Det store problem med headset i den prisklasse er, som du selv nævner, at man ikke rigtig kan prøve dem nogle steder. Ret trist når alle de vigtige ting i sådan et headset handler om subjektive holdninger. Alle har forskellige idéer om hvad der lyder godt, og hvad der føles godt på hovedet.
Har selv prøvet Qpad QH-1339 og Steelseries H, men derudover har jeg ikke prøvet særligt mange, og slet ikke oppe i den prisklasse.
Det eneste jeg kan sige er at Qpad QH-1339 er det headset jeg selv har prøvet med den bedste lyd og mikrofon.
Med hensyn til komfort ligger Steelseries H så over Qpad QH-1339. Ikke at QH-1339 på nogen måde var ubehageligt, men Steelseries H var bedre.
Har prøvet dem til et lan hvor jeg havde éen dag med hvert af dem, og selv ville jeg tage Qpad'et til hver en tid, men jeg er så også typen der gerne hører musik. Hvis man ikke gør det på headsettet tror jeg faktisk at man vil være ligeså tilfreds med lyden i Steelseries H, og så kan man ligeså godt tage dét for komfortens skyld. Der er altså også et eller andet lækkert i at man kan snakke videre med folk selvom man smutter væk fra computeren.
Har en kammerat der har købt Steelseries H for nogle uger siden, og han er ovenud tilfreds. Det var meget vigtigt for ham at det var trådløst, og hvis det er tilfældet er der nok ingen vej udenom Steelseries H, hvis man vil have det bedste.