Ny Gamer..

Gaming d.  10. marts. 2014, skrevet af Ponnie
Vist: 437 gange.

Ponnie

Enthusiast
Tilføjet:
10-03-2014 20:52:25
Svar/Indlæg:
7/7
Hej Allesammen..

Sidder i den kedelige situation at min pc er ved at stå af og er derfor på udkig efter noget nyt..

Er ikke særlig godt inde i hvilken hardware der er bedst osv. men er klar på at gøre det billigst muligt for mig selv og bygge maskinen op selv denne gang, da jeg mener man får mest for sine penge så..

problemet kommer jo så her da jeg ikke ved hvad der er godt, og hvad der ikke er godt at kombinere i maskinen??

Maskinen bliver primært brugt til gaming, så den skal gerne kunne spille de fleste spil idag, med en rimelig grafik.
Herudover skal jeg igang på multimedieuddannelse her til sommer, så det skal selvfølgelig også med i omtanke

Håber på at holde et budget på mellem 5000-6000 kr., men lidt over ville ikke skade det store..

P.s. hvis nogen mener jeg kan tage ting med fra den gamle pc, så kom endelig med input..
Har lige skiftet PSU'en sidste år.

Håber på noget hurtig hjjælp 🙂

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-03-2014 21:00:08
Svar/Indlæg:
5258/240
Noget ala dette.

https://www.komplett.dk/k/shop...

Alt efter hvad psu du har koebt sidste aar kan det helt sikkert bruges.

hvad var bestaar dit doede system af og hvad af det er doedt?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2014 21:30:57
Svar/Indlæg:
5505/640
Dobbelt så stor ssd kan fås for kun ca 400kr ekstra og 2400mhz ram koster ca det samme

http://www.edbpriser.dk/ram/ki... (cl11)

http://www.edbpriser.dk/ram/gs... (cl 10)

Cpu køler cooler master hyper x212 evo eller måske hvis der er plads en brugt noctua NH-D14

Ponnie

Enthusiast
Tilføjet:
10-03-2014 21:33:10
Svar/Indlæg:
7/7
Havde nu regnet med at købe Geforce igen, det har jeg været rigtig glad for.
Min gamle pc er over 4 år gammel så det er begrænset hvad der kan tages med fra den af.

Havde tænkt på at tage disse med fra den gamle af:
PSU: Energon EPS-650w
Samsung HD502HJ SCSI Harddisk + evt. købe SSD til Win install.

og så ved jeg ikke om det ikke sagtens kan lade sig gøre at bruge sit gamle CDROM-Drev os?

Ponnie

Enthusiast
Tilføjet:
10-03-2014 21:42:15
Svar/Indlæg:
7/7
Er det mig der spørg dumt, eller kan det motherboard du har fundet kun tage op til 1gb. ram på grafikken ???
-det dur hvertfald ikke med det grafikkort du så har fundet i mine øjne ??

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-03-2014 21:48:16
Svar/Indlæg:
5258/240

stroemforsyningen kan godt bruges i en snaever vaending det er ikke den beste paa markedet.

Hvordan er du kommet frem til at du kun kan bruge 1gb ram paa grafikken med det bundkort?

Men det skal ikke vaere bange for det kan klare alle de grafikkort du kunne finde paa at smide efter det.

Mht cd-rom drev saa kommer det an paa hvilket interface det har, hvis det er sata saa ja ellers nej

men hvor ofte bruger du cd-rom drev? Jeg ved ikke hvornaar jeg sidst har brugt mit.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2014 21:59:00
Svar/Indlæg:
5505/640

Køb anden strømforsyning, har ikke hørt nogen skrive positivt om energon strømforsyninger

4år gammel er det noget med vista eller i begyndelsen af windows 7 perioden, det burde ikke være et problem, en ny kan få fra ca 100kr, har selv et dvd drev fra en gammel hp computer og den virke fint