10 "dumme" om Microsoft

Software d.  05. marts. 2014, skrevet af Burgurne
Vist: 3260 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2014 20:56:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
http://www.zdnet.com/10-amazin...

Mon det er reklame, fakta eller bare indbildning???
Kadett87

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2014 22:19:57
Svar/Indlæg:
775/65
Kan vel sammenlignes med http://www.scroogled.com/

canny

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2014 22:38:22
Svar/Indlæg:
1500/79

http://www.zdnet.com/10-amazin...

Mon det er reklame, fakta eller bare indbildning???

Burgurne skrev d. 05-03-2014 20:56:32

Noget af det giver god mening! Altså, jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg egentlig aldrig rigtigt har prøvet Internet Explorer siden Firefox for alvor kom frem. Synes altid der er problemer med Firefox, især ved flash/Java!

Tror sku jeg sletter Firefox (Husk backup!!) og så prøver jeg IE :)

Man bliver sku så nemt farvet af andre :P

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2014 00:21:54
Svar/Indlæg:
23132/740
1. - "The Nokia acquisition is a colossal mistake"

Nej. Som det også er nævnt i artiklen, fik Microsoft bl.a. fingre i en masse patenter, men ikke mindst nogle folk der har erfaring med at lave telefoner. Jeg har en anelse om, at 'Nokia'-ismen, måske har været indover deres Surface.

2. - "Microsoft hates Open Source"

Jeg er ikke datalog eller udvikler, så skal ikke gøre mig klog på det.

3. - "Everyone hates Microsoft Office"

Simply not true! Dem der hader Office, kan ikke finde ud af at bruge en computer. Dem er bruger Office, og kan lide det, har blot affundet sig med pladsen i deres bås.

I was the former, now I'm the latter. Men, jeg må indrømme at Office er blevet meget bedre og især efter jeg har fået Exchange-enheder, er jeg blevet en endnu større fan.

Desværre, så kan man ikke få det bedste fra begge verdener. Hermed ment: Apples intuitive tilgang, koblet med Microsofts rebuste (men, alt for omsiggribende) tilgang.

Apple er, i min optik, ikke egnet til workspace, på samme måde som Microsoft SharePoint er det. Det irriterende er bare, at ham geniet som får penge for at trykke på knapperne, ikke helt er inde i hvordan SharePoint fungerer. Nåja... og så er han bare über-nørd, så han tænker ikke i brugervenlighed.

4. - "Internet Explorer is a buggy, incompatible mess"

Jeg ved ikke om det er buggy eller inkompatibelt. Jeg synes bare det er noget forbandet bras.

5. - "Bing is a money-losing flop"

Måske. Der er flere ting ved Bing, som jeg synes er interessant. Det største minus er bare, at jeg ikke ser dets anvendelse. Microsoft kunne stå meget stærkere, hvis bare de lod Bing være sig selv. Min begrænsede erfaring med søgetjenesten er, at det fungerer upåklageligt.

6. - "Windows is fundamentally insecure and unreliable"

Ikke umiddelbart. Det er bare fundamentalt irriterende og langsommeligt.

7. - "Xbox should be spun off into a separate business"

Nope. Som de også skriver, er Xbox en af de positive ting Microsoft har lavet. Jeg forbinder altid Windows MediaCenter og Xbox (live?) med en af deres store øjeblikke.

8. - "The 'One Microsoft' reorg is just rearranging deck chairs on the Titanic"

Også lidt i forlængelse af pkt. 7, så er jeg også overrasket over hvor godt Sky-/OneDrive fungerer. Deres app/program, til de forskellige platforme, er en fryd. Grundlæggende, er det jo blot ligesom Dropbox, men jeg kan ikke undgå at have følelsen af, at Microsoft tænkte sig grundigt om denne gang.

Eneste minus er/var, at i en periode kunne den finde på at slette filer, fuldstændigt random.

Jeg er spændt på at se, hvor den nye boss fører Microsoft hen.

9. "Windows Phone is a failed experiment"

Forkert, forkert og atter forkert. Windows Phone er og var, i min optik, ligesom Xbox og MCE, et af de bedste påfund Microsoft kom op med. Jeg ved godt, at de var lidt sent på markedet (ligesom dem med Æblerne, men det glemmer folk sommetider).

De telefoner jeg har leget med, har jeg været ret imponerede over. Det var en fantastisk oplevelse, og lysår forud for alt hvad jeg har leget med af Android, hvad angår den strømlinede oplevelse. Jeg vil måske endda gå så langt som at sige, at Windows Phone er, om ikke på niveau med, så bedre end Apple/iOS på det område. Jeg er, dybt og inderligt, imponeret over hvor godt de slap fra det.

Kvaliteten af de telefoner man har kunnet købe er noget andet. Jeg taler om brugeroplevelsen på en high-end telefon.

(Og ja, 'Droids. Still better than your bread, cakes and ice cream thingies)

10. - "Windows RT is dead"

If you're gonna be late, you'd better make one hell of an entrance.

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad det er ved Surface det gik galt - om det var:

a) timingen
b) brugeroplevelsen
c) prisen
d) all of the above

Umiddelbart har jeg en fornemmelse af, at Microsoft lavede to fejl (tre, hvis du inkluderer timingen).

1) De glemte hvem deres kundebase var, og prøvede at levere én ting, mens de skabte en forventning om noget andet.

Det jeg mener med ovenstående er, at de lavede to systemer - og tog en åndssvagt vild pris for det. Det er så hvad det er, men jeg tror, at en del af grunden til at Apple havde så stor succes med deres iPad var prisen. De prissatte den aggressivt allerede fra begyndelsen og Apple havde på daværende tidspunkt - modsat Microsoft (antager jeg?) - en stor kundebase som kendte operativ- og økosystem på forhånd.

Alle havde set en iPhone/iPod Touch, og havde en idé om hvad de kunne forvente.

Microsoft startede fra bunden, og tog sig godt betalt.

"Her, køb det her produkt du ikke har fuld kendskab til og betal en hamper pris" - det er sådan Apple får hipstere og poptøser til at købe iPhones og MacBooks.

Det er sådan man ikke får Hr. og Fru Købekraft ind i folden.

2) Markedet var "mættet".

Folk er overloaded på smartphones, tablets, phablets, smartwatches og guderne må vide hvad. Og så kommer Microsoft fandme også?

Derudover, så hjalp de lunkne anmeldelser heller ikke på det.

Jeg kunne godt have fundet på at købe en Surface Pro 2. Ikke en gang prisen ville skræmme mig væk, fordi den - spec. wise - er lige som jeg vil have den skal være.

Der er bare ét stort problem: Det er ikke bare Windows den kører med, men Windows som i "desktop-like" Windows - alt det der var i vejen med touch på alm. Windows, har de nu pakket ned i en 10" tablet og tager kr. 6.500,- for det.

'Tards!

Grunden til at MCE fungerer er, at det er skræddersyet til oplevelsen.

Grunden til at Xbox fungerer er, at det er skræddersyet til oplevelsen.

Grunden til at GUI'en i Windows fungerer er, at den er skræddersyet til oplevelsen.

... men. At bruge full fledged Word, SharePoint, what-ever, på en 10" skærm er slemt nok med en iPad. Så skal jeg ikke over på Windows, bare for at slå mig selv i hovedet.

Windows RT er ikke død. Der er kæmpe potentiale, hvis bare Redmond ville tage sig sammen. Jeg kan ikke forstå, at de laver sådan nogle hit and miss. Det er 2 skridt frem 3 tilbage, 5 skridt frem 1 tilbage, 1 skridt frem tre-og-fucking-tyve tilbage 😴

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 06-03-2014 00:25:07.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2014 10:16:05
Svar/Indlæg:
1431/233
3# undre mig egentlig mest over, hvor meget tid man egentlig skal sætte af til at læse dine indlæg 😲

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2014 14:06:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Bah 😛

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2014 15:52:07
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg syntes det fint at dele sin mening, jeg er også uenig i flere af de ting, men enig i andre.

Jeg er glad for Windows, jeg er glaf for Office, men nej Nokia var ikke smart, dog fik de en masse patenter som var mere værd.

Var det smart for Sony at købe Ericsson i sin tid? Tja, de belvet skilt nu, men er sikker på du stadig ser Ericsson dele i Sony mobiler i dag. Ikke jeg kender meget til Sony mobiler. Men Sony tog hvad de skulle bruge, skilte Ericsson fra, og nu laver Ericsson rent ud skibs kommonikation. Vi kender ikke planerne, og ideerne bag valg af ting. Men hvis microsoft er så skidt, så var de nok også gået konkurs for længe siden.

Jeg havde en xbox og en 360, har intet mere da jeg spiller på PC, men har stadig minn 360 kontrol til brug på pc. Bedste kontrol jeg har haft!