jeg har pt 4 x Nvidia gtx580 kort i som kun sidder og laver cuda beregninger.
men nu brokker min slackware sig over at gpu'erne bliver for varme så jeg skal gøre et eller andet.
det skal ikke være vandkøling. Jeg gider ikke skifte kølerne på selve graffikkortene. og larm betyder ikke det helt store. den larmer i forvejen en del.... 😳
pt er det kun det standard køling der sidder i kaninettet og på gfxkortene der er der.
hvad ville i gøre. kreative løsninger er også velkomne 😛
btw... havde selv over vejet at skifte de 2 frontkølere ud med 2 scythe extreme kaze et eller andet.... og måske sætte 4 x 90mm af de samme blæsere i toppen i stedet for en 200mm.
hvis de er begyndt at blive mere varme som tiden er gået kunne det godt tyde på at de lige skulle have en tur med en gang ROLIG trykluft så støvet kan blive blæst af.
Hmm.. ja som skrevet. Hvis den har kørt godt nok fra starten, er det kun hardwaren der kan ha`problemer. Så kraftigere/størst/fuld bestykning af div. blæsere (når støjen ikke er et problem), samt en rensning af gfx køling + frisk kølepasta - så burde du være kørende igen 😀
Hvis at i har en aircon i samme rum, så kunne du eventuelt lave en Fan duct. Hvor at du føre et flexrør fra aircon over til toppen af dine grafikkort. Så skal du have en blæser som skal blæse noget af den kolde luft, ind i flexrøret fra aircon og videre ned til grafikkortene. Hvor at du jo allerede har en blæser til at hjælpe med at trække den kolde luft igennem.
Når du har flere GFX der sidder så tæt så får du det bedste resultat med en blæser der har et højt statisk tryk. De bruges normalt ellers kun til vandkøling og sættes på radiatorer, men fordi at der kun er lidt plads ml. GFX så skal der virkelig presses luft ind imellem kortene og her virker blæsere med højt statisk tryk bedst. Det er i hvertfald min erfaring efter at have afprøvet forskellige blæsere med forskelligt statisk tryk og cfm til køling af 3 way sli.
Men hvis larmen ikke gør dig noget så helt klart Scythe Kaze Ultra 3000 som #14 linker til - de kan virkelig flytte noget luft og presse det ind imellem kortene. Jeg har selv brugt dem. Lige nu bruger jeg Corsair SP120.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 21-05-2014 23:33:37.