Asus Vivobook S550CM, Pludselig meget langsom opstart!

Bærbar d.  04. marts. 2014, skrevet af Ytzen
Vist: 919 gange.

Ytzen
 
Ny Bruger
Tilføjet:
04-03-2014 19:31:51
Svar/Indlæg:
3/1
Hej

Jeg søger lidt eksperthjælp omkring min Asus.
Den er pludseligt blevet meget langsom til, at starte op.
Det er når den viser Asus logoet, den står og tænker i ca. 4-5 min. Altså før Windows startes.

Jeg havde Windows 8.1 Men er tilbage til Windows 8, efter geninstalleringen.

Jeg har prøvet at geninstallere til fabriksindstillinger, men problemet er stadig det samme.

Normal tog den de 5-10 sek. som den tager med Asus Instant On.

Den kan også fryse, hvis jeg har lukket skærmen og åbner den, så står den helt stille.

Det skal tilføjes, at jeg har lidt mistanke om problemet begyndte, at opstå samme dag som jeg fiksede mit Dvd-Drev. Fordi det ikke har ville fungerer i et par uger, så jeg undersøgte på nettet om hvordan det skulle laves, fordi computeren kunne sagtens se den, men der var problem. Jeg fjernede så "upperfilters" og det fungerede fint igen. Måske dette kan have en forbindelse til problemet?

Jeg har undersøgt meget på nettet, men har ikke fundet en løsning på problemet endnu, har dog lidt mistanke omkring enten harddisken, cd-drevet eller rammene er problemet.

Jeg kontaktede også Asus, men der var intet hjælp fra deres support. De nævnte bare, at jeg skulle gå tilbage til Windows 8, så burde det virke. Men den er tilbage til Windows 8, og det har ikke hjulpet.

Håber der sidder en, som har set dette før!
Ytzen
 
Ny Bruger
Tilføjet:
05-03-2014 20:29:50
Svar/Indlæg:
3/1
Er der ingen som har set eller hørt dette problem før? 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2014 22:39:38
Svar/Indlæg:
1455/78
har du prøvet at fjerne Dvd-Drevet og starte op uden?


Ytzen
 
Ny Bruger
Tilføjet:
05-03-2014 22:44:28
Svar/Indlæg:
3/1
Nej, men det kunne selvfølgelig være en mulighed. ?? Jeg vil dog helst have en professionel til sådanne indgreb, så afventer lige og ser om andre har nogle forslag. Skal siges, at alle ASUS programmer burde være opdateret og bios skulle også være nyeste udgave.


PCDania
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2014 23:24:29
Svar/Indlæg:
598/0
Det lyder faktisk mest som om der det er DVD drevet som er i gået i stykker, evt. sidder det en lille smule skævt i stikket inde i din bærbar.

Der er en meget lille sansynlighed for at det er BIOS batteriet i din bærbar som er ved at gå død.


Ytzen
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-03-2014 07:42:24
Svar/Indlæg:
3/1
Ja, det er også dvd drevet jeg tror mest på. Får en ekspert til at kigge på den i morgen. Så håber jeg han finder fejlen. ??