Hjælp til selvhjælp Acer Apire S3 MS2346

Bærbar d.  16. marts. 2014, skrevet af Ottendahl
Vist: 826 gange.

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
16-03-2014 15:01:17
Svar/Indlæg:
49/10
Hej alle sammen.

Roder med noget fejlfinding af en kammerats computer der pludselig ikke vil starte op.

Fra start af skete der ikke noget når man trykkede start, men der var lys når man satte oplader til.

Jeg har haft batteriet ude og holdt tænd knappen inde i 30 sekunder for derefter at prøve at starte den igen uden held og nu lyser den ikke i batteri lampen mere når den sidder i oplader.

Er det noget med at der sidder et lille batteri på bundkortet man kan pille af også? Eller hvad foreslår i er næste trin i fejlfindingen.

Jeg tror at det er bundkortet, men vil gerne være sikker inden jeg bager det eller sådan drastisk.

EDIT: Jeg kan mærke der er en lille smule slør i strømstikket så det må være næste punkt?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Ottendahl d. 16-03-2014 15:02:46.
Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
16-03-2014 15:30:51
Svar/Indlæg:
49/10
Update: Der er lys i strømforsyningen, men ikke i batteri lampen på computeren mere. Ligner ikke der er noget galt med DC bøsningen eller løse forbindelser forbundet med opladeren.

Jeg har haft harddisken ude for at ville tjekke den med crystal disk. Satte den til min stationære via USB og computeren bippede når den blev sat til og taget fra, men fandt den aldrig. Prøvede at sætte en tom SSD i bærbaren, men ingen effekt.

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2014 17:31:50
Svar/Indlæg:
358/92
Hvis du har et volt-meter, kan du måle om der kommer strøm til batteriet på de metalpinde, som skulle lade batteriet. De store pinde plejer at være nul og de små plus. Afhængig af hvor mange pinde, burde du kunne måle 3-5 volt på dem, hvis der løber strøm gennem bundkortet. Hvis ikke du kan måle noget, kan det være DC bøsningen eller bundkortet.

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
16-03-2014 18:09:08
Svar/Indlæg:
49/10
Jeg har prøvet at starte op uden harddisk, netkort, batteri. Heller ingenting. Jeg skal lige se om jeg kan låne et i aften eller i morgen. Jeg kan vel både teste om der kommer strøm ud af opladeren, om det går igennem dc og om der er noget på batteriet.

clokker

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2014 20:21:52
Svar/Indlæg:
755/6
har du prøvet og start uden ram..?

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
16-03-2014 21:58:42
Svar/Indlæg:
2045/273
Det er jo en Acer så.... Jeg skulle kigge lidt på sådan en fornylig som ikke ville starte en gang imellem. Det viste sig at den så startede hver eneste gang jeg bare sad og vred lidt i overkanten af skærmen. Så det var vist noget med dårlige forbindelser ... Jeg rådede hende til at købe en anden snarest. 😀

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2014 01:07:49
Svar/Indlæg:
4337/121
Prøv at måle på stikket på AC adapteren inderst i stikket er plus og ydre siden minus