Komplett

Bundkort / CPU d.  14. marts. 2014, skrevet af goose
Vist: 3418 gange.

goose
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2014 19:44:15
Svar/Indlæg:
31/13
Hej jeg har os en sage kørene med komplett jeg bestilte et m MSI Z77A-GD65, Socket-1155 så kommer der en mail tilbage fra dem at der er et bukket pin selv on jeg ikke har brugt det jeg har tage billeder af det inde jeg sende det tilbage så nu har jeg skreven til dem igen jeg køber ikke der indefra igen de er ikke til og stolle på komplett

Årsag: A_Return back to customer

A_Return back to customer
Hej,

Vores tekniker har opdaget en fysisk skade som følge af håndteringsfejl. Skaden består af bukkede pin i processor sokkelen. D
esværre er en sådan skade ikke omfattet af
producentgarantien eller reklamationsretten. Vi returnerer produktet til dig uden beregning.

Med venlig hilsen
Daniel
Returafdelingen


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af goose d. 14-03-2014 19:46:28.
EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2014 20:48:38
Svar/Indlæg:
4337/121
Hvis du har dokumentationen i orden burde den jo være lige til højre benet 😉


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2014 21:08:46
Svar/Indlæg:
7765/230
Øhhh hvorfor kommer der alle de tråde om hvor utilfredse folk er med den ene og den anden webshop....
Måske skal vi også til at skrive hver gang vi er tilfredse.. Og dem er der jo nok trods alt flest af..
Hørt om Trustpilot.??? vel der den slags oplevelser skal smides... or???? 😳


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2014 21:18:37
Svar/Indlæg:
983/167
Nu er det jo ikke første gang de nægter at tage et bundkort retur, med samme fejl. Det er også grunden til jeg ikke handler hos dem da de ikke behandler kunderne ens. Nogle kan nøjes med at sende et billede af den defekte vare, og komplette sender nyt, den defekte del kan man så køre på fyldepladsen. Det er jo ikke fair.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2014 21:36:44
Svar/Indlæg:
7765/230
#3
Nej det er det vel ikke. Men de har altid taget imod det jeg har sendt retur og byttet uden problemer... Så jeg fortsætter med at handle der... Skulle der en dag opstå problemer, ja så æder jeg det i stilhed og smider mine penge et andet sted.... Men sådan er vi jo så forskellige.... he he


kerovan
 
Superbruger
Tilføjet:
14-03-2014 21:41:40
Svar/Indlæg:
146/18
Har sku heller aldrig haft noget at sætte en finger på, når det handler om komplett.dk Lige bortset fra deres priser, men ellers så har de også håndteret mine RMA sager fuldstændig tilfredsstillende. Har også haft et GF og et par MB plus et par harddiske sendt retur, altid uden problemer. Så stor ros til komplett.dk herfra!


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2014 21:54:06
Svar/Indlæg:
983/167
Jeg har skam købt hos dem uden problemer,de har taget et gfx kort retur fra mig, men syntes ikke det er fair hvis de ikke behandler kunder ens.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 14-03-2014 21:55:14.


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2014 22:21:21
Svar/Indlæg:
486/37

Hvis goose har skrevet sin reklamation ligeså.... formfuldendt og omhyggeligt, som han har skrevet sin tråd, så tror jeg sq, at jeg ville afvise hans reklamation rent principielt.

det sagt - hvis du har dokumentationen i orden - så hold hårdt mod hårdt - de har, medmindre verden har ændret sig siden jeg læste erstatningsret, bevisbyrden på deres siden. Altså de skal bevise, at det er dig, der har beskadiget bundkortet.

mvh Morph


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2014 22:36:35
Svar/Indlæg:
983/167
En rigtigt træls sag ☹


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2014 23:15:11
Svar/Indlæg:
4337/121


Hvis goose har skrevet sin reklamation ligeså.... formfuldendt og omhyggeligt, som han har skrevet sin tråd, så tror jeg sq, at jeg ville afvise hans reklamation rent principielt.

det sagt - hvis du har dokumentationen i orden - så hold hårdt mod hårdt - de har, medmindre verden har ændret sig siden jeg læste erstatningsret, bevisbyrden på deres siden. Altså de skal bevise, at det er dig, der har beskadiget bundkortet.

mvh Morph

Morpheuz1986 skrev d. 14-03-2014 22:21:21


Enig og som butik synes jeg det er fint de stiller spørgsmålstegn ved at få et åbnet MB retur med defekt pin 😉


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
14-03-2014 23:32:29
Svar/Indlæg:
1500/79


Hvis goose har skrevet sin reklamation ligeså.... formfuldendt og omhyggeligt, som han har skrevet sin tråd, så tror jeg sq, at jeg ville afvise hans reklamation rent principielt.

det sagt - hvis du har dokumentationen i orden - så hold hårdt mod hårdt - de har, medmindre verden har ændret sig siden jeg læste erstatningsret, bevisbyrden på deres siden. Altså de skal bevise, at det er dig, der har beskadiget bundkortet.

mvh Morph

Morpheuz1986 skrev d. 14-03-2014 22:21:21


Kommer an på alderen! De første 6 måneder er det butikken der skal bevise fejlen, også kaldet formodningsreglen :) De resterende 18 måneder er det ham selv :)


Ziliztra
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2014 00:27:01
Svar/Indlæg:
27/3
Umiddelbart synes jeg at der mangler lidt information i den her sag, så som hvor lang tid efter modtagelsen af varen blev denne meldt defekt, snakker vi med det sammen varen blev taget ud af kassen og observeret defekt, eller blev RMA først oprette flere dage efter afhentning på posthuset.

#7
At bedømme en RMA baseret på hvordan folk staver er i mine øjne ikke fair, det er altså ikke alle der er lige gode til at formulere sig, men dette bør altså ikke påvirke hvordan de behandles.

#9
Ja det er da fair de stiller spørgsmålstegn ved det, men hvis ikke jeg kan åbne kassen til et produkt bestil over nettet, så har jeg da absolut ingen chance for at opdage om varen er defekt eller ej.

Bortset fra det så har jeg nu også kun haft god erfaring med Komplett så jeg fortsætter da også med at være kunde hos dem fremover.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-03-2014 00:47:55
Svar/Indlæg:
15982/637
Forstår ikke #0 - det lyder som om han skriver at det ikke engang har været taget i brug bundkortet.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 04:16:20
Svar/Indlæg:
4337/121
#12 Det er også sådan jeg opfatter det


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 10:13:56
Svar/Indlæg:
3410/199
Hvis du er inden for de foerste 6 maaneder, saa skal komplet bevise at produktet ikke var saadan da det blev solgte det, og at du er skyld I fejlen. Kan de ikke det, saa skal de tage det retur til reparation/replacement.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 12:12:42
Svar/Indlæg:
5224/222
Hvorfor tager man billeder af noget der ikke er taget i brug? Lyder som om man forventer problemer på forhånd... lyder lidt suspekt 😕


goose
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2014 12:15:05
Svar/Indlæg:
31/13
nej jeg har tage et billede af det for at kan bevise at alt er ok da jeg sender det til bage


goose
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2014 12:20:56
Svar/Indlæg:
31/13
jeg bestiller det den 24/2
komplett@komplett.dk
28. feb.
til mig
Din returansøgning er godkendt
komplett@komplett.dk
11. mar. (for 4 dage siden)
så ja det har ikke være i brug


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 12:21:16
Svar/Indlæg:
7765/230

nej jeg har tage et billede af det for at kan bevise at alt er ok da jeg sender det til bage

goose skrev d. 15-03-2014 12:15:05

Ja men det bliver nok lidt svært at bevise det ikke er taget da du pakkede op, men da du pakkede ned igen.... 😛


goose
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2014 12:30:34
Svar/Indlæg:
31/13
ja det er dem som skal bevise at jeg har haft det i brug. os som #7 skriver.



Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 12:43:34
Svar/Indlæg:
461/31
Du har altså et billede af bla pins i cpu-soklen, som du tog inden du sendte brættet retur. Smid det da op så vi kan se det?


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 13:15:06
Svar/Indlæg:
5224/222
Det giver ingen mening for mig at et firma som komplett skulle bevidst beslutte at snyde kunder for småpenge... hænger ikke sammen 😕

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pvt.P.Nutz d. 15-03-2014 13:21:53.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 13:25:19
Svar/Indlæg:
8947/160
21# Nej vel. Især ikke når det bedre kan betale sig bare at give kunden et nyt. De gør det simpelthen af principielle årsager hvilket vel er helt iorden. Det det koster i dårlig omtale, løn til teknikere, forsendelse osv osv overstiger helt sikkert prisen på et nyt board. Så de må være helt sikre i deres sag når de nægter ombytning.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-03-2014 13:48:42
Svar/Indlæg:
15982/637
£19: Der plejer altså også at være den der CPU beskyttelse "hætte" på, som forhindre en i at bøje ben i soklen. Den har du vel ikke haft pillet af på noget tidspunkt ?


Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2014 14:57:28
Svar/Indlæg:
792/52
Lad mig lige forstå det her ret.

Du sender bundkortet retur fordi du ikke gider have det alligevel? Altså du gør brug at dine 14 dages returret?

Som jeg forstår det, så har fejler bundkortet ikke noget da du sender det retur.


Hvor de så, da de modtager bundkortet, kontrollerer det og finder ud af at der er et bøjet pin i sokkelen, hvilket du kan modbevise vha. et billede du har taget inden du sendte bundkortet retur?


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 15:38:08
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. lyder jo som et klassisk eksempel på, at troværdigheden bliver bestemt af firmaet med det samme man har åbnet for en vare. Der er ingen tillidsforhold tilbage når kalorius er kommet ud af indpakningen, så evt. billeder er ingen dokumentation for, at varen var defekt ved modtagelsen. Kun hvis billederne bliver taget ved "straksudpakning" med postmanden som vidne - og gider postmanden lige bruge sin tid på det? - :no:

Ved fysisk skade på varen, vil firmaet altid forholde sig til, at de enten har tjecket varen inden afsendelse (typisk ved returnerede varer) eller, at varen kommer direkte fra fabrikken, og hvis ikke der er påvist defekt på pakken ved leveringen, kan det kun være kunden der kan stilles til ansvar, og fysisk defekt bliver derfor ikke erstattet...

Som jeg ser det, har vi brugere et hul i købeloven, når en defekt modtaget vare "automatisk" kommer på vores udgiftskonto alt efter firmaets "humør" - men hvordan skal loven kunne ændres således, at dette ikke kan forekomme. Firmaerne (producenterne hvis de skal erstatte) ville jo gå neden om og hjem på stribe, hvis alle fysisk defekte varer automatisk bliver erstattede. Så den er svær at knække 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 15-03-2014 15:41:36.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 15:47:30
Svar/Indlæg:
7765/230
#25
Med tanke på hvor tit jeg herinde har læst om folk der lige ville bestille mobo el. gfx og bruge det imens de ventede på noget andet og så bare sende det tilbage på fortrydelses garantien.... Kan jeg godt forstå tilliden kan ligge et meget lille sted efterhånden...


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 16:17:38
Svar/Indlæg:
1334/15
#26

Ja jeg har selv været sælger, og man er slet ikke i en rar situation, når sådanne sager tropper op :no:

Man vil som sælger gerne byde kunden den bedste service, så vedkommende kommer igen, men især indenfor IT varer, hvor hardware bliver sprøjtet ud fra samlebånd i millionvis inden de er blevet ordentligt testede (det har man jo slutkunden til 😩 ), vil der være så mange sager, at et salg af varen til konkurrencedygtig pris automatisk vil være selvmord indenfor salg af dèn vare. Og et firma skal jo helst have et bredt spekter at udbyde for at kunne klare sig 🙂

Og som du så rigtigt skriver, er der altid nogle som skal ødelægge det for alle ved at misbruge sælgernes gode intensioner. Det sender jo "sorteper" videre til de der er så uheldige at være ærlige (læs: naive og godtroende 😩 )


goose
 
Overclocker
Tilføjet:
17-03-2014 20:23:24
Svar/Indlæg:
31/13
jeg har i dag fået en mail tilbage fra komplett med ders billeder af mb hvor de skriver at jeg skal sende dem det billede jeg har tage da jeg modtog pakken fra dem. Så det bliver så sendt til dem og så må jeg vente på at de finder ud af noget for jeg har ikke brugt det,som jeg skriver. Jeg har købt mange ting inde ved komplett og være meget glad for den service de giver tilbage men når jeg så i god tro sender et mb tilbage forde at min søn ikke vil have det bliver man mødt med at det er mig som har brugt det ja så bliver man lidt skuffet