de seneste fps' etc :)

herlige

Nørd
Tilføjet:
04-03-2014 11:35:41
Svar/Indlæg:
4/1
@EasterKanin
Jamen det er heller ikke fordi han nogensinde har sagt nej, og har også alt som dankort osv. Så rent økonomisk er det intet i vejen. Men det er bare mere det der med jeg ORKER ikke at høre på ham igen........ Et bankskifte har også været i tankerne mange gange. Men bruger sjældent kontakt til banken, og netbank, budget og det hele kører bare. Og så er jeg sådan af kaliber at jeg hellere vil finde et lån online end at gå til ham og skulle høre på hans bedreviden. Kald mig dum - eller måske enda konfrontations sky :p :)

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 11:50:15
Svar/Indlæg:
765/28
Hvis din bank ikke vil låne fx 10.000 til et forbrugslån, så er der måske en forklaring på det.

Og tro mig, hvis du sparer op til dit udstyr og betaler det hele på én gang så føles det meget bedre, end at skulle betale 1000 kr af hver måned.

I øvrigt kan der pludseligt komme ekstra udgifter til et lille barn - på et tidspunkt skal hun vel i børnehave/dagpleje/vuggestue. Det er altså ikke helt billigt.

mangekyo

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2014 11:52:31
Svar/Indlæg:
516/11
#9 Ja vi er jo alle forskellige - heldigvis 🙂

Ang. klarna, så kig lige på hvis du vælger at lave en såkaldt "konto" ved dem. De har en ret syg rente og ved udemærket godt hvad de skal tage for tingene. Ikke noget der kan anbefales. Men det der med faktura er nu ok.

Bankrådgivere brugere altid den "bedreviden"/autoritet. Det gør de jo fordi de nu engang kan. Er det smart, tjaa det er det vel på en måde, da folk så måske ikke er så tilbøjelige til at prøve at f.eks. forhandle renter på lån.
Men går man lidt til dem synes jeg at de bliver lidt nemmere at arbejde med. Min rådgiver giver mig ingen moralprædiken om hvad jeg skal bruge penge på eller spare op. 🙂

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 11:53:58
Svar/Indlæg:
5505/640
Ved ikke hvad elgiganten kræver men mus,tastatur,harddiske skærm med mere har de da hvis der skal købes en ny pc, men der er et min beløb du skal købe for i de fastlagte antal måneder

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 12:06:24
Svar/Indlæg:
652/24
Nogen gange er det meget nyttigt at lytte til banken.

Eventuelt kunne du få oprettet en kassekredit, det er tit billigere end at gå ud og låne penge(alt efter bank alder osv)

Når det så er sagt, så glæder jeg mig til at se dig i luksus-fælden :P

zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 12:26:58
Svar/Indlæg:
867/18
#5 klarna er ikke rentefrit - de ligger fra hhv 18,5-30% (!!) i rente - det er f**** dyrt

det kan aldrig betale sig at låne hos de der små kvik-lån firmaer - de lever af at folk i desperation og pengemangel, eller pludselig forbrugstrang, ikke kan låne penge hos deres bank og føler sig nødsaget til at låne hos dem - og man betaler for det!

Tænk over det på denne måde - har du virkelig brug for det du liiige synes ville være fedt at have?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 12:30:19
Svar/Indlæg:
5505/640

Klaras lån er ikke med renter når det er deres køb nu betal til februar okay det så for sent nu, men måske kommer det igen inden jul og de har betal om 14 dage det vil sige har man ikke fået pengene men bare skal have f.eks et nyt tv her og nu og godt kan betale til den første kan man få lov til at vente 14 dage

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 12:34:10
Svar/Indlæg:
7765/230
Dårligt eksempel.... Komme fanme ikke noget i tv man ikke kan undvære i 14 dage..... 😛 🤣 🤣

zylichh

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2014 12:41:48
Svar/Indlæg:
701/7
Altså hvor mange penge drejer det sig om? - Antager det er et mindre beløb der er tale om. Så hvorfor får du ikke bare din bankrådgiver til at sætte en kassekredit på din konto? - Det er langt billigere end at optage et lån hos diverse små firmaer.

Men, hvis jeg nu skal give dig min ærlige mening. Så synes jeg at, du skulle spare op, og vente med at købe den. Det er et skråplan at låne til forbrugsgoder.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 12:46:34
Svar/Indlæg:
5505/640

Prøv lige at spille på ps4 med en bærbar pc eller se fodbold kamp,dvd med dine venner på en ipad eller 15.6" pc 🤡

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 14:04:25
Svar/Indlæg:
1271/38
Klarna er røv dyrt, hold dig fra det.

Yderligere vil jeg gerne prøve at få dig til at overveje dette: Det lader som om du har MEGET travlt med at låne, hvis du søger NemID løsning, eller i det hele taget søger at afvige fra standardmetoden. At du nægter papirarbejdet eller bankrådgiveren virker, for mig, som om du ikke vil tage nok ansvar for fremtiden. Jeg tror du vil takke dig selv for at der ikke findes sådan en løsning som du søger, for så ville du ende i en ustyrlig gæld meget, meget hurtigt.

Tag det fra én der engang fandt ud af hans underskrift kunne købe ham ting 'her og nu', og som nu sidder i klemme med en masse lort som sætter en stor lænke om anklen for en masse andet sjov. 🙂
- Det er ikke det værd. Spar hellere op, og se om det kribler ligeså meget i fingrene til den tid.

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 14:27:47
Svar/Indlæg:
1881/22

Klarna er røv dyrt, hold dig fra det.

Yderligere vil jeg gerne prøve at få dig til at overveje dette: Det lader som om du har MEGET travlt med at låne, hvis du søger NemID løsning, eller i det hele taget søger at afvige fra standardmetoden. At du nægter papirarbejdet eller bankrådgiveren virker, for mig, som om du ikke vil tage nok ansvar for fremtiden. Jeg tror du vil takke dig selv for at der ikke findes sådan en løsning som du søger, for så ville du ende i en ustyrlig gæld meget, meget hurtigt.

Tag det fra én der engang fandt ud af hans underskrift kunne købe ham ting 'her og nu', og som nu sidder i klemme med en masse lort som sætter en stor lænke om anklen for en masse andet sjov. 🙂
- Det er ikke det værd. Spar hellere op, og se om det kribler ligeså meget i fingrene til den tid.

Bonghætte skrev d. 04-03-2014 14:04:25

+1
Jeg måtte også lære det på den hårde måde ...det var måske sjovt lige når man fik det man ville have, men for satan det er dyrt.

Hvis ikke din bankrådgiver vil låne dig pengene, og du ikke vil låne et sted hvor du skal dokumentere for din økonomis tilstand, er det sku nok heller ikke smart at låne 😉

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 14:45:51
Svar/Indlæg:
5505/640
Ikke at jeg anbefaler det, hvis ikke du har råd, men har kan man købe nu betal til maj

http://cdon.dk/startside/k%C3%...

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
04-03-2014 15:47:31
Svar/Indlæg:
2826/100

Altså, jeg synes jo ikke selv jeg er den kedelige bankrådgiver type, men jeg lever selv efter det princip at der må lånes til 2 ting

1) Bil
2) Hus/lejlighed

That's it,

Når det så er sagt, så vil jeg til enhver tid anbefale dig at tage den snak med din rådgiver, snak med ham og fortæl at du gerne vil have lov til at lave en kassekredit på eks. 30000,- forhandel med ham, og gør det klart for ham at det er en buffer hvis der kommer noget uforudset og få forhandlet en fornuftig rente på plads.

Derefter er dit problem løst, du får en fornuftig rente og har mulighed til at køre 30k i minus når du har brug for det, og så blot betale af stille og roligt.

Men! jeg vil lige understrege at jeg tror du kommer til at ærgre dig, der er ikke noget mere irriterende end at se sin konto i minus og vide at ens enhed bare ikke har den værdi mere

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 16:23:56
Svar/Indlæg:
5421/53
Helt klart hold dig fra en i7 med et stramt budget. Du vinder ikke meget og det er mest en luksusvare.

Zulu_ugh

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 18:27:11
Svar/Indlæg:
397/31
lille smule off-topic.
min bankrådgiver har det lidt svært med de første bogstaver i alfabetet.
Giver ham tics og rystelser bare at jeg nævner Audi, BMW og Bentley.
Så ja - jeg sparer sammen.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 18:37:20
Svar/Indlæg:
5224/222
Prøv at se om du får penge tilbage i skat... det er tilgængeligt allerede nu

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 18:37:28
Svar/Indlæg:
5474/39
Det er ikke ulovligt låne penge til ting.

Ofte kigger banken på, hvor stor chance er for de for deres penge tilbage igen. Mindre chance de tror på, at du kan betale tilbage igen større/mindre chance er for låne penge.

Du kan altid låne penge, dog er renten skyhøj. Du for lov til at betale for det. Du ikke kan stille nogen garanti for tilbage betaling.

Nej, man kan ikke få lov til låne ubegrænset vurdere ikke kan betale tilbage over tid.

Du er Københavner og har mia tørt gælden af på staten. Bag efter sælger egendomme i KBH tilbage til BRF-kredit.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 04-03-2014 18:40:06.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
04-03-2014 18:44:28
Svar/Indlæg:
2826/100

Har din bankrådgiver også det? Det må være smitsomt, min bliver helt hvid i ansigtet hver gang jeg nævner en af de mærker..

Den der er lige nu kan du ikke helt regne med dog 🙂
Men ellers er der en artikel om det på JP.dk

http://epn.dk/privat/ECE653429...

Hvorfor henviser du til mit indlæg? Jeg skriver ingen steder at det er ulovligt at låne penge til ting o_O Personligt synes jeg dog det er usandsynligt dumt at låne penge til småting som it udstyr, møbler mm. Der må man have nok selvdiciplin til at spare op til man kan betale (med undtagelse af hvis man eks. lige er flyttet hjemmefra, der kan det være nødvendigt at låne for at kunne få sig et beboeligt hjem, og nej, jeg stod ikke selv i den situation)

Når det så er sagt så modsiger du dig selv..

"Mindre chance de tror på, at du kan betale tilbage igen større/mindre chance er for låne penge."

Og

"Du kan altid låne penge, "

Så hvordan hænger det sammen?

Hvis banken mener du har råd til det kan du låne, that's it, men at banken mener du har råd til det gør det ikke til nogen god idé.. Banken er en forretning ligesom den lokale dagligvare forretning, og de gør intet hvis ikke de tjener på det.

Edit: øhh, hvorfor skriver du pludseligt jeg er københavner o_O Eller var det #0 du mente?

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af martinta d. 04-03-2014 18:48:48.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 19:22:23
Svar/Indlæg:
5474/39

I gamle dage, fastsatte man renten efter omkring lånetsstørrelse og chancen er for betale tilbage.

Du har altid kunnet lånepenge i butikkerne i Danmark til skyhøjrente. De fleste lader være fordi, at det koster så meget.

Du kan godt skylde penge i banken, men tage lån til ting.

Leasy eller hvad nu hedder kan også leje tinge eller låne penge til varen. Selv om du har gæld i banken, dog betaler du også meget for det.

enig i det er priserne er ikke andet end pakkejordnødder.
De store drenge i KBH spiller med boligmarkedet i København, der snakker vi 1000 million kroner beløb i danske.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 04-03-2014 19:26:15.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
04-03-2014 19:28:35
Svar/Indlæg:
2826/100

Det var ikke kun i gamle dage, det gør man stadig i dag, hvis långiver mener der er en risiko for at de ikke får pengene ind igen vil rente være højere end hvis de ved at pengene nok skal komme.

De ting du nævner er helt normal generel viden, men jeg tror virkeligt du skal læse mit indlæg #22 igen, for jeg har absolut ikke skrevet noget der modsiger hvad du skriver her.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 19:43:21
Svar/Indlæg:
5224/222
#27 Jeg kan altså godt regne med det der er der nu. 🙂

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 19:51:11
Svar/Indlæg:
7765/230

#27 Jeg kan altså godt regne med det der er der nu. 🙂

Pvt.P.Nutz skrev d. 04-03-2014 19:43:21

Sjovt nok er det også lige omkring den her tid på året jeg ser mig om efter nye/midlertidige/på prøve bedste venner....... 😳 🤣 🤣 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 04-03-2014 19:52:49.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
04-03-2014 20:06:45
Svar/Indlæg:
2826/100

Hehe det tror jeg de fleste kan 😉 men der er lige nogle småting som vist ikke er med endnu... Min passer eks. ikke 😉 men det er heldigvis til den positive side.

kun ved den her tid?? 🙂 hvad med når alle folk med fritidsjob for ferie penge udbetalt?? 😲

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 21:01:40
Svar/Indlæg:
5224/222
#31 -3000 her... heldigvis så lidt at det slet ikke mærkes 🙂

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 21:12:40
Svar/Indlæg:
5474/39
jeg lader bare være med køre mere i dette emne.