r9 290 aftermarket køling

Grafikkort d.  04. marts. 2014, skrevet af Ticonderoga
Vist: 3593 gange.

Ticonderoga

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 16:22:15
Svar/Indlæg:
466/65
Hej

Jeg har fået anskaffet mig et billigt ref r9 290.
Men køleren er ikke acceptabel for mig.
Jeg får temperaturer på 94-95 grader under load og det larmer væsentligt mere end mine kabinet blæsere.
Jeg har derfor set mig om efter noget aftermarket køling
og er faldet over Gelid icy vision rev. 2 som skulle
passe på.

Er der nogen som har erfaring med denne køler?

Jeg flytter tit min computer så jeg er lidt urolig for om de små heatsinks til ram etc bliver på samt om den køler regulatorerne tilstrækkeligt?
Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2014 23:38:52
Svar/Indlæg:
1321/45
Har du læst denne artikel?

http://www.tomshardware.com/re...

Kean

Overclocker
Tilføjet:
05-03-2014 09:06:36
Svar/Indlæg:
8/0
hey, jeg købte et billigt club 3d R290x i PC-lagers rodekasse til 2400 kr. tilbage i januar og efter en uge kom jeg til samme konklusion som dig.

Jeg har siden monteret en Arctic cooling xtreme III køler, hvor jeg fulgte flere guides jeg fandt på nettet. Det var første gang jeg overhovedet har "pillet" ved min hardware på denne måde, men jeg tog mig god tid og i dag har jeg et kort som næsten er lydløs. Det er clocket 1100 på kernen og ram er sat til 1300, det bliver ikke varmere end 62 grader efter 3 timer i BF4 og man kan ikke længere høre kortet.

Så det kan meget varmt anbefales at sætte en anden køler på. Faktisk er jeg totalt uforstået over at ATI smider sådanne en skrammel køler på. Mit kort led af Black Screens i BF4, ekstrem varme og larmede helt vildt med referencekøleren, så det var nok derfor PC-lager havde fået den tilbage.

PS: Heatsinks sidder godt fast, bare husk at lade dem tørre en time.