#2 Hvis det går som det plejer, forbliver priserne på intel cpu'er i samme niveau, uanset nye serier
Amd har en lidt mere flexibel prispolitik
Grafikkort plejer at ryge ned i pris når der kommer nye serier. Dog ikke mere, end det bedre kan betale sig at investere i det nyeste 😛
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit sidste spørgsmål? Et gtx 670 ligger mellem gtx 760 og 770 i ydelse. Og finder du et med en god køler, kan det nemt oc'es til 770 niveau (er ikke så svært, de fleste grafikkort kommer med programmer der gør det meget nemt at oc'e)
Ydelsesforskellen mellem brugt 670 og brugt/nyt 770 retfærdiggør ikke merprisen imo.
Et 670 vil stadig blive bottlenecked af din cpu i de spil, der er cpu-intensive som fx bf 4. I spil der ikke er så cpu afhængige, vil gtx 770 naturligvis løbe fra et 670
Grunden til jeg ikke synes det kan betale sig at købe 770 er dels som nævnt oven for, men også fordi det er samme chip/arkitektur som 600-serien.
Næste serie af kort blive en helt ny arkitektur, og det første kort, 750 ti, leverer 2x ydelse per watt. Det er noget af et spring.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 13-03-2014 13:20:06.