Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2014 20:23:57
Svar/Indlæg:
3532/303
Hej gutter,
Jeg har over noget tid været rigtig glad for at have en gammel atom 330 med ION chipset til at køre openELEC. Selv med den amputerede hardware kan den smide det meste afsted. Nu er jeg så i den situation at jeg er pisse træt af ikke at kunne se netflix og browse på den. Så i og med jeg har fået lidt småmønter retur fra skat, så skal det fejres med lidt nyindkøberi.
Jeg skal umiddelbart ikke have noget kraftigt, faktisk er tanken at det skal sluge så lidt strøm som muligt. Støjen skal være minimal og det skal prisen egentlig også helst.
Jeg er blevet forelsket i tanken om en eller anden form for ITX setup. Eksempelvis med en haswell I3. Udover streaming og surf kommer den nok også til at fungere som en slags NAS hvor jeg laver backup til. Så der skal være mulighed for en 3½" disk. Optisk drev er mig ligegyldigt.
Jeg forventer at jeg kommer til at køre Win 8.1 som så starter op i XBMC, så kan jeg bruge Netflix appen når jeg skal se den slags og samtidig kan jeg altid hoppe ud og bruge den som "normal" pc bare liiige på et 106" lærred :)
Har i nogle ideér ? Jeg har kigget efter noget brugt, men uden held. Eksempelvis har jeg forelsket mig stærkt i Zotac zbox nano, men der er ikke rigtig plads til en stor disk.
Håber i gider give en hånd, jeg kan ikke finde hoved og hale i det, jeg har ikke fulgt nok med de sidste par år :)