iPad 4 oplader meget langsom?

Apple d.  05. marts. 2014, skrevet af peterA
Vist: 11492 gange.

peterA

Newbie
Tilføjet:
05-03-2014 09:23:27
Svar/Indlæg:
125/60
Hej jeg har lige købt en brugt iPad 4 som oplader meget langsom?

Jeg satte den til igår inden jeg gik i seng hvor den var 12% opladet og her til morgen er den kun 77% opladet, den har vel ligget i ca. 8 timer?

Opladeren der følger med ligner til forveksling den jeg har til min Iphone, kan det være at jeg har fået en forkert oplader med?

Håber at høre fra jer :)
DJ

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2014 09:32:17
Svar/Indlæg:
1431/233
Den er sandsynligvis udskiftet på et tidspunkt til en "dårligere" model med lavere ampere.

Jeg har selv taget en micro usb lader i brug der tager 8 timer om at lade min mobil. GABBB... men Passer lige med en nats søvn. 🙂

køb en ny eller lev med det 🙂.

peterA

Newbie
Tilføjet:
05-03-2014 09:35:30
Svar/Indlæg:
125/60
Okay. Batteriet bliver også lidt varmt når jeg bruger den meget på nettet. Sker der noget ved det?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2014 09:36:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

iPad'en skal en 12 W lader. Den der følger med til en iPhone er på 5 Watt.

Min erfaring er, at min iPad (4) kan lades helt op fra 0 % på ca. 6-7 timer med den originale lader.

Så kort sagt, ja. Det er i dén grad den forkerte lader du har fået med.

5 Watt laderen, kan knapt nok holde liv i iPad'en. Hermed forstået; har du 5 Watt laderen sat i stikket og bruger iPad'en, suger den stadigvæk for meget strøm til at laderen kan følge med. I en snæver vending, er det en fin måde lige at hive lidt ekstra brugstid ud af en opladning - men, jeg ville aldrig overveje at lade iPad'en op med den.

iPad lader:

iPhone og iPad mini lader:

-> #2

Nej, det er skam meget normalt 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NoNig d. 05-03-2014 09:40:43.

peterA

Newbie
Tilføjet:
05-03-2014 09:48:18
Svar/Indlæg:
125/60
Det er åbenbart Iphone laderen jeg har fået med! Kan man købe en ipad lader som ikke lige behøver koste 200kr?

Og hvor lang tid skal iPad holde strøm hvis man benytter den konstant evt. Til surfing og office?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af peterA d. 05-03-2014 09:50:59.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2014 10:10:22
Svar/Indlæg:
1431/233
4# nu kender jeg ikke lige denne shop. Men for mig ligner det en model du kan bruge

http://mackabler.dk/ipad-oplad...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2014 10:17:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Ja. Det kan du godt. Men jeg vil ikke anbefale det. Det kan godt ske, at jeg lyder som en fanboi eller "puritansk", men jeg synes bare ikke at en stor del af de uorg. ladere, som findes rundt omkring, er pengene værd.

Kr. 150,- er heller ikke, synes jeg, voldsomt dyrt: http://store.apple.com/dk/prod...

Batteritid kan variere. Min oplevelse er, at især Youtube kan sluge strøm. Netflix (som jo også er en streaming-service) virker ikke til at være lige så slem, men jeg har ikke testet det.

Jeg bruger min iPad, hver dag. Til alt muligt; surf, mail, noter, osv.

Apple selv siger, at den kan holde til 10 timer, men det ville jeg ikke tage som retningsanvisende. Du kan sagtens dræne den hurtigere, men jeg har også oplevet, at der er gået dage imellem at jeg har haft den i laderen. Jeg plejer at sige, at den kan holde strøm i en dag - hermed ment: jeg har den med mig på studiet, og så kan jeg bruge den on/off derhjemme, sætte den til at lade om aftenen og der er som regel ca. 15-35 % på batteriet. Det kan variere.

Hvis du anvender den konstant, uafbrudt, så tror jeg at 10 timer - ved kontinuerligt brug, kan betragtes som et minimum. Den kan sagtens holde fra morgen til aften, hvor man reelt bruger den en stor del af tiden.

Det er suger mest er, som sagt, ting som Youtube og alt efter typen; spil. Men jeg har en fornemmelse af, at når du har gang i noget som kræver regnekraft (eks. afspilning eller optagelse af video) og/eller netværk, så går det hurtigt.

100 %, er angivet til ca. 10 timer. Derfor, når jeg holder øje med indikatoren, går jeg altid ud fra at 10 % svarer til en time, 5 % svarer til en halv time og 1 % svarer til 5-6 minutter - resterende brugstid, respektivt.

Ryger jeg i nærheden af 1-3 %, plejer jeg at lade den gå helt død og så lade den helt op.

Jeg tog eks. min iPad ud af laderen for lidt over tre timer siden (mellem kl. 6 og -7), og pt. står indikatoren på 83 %.

Dvs. ca. 17 %, på tre timers brug. Er strømforbruget lineært, kan jeg altså forvente en brugstid på ca. 17-18 timer i alt. Altså, hvad der svarer til en dags brug.

Jeg har, indtil videre:
- surfet
- tjekket mail
- læst nogle opgaver (PDF)
- set et par videoer på Youtube
- taget et par billeder
- opdateret apps

Det svarer til mit typiske brug, når jeg ikke lige sidder og spiller et spil, så derfor vil jeg hellere sige "en dags tid", end "10 timer" 🙂

peterA

Newbie
Tilføjet:
06-03-2014 09:33:43
Svar/Indlæg:
125/60
jeg har nu haft den ladet helt op, men jeg synes ikke den holder mere end 3 timer ved normalt brug?

jeg har surfet, tjekket mail, downloadet 3 app og lidt småtteri i ca 3 timer, og den er allerede på 16%?

er der nogen der ved hvad der kan være galt.

den er naturligvis på wifi!

min kammerat som har en ipad 2 holder en hel dag ved dette brug?

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2014 10:10:07
Svar/Indlæg:
1431/233
#7 start med at købe den rigtige lader til den. få den ladet helt op igen.

Holder den stadig ikke mere, så er batteriet nok bare ikke ret godt mere.

peterA

Newbie
Tilføjet:
06-03-2014 11:32:33
Svar/Indlæg:
125/60
#8 okay. har det noget at sige at den bliver ladet op af den rigtige lader selv om den viser 100% ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2014 23:40:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Det burde det ikke, men - undskyld min frimodighed - det kan jo være at der er en grund til at sælger ville af med den. Det faktum, at du ikke har fået den originale lader bekymrer mig lidt, samt den tilsyneladende ringe batterilevetid 😕